Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

Yvo08 feb 2017, 20:25

 1111  Uma
ex-molinator schreef:ivm Hans: Als het echt van de groep afhangt of Hans mag blijven dan kan hij de mol niet zijn want het risico bestaat dan dat hij helemaal niet mag blijven - en met een vangnet scenario zou Hans dan toch nog blijven tegen de wil in van de groep. Dat is echt conflicten veroorzaken en dat is een te groot risico voor de reputatie van het programma (er is al eens een echte crisis geweest in DEMOl en de psycholoog is moeten tussenkomen). Dit is het soort intrige waarmee het programma "Temptation Island" allures zou krijgen ( en dan is de lol er ook af bij mij).
Dezelfde reden waarom ik ook niet denk dat Hans de mol is. Het is zo onwaarschijnlijk.
Gebruikersavatar

kim.baudart08 feb 2017, 22:55

 138
Een soort van vangnet-mechanisme moet er sowieso ingebouwd worden in de manier waarop ze Hans terug introduceren. Als dat niet is (bijvoorbeeld als het echt 100% afhangt van een beslissing van de groep) zegt dat té duidelijk dat Hans de mol NIET is (want dan konden ze zich veroorloven hem te verliezen).

Als het er wel is blijven de twee mogelijkheden open.

Mijn belangrijkste reden om te denken dat Hans de Mol niet is, is dat dit de eerste vragenronde wel erg zou beïnvloed hebben en dat niet erg eerlijk is tegen de afvaller. Al kan het feit dat Hans nog tussen de antwoorden staat als argument aangehaald worden dat ze wel de kans hebben gehad om op hem te stemmen, maar dat zou ik toch nogal zwak vinden (vooral omdat de vraag 'wie is de Mol' dacht ik steeds de laatste vraag is?). Er is ook wel erg hard op gedrukt dat het een ex aequo was... Misschien omdat niemand al dingen juist kon hebben? Ach ja, zo spreek ik steeds weer mezelf tegen momenteel 😃
Gebruikersavatar

Thibaud Dedier08 feb 2017, 23:40

Deelnemer  46
kim.baudart schreef:... en dat niet erg eerlijk is tegen de afvaller. Al kan het feit dat Hans nog tussen de antwoorden staat als argument aangehaald worden dat ze wel de kans hebben gehad om op hem te stemmen, maar dat zou ik toch nogal zwak vinden (vooral omdat de vraag 'wie is de Mol' dacht ik steeds de laatste vraag is?). Er is ook wel erg hard op gedrukt dat het een ex aequo was... Misschien omdat niemand al dingen juist kon hebben? Ach ja, zo spreek ik steeds weer mezelf tegen momenteel 😃
Merk wel op dat er tijdens de eerste vragenrondes ook steeds zeer algemene vragen tussen zitten (genre : is de mol een man of een vrouw, of "is een van de hobbies van de mol tennis en reizen" ). Vergeet niet dat bij de eliminaties het er om gaat dat je één vraag meer hebt dan de laatste of in gevak van ex-aequo de snelste bent. Een ex-aequo kan ook tussen bijna alle kandidaten zijn he, dat hoeft niet per se tussen twee te gaan 😉
Gebruikersavatar

Laleia09 feb 2017, 09:17

 306
Misschien wordt Hans wel terug gebracht in een andere functie, niet als kandidaat.
Gebruikersavatar

masterveecee09 feb 2017, 09:19

 3547  Sven
Gisteravond reclame gezien voor maandag op Vier: het blijkt toch een spel te zijn met Hans als inzet (beeld dat hij in een kooi zit)
Gebruikersavatar

frank.troch09 feb 2017, 09:29

 253  Yens
masterveecee schreef:Gisteravond reclame gezien voor maandag op Vier: het blijkt toch een spel te zijn met Hans als inzet (beeld dat hij in een kooi zit)
Is dat niet Robin die in een kooi zit?
Gebruikersavatar

masterveecee09 feb 2017, 09:58

 3547  Sven
nu doe je mij twijfelen...
Gebruikersavatar

masterveecee09 feb 2017, 10:30

 3547  Sven
Ok, ik dacht dat het Hans was zonder bril.
Ik buig neder het hoofd 😛
Gebruikersavatar

Cleo L09 feb 2017, 14:34

 4
Een ideetje : 1 van de zes kandidaten die hebben gedrukt zal moeten plaats ruimen voor Hans
Gebruikersavatar

masterveecee09 feb 2017, 15:00

 3547  Sven
Cleo L schreef:Een ideetje : 1 van de zes kandidaten die hebben gedrukt zal moeten plaats ruimen voor Hans
:o
stel je voor...
Gebruikersavatar

BertV09 feb 2017, 15:10

 19
Ik denk niet dat de Hans geruild zal worden.
Stel je voor dat hij geruild wordt met iemand die gedrukt heeft, en dat iedereen evenveel kans heeft om geruild te worden. Dan weet je dat de Mol niet afgedrukt heeft. Hij gaat niet de kans lopen om eruit gekegeld te worden. Dat elimineert veel Mol kandidaten. Het omgekeerde geldt ook.
Tenzij iedereen omruilbaar is, maar dat is ook teveel risico voor de groep.
Het kan ook zijn dat de Mol het kan manipuleren, maar ook dat is gevaarlijk. Er mag geen enkele kans bestaan, hoe klein ook, dat de Mol eruit valt.
De meest 'eerlijke' mogelijkheid voor de Mol is dat Hans geruild kan worden met Jessica. Maar ook dat zal niet vlug gebeuren, want dan is Jessica zeker de Mol niet, want ze heeft dan geen controle op de situatie.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7