Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

ex-molinator07 feb 2017, 00:24

 3483  Uma
Als mol is het voordelig om in een auto met 3 te kunnen overleggen.
Dat waren Bouba, Bertrand en Annelies.
Bouba en Annelies hebben niet gedrukt. Bertrand? kan ik me niet herinneren, maar speelt ook geen rol.

Bertrand legt er zo hard de nadruk op dat de mol niet zal drukken omdat hij/zij dan (zogezegd) riskeert om als enige te drukken en meteen door de mand valt. Terwijl hij dat zegt zit ie bijna zn neus uit zijn voegen te trekken 💡 .

Dat verhaal houdt geen steek - er zijn 11 deelnemers - de kans dat niemand zou drukken is mijns inziens onbestaand en wanneer meerderen gedrukt zouden hebben (wat uiteindelijk dus ook gebeurt) dat valt de mol sowieso niet op.

Het enige doel van de mol in deze fase is zorgen dat er 1 iemand drukt (om zo wat geld uit de pot te houden) en juist door in de auto met 3 te zitten, is er meer kans op slagen. En dan zit de mol ook het best bij de "goedgelovigen" om hen aan het twijfelen te brengen (en dat kan ook door een onsamenhangend verhaal te vertellen).
M.a.w. dit leek toch wat op reverse psychology.

Absoluut nog geen stevige aanwijzing maar voldoende om hem niet uit te sluiten.
Gebruikersavatar

rein.degrieve07 feb 2017, 00:37

 14
Hij heeft niet gedrukt en z'n reverse psychology heeft dan toch ook niet gewerkt want Bouba en Annelies drukten ook niet.
Gebruikersavatar

ex-molinator07 feb 2017, 00:55

 3483  Uma
rein.degrieve schreef:Hij heeft niet gedrukt en z'n reverse psychology heeft dan toch ook niet gewerkt want Bouba en Annelies drukten ook niet.
Ok, maar indien hij de mol zou zijn, dan hoefde hij zelf niet te drukken (dan is hij "zogezegd" een van de snelsten bij de vraag over het beroep van de volgende kandidaat).
Mijn punt is niet dat hij de mol is (veel te vroeg daarvoor), maar wel dat hij in de meest ideale positie zat om als mol het geld te laten kwijtspelen en dat het beeld dat we gekregen hebben dat hij goedgelovig is en de anderen ook wou overtuigen om NIET te drukken - meer op een façade lijkt dan echte overtuiging (voor mij althans).
Gebruikersavatar

rein.degrieve07 feb 2017, 01:12

 14
Ik moet toegeven dat ik hem ook wel verdacht vind. Zijn overdreven reactie op het feit dat er kandidaten drukken (de logische keuze), zijn reactie nadat hij ziet dat hij niet naar huis moet is ofwel overacting, ofwel is hij echt de persoon met de meeste mimiek ooit én zijn ramen in de auto waren niet geblindeerd. Maar dit doet me net weer twijfelen, want misschien meent hij het ook gewoon echt en vindt hij het schandalig dat er mensen zouden drukken...
Gebruikersavatar

wim.geuens07 feb 2017, 01:45

 57  Uma
Ik heb ook gemerkt dat er verschillende filmpjes zijn voor verschillende auto's.
In 1 van de scène's hoorde je een overgang tussen 2 auto's en in de filmpjes op de schermen werd elke keer iets anders gespeeld.
Ik kan het niet onmiddelijk terugvinden (zal het herbekijken). Het kan gewoon een editing-failure zijn of misschien dat de Mol iets anders te horen/zien kreeg ?

Misschien ook iets kleins, maar mijn buikgevoel zegt dat het dit jaar een vrouw is. Na al die jaren een man, lijkt het mij niet slecht om een vrouw te casten deze keer.
Gebruikersavatar

rein.degrieve07 feb 2017, 01:53

 14
Da's hoogstwaarschijnlijk een continuïteitsfout in de geluidsmontage. Da's niet iets wat de makers van De Mol zouden doen, de mol wordt gebrieft voor hij samenkomt met de kandidaten. Zelfs als dat die ene keer dan wel het geval zou zijn, is het al helemaal niet iets wat in een montage gebruikt zou worden want de monteurs weten ook niet wie de mol is.
En geluid synchroon krijgen is nog steeds moeilijker dan het lijkt. 😉
Gebruikersavatar

ex-molinator07 feb 2017, 09:28

 3483  Uma
wim.geuens schreef:...
Misschien ook iets kleins, maar mijn buikgevoel zegt dat het dit jaar een vrouw is. Na al die jaren een man, lijkt het mij niet slecht om een vrouw te casten deze keer.
Same here (maar het blijft 50-50) 😎
Gebruikersavatar

nite07 feb 2017, 09:46

 110
Volgens mij drukt de mol hier niet. De proef zou sowieso verloren zijn, zelfs zonder dat de mol iets doet. Dus waarom iets doen?
Gebruikersavatar

thomas.helsen07 feb 2017, 09:54

 3
Ik denk nog steeds dat de mol wel gedrukt heeft. Alleen ben ik er niet zo zeker van dat hij wel degelijk bij de eerste vijf was. Zou het niet kunnen dat de beelden zo geshuffled zijn dat het lijkt dat hij wel bij de eerste vijf zit? Voor de duidelijkheid, ik riht mijn pijlen op davey. Vond het ook wel raar dat hij eerst geen champagne drinkt omdat hij het erg vindt dat er nog zes mensen niet op het vliegtuig zitten waarvan er zeker vijf mensen meegaan maar wanneer hans naar huis wordt gestuurd heeft davey opeens wel een glas champagne in zijn handen...
Gebruikersavatar

masterveecee07 feb 2017, 12:32

 3547  Sven
even al wat quoten:
pauline.noyen schreef:
...
4. De Mol is sowieso iemand die op het vliegtuig zat in het begin en niet in de auto.
...

Waarom? Kan het niet zijn dat de Mol gewoon in de auto blijft, wetende dat hij moet antwoorden op de vraag welk beroep de laatste kandidaat die opstapt heeft? Lijkt mij makkelijk te doen. Goed kijken wie het is en hij/zij weet dat natuurlijk.
Alleen moet je zorgen dat je op tijd bent, en liefst zo vlug mogelijk om zeker te zijn.
Dan ben je niet onmiddellijk verdacht.

Trouwens, de eerste die instap, is Bertrand...


Je hebt sowieso minder kans om mee te gaan naar het einde van de proef toe, dus de mol zou of wij de eerste 5 moeten zitten, of er net na
Gebruikersavatar

simon.debeukeleer07 feb 2017, 16:34

 5
De mol hoeft toch helemaal niet te drukken. Hij/zij kent toch de antwoorden op de vragen. Wetende dat diegene die afvalt toch terugkomt maakt drukken al helemaal overbodig. De kans is enorm groot dat er iemand anders drukt , geen geld, dus sit back and relax imo.
Gebruikersavatar

weyns196007 feb 2017, 20:04

 426
Wie gelooft er dat we tijdens de uitzending alles hebben gezien, wie wel en wie niet heeft gedrukt en wie eerst en wie laatst?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7