Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

marc.denys16 mar 2017, 16:34

 43
ex-molinator schreef:Goeie uitleg en ook goed dat je de nuances maakt.
Woestijnvis kent de "follow the money" techniek ook wel en zal ook wel een systeem uitgedokterd hebben om verwarring te zaaien. Het systeem dat jij gebruikt bekijkt het vanuit verschillende perspectieven en houdt het zo objectief mogelijk.
Een goeie Mol zal eerst scoren, geld verdienen dus.... om ze nadien te verliezen...
Een hele goeie Mol heeft zoveel zelfvertrouwen dat zij of hij in staat is AL HET GEWONNEN GELD als sneeuw voor de zon te laten wegsmelten, ook dat van de andere kandidaten...

1/ nul euro voor de pot...
2/ deze follow the money volledig vertekenen...

want... hier wordt Davey als een Mol voorgesteld... Niets gewonnen, geld kwijtgespeeld...
En Robin als een goeie kandidaat, want veel meer gewonnen dan kwijtgespeeld...

Stel je eens voor dat Robin echt de Mol is... dan heeft Super -Mol-Man dat toch maar weer eens mooi klaargespeeld... 😃
Gebruikersavatar

frank.troch16 mar 2017, 23:14

 253  Yens
Klopt marc, maar dan nam hij wel een groot risico, want als de kandidaten ongevoelig waren voor zijn acties in de donkere kamer, en dus hun hartslag onder controle hadden kunnen houden, dan was hij gefaald in zijn opdracht 🙂
Gebruikersavatar

frank.troch16 mar 2017, 23:15

 253  Yens
Ik zie dat je ook van mol veranderd bent? Zit je nu in de Annelies tunnel? 😉
Gebruikersavatar

marc.denys17 mar 2017, 22:43

 43
frank.troch schreef:Klopt marc, maar dan nam hij wel een groot risico, want als de kandidaten ongevoelig waren voor zijn acties in de donkere kamer, en dus hun hartslag onder controle hadden kunnen houden, dan was hij gefaald in zijn opdracht 🙂
Een goeie Mol barst van zelfvertrouwen en gaat er voor...
Die is er rotsvast van overtuigd dat hij die pot helemaal naar de vaantjes speelt...

Wat mij betreft...met evenveel zelfvertrouwen blijf ik mijn Mol trouw...
Robin is - zoals ik het al in mijn blogs beschreef - een Mol Grand Cru 😲

(Laat Robin maar achteraan bengelen in de polls... Geen probleem. Volgens mij omzeilt deze Mol alle geldende wetten en theorieën, ook deze van het geld volgen...)

Ik vraag me soms af hoe Jolien en Sam naar die uitzendingen kijken nu.... Die mensen zijn totaal misleid...
Gebruikersavatar

yevo18 mar 2017, 23:17

 281  Uma
marc.denys schreef:Een goeie Mol barst van zelfvertrouwen en gaat er voor...
Die is er rotsvast van overtuigd dat hij die pot helemaal naar de vaantjes speelt...

Wat mij betreft...met evenveel zelfvertrouwen blijf ik mijn Mol trouw...
Robin is - zoals ik het al in mijn blogs beschreef - een Mol Grand Cru 😲

(Laat Robin maar achteraan bengelen in de polls... Geen probleem. Volgens mij omzeilt deze Mol alle geldende wetten en theorieën, ook deze van het geld volgen...)

Ik vraag me soms af hoe Jolien en Sam naar die uitzendingen kijken nu.... Die mensen zijn totaal misleid...
Dat is nu eens het enigste wat mij nog weerhoudt om voor de volle 100% voor Robin als mol te gaan. Akkoord de makers van het spel zullen er wel voor zorgen dat het geld niet duidelijk toont wie de mol is. Maar deze keer heeft Robin juist heel duidelijk het MEESTE geld in de pot gebracht.

Mooi voorbeeld is de museumproef. Als ik me niet vergis haalt hij hier zomaar 3000 euro in de pot. (Samen met Hans wel). Dat is geen klein bedrag om zomaar even als mol binnen te halen en niet verdacht te lijken. Zouden de makers van de mol het hier niet onopvallend kunnen doen mislukken hebben? Kan iemand me hier uitleg bij geven?

Ook lijkt hij de andere kandidaten altijd heel hard aan te moedigen om proeven te doen lukken. (Op welke manier en of dit de goede manier is laat ik terzijde). Maar dat is een beetje off-topic natuurlijk.
Gebruikersavatar

Frolva18 mar 2017, 23:38

 2204
yevo schreef:Mooi voorbeeld is de museumproef. Als ik me niet vergis haalt hij hier zomaar 3000 euro in de pot.

Volgens mij was dat 1.500 euro, dat ze daar wonnen.

Voor mij heeft Robin ook te veel proeven laten slagen om een 'goede' mol te zijn. Niet allen de museumproef, maar ook de dierenproef en de GPS proef (al zou die proef zonder zijn inbreng mogelijk ook zijn gelukt). 😉
Gebruikersavatar

marc.denys19 mar 2017, 18:06

 43
Frolva schreef:Volgens mij was dat 1.500 euro, dat ze daar wonnen.

Voor mij heeft Robin ook te veel proeven laten slagen om een 'goede' mol te zijn. Niet allen de museumproef, maar ook de dierenproef en de GPS proef (al zou die proef zonder zijn inbreng mogelijk ook zijn gelukt). 😉
Was dat geen 10.000 euro dat hij daar won? Logosch dat hij bij jullie niet verdacht wordt...
Een beetje duiding... net daarvoor had hij aan Hans gezegd dat hij nog geen teken vd Mol zag, wat later stak hij een bord omhoog met 'Mol' op... Logisch dat hij, met Hans aan zijn zijde, wat op zijn tellen lette... Misschien mijn blog eens lezen...
Gebruikersavatar

yevo19 mar 2017, 20:25

 281  Uma
marc.denys schreef:Was dat geen 10.000 euro dat hij daar won? Logosch dat hij bij jullie niet verdacht wordt...
Een beetje duiding... net daarvoor had hij aan Hans gezegd dat hij nog geen teken vd Mol zag, wat later stak hij een bord omhoog met 'Mol' op... Logisch dat hij, met Hans aan zijn zijde, wat op zijn tellen lette... Misschien mijn blog eens lezen...
Even off-topic, mag ik vragen op wie je vorig jaar zat voor de finale?

Ik snap je zin niet zo goed. Was dat geen 10.000 euro dat hij daar won? Wat bedoel je hiermee?
Gebruikersavatar

Davy19 mar 2017, 20:45

Site Admin  1167  Uma
Puur op basis van zijn inzet voor de proeven (en daaruit voortvloeiend geld voor de groepspot) heb ik persoonlijk Robin al vrij snel afgeschreven als potentiële Mol.

Bij de opdracht met de dierenkooien, hoefde hij als mol gewoon te zwijgen en de kans was groot dat de proef zou mislukken.
Robin komt op het cruciale moment met het idee om een andere aanpak te gebruiken om de sleutel op te vissen.
➡️ +3000 euro voor de groepspot

Bij de museumopdracht was het echt makkelijk geweest om een foutje te maken bij het stelen van de vaas.
Robin werkt perfect mee om de vaas te stelen en ongezien terug te brengen naar het beginpunt.
➡️ +1500 euro voor de groepspot

En dat zijn maar enkele van de opvallendste voorbeelden

Akkoord dat een mol af en toe moet oppassen om niet té verdacht te worden, maar zijn/haar hoofdopdracht blijft wel geld uit de pot houden.
Hoe kunnen kijkers en medekandidaten anders zoeken naar de saboteur in de groep, als achteraf blijt dat hij zowat alles heeft laten lukken om niet verdacht te worden? 😲

Ik zou zelf enorm teleurgesteld zijn met een dergelijke mol... maar ik schat het programma beter in 🙂
Gebruikersavatar

sherlock19 mar 2017, 21:03

 216
Davy schreef:Puur op basis van zijn inzet voor de proeven (en daaruit voortvloeiend geld voor de groepspot) heb ik persoonlijk Robin al vrij snel afgeschreven als potentiële Mol.

Bij de opdracht met de dierenkooien, hoefde hij als mol gewoon te zwijgen en de kans was groot dat de proef zou mislukken.
Robin komt op het cruciale moment met het idee om een andere aanpak te gebruiken om de sleutel op te vissen.
➡️ +3000 euro voor de groepspot

Bij de museumopdracht was het echt makkelijk geweest om een foutje te maken bij het stelen van de vaas.
Robin werkt perfect mee om de vaas te stelen en ongezien terug te brengen naar het beginpunt.
➡️ +1500 euro voor de groepspot

En dat zijn maar enkele van de opvallendste voorbeelden

Akkoord dat een mol af en toe moet oppassen om niet té verdacht te worden, maar zijn/haar hoofdopdracht blijft wel geld uit de pot houden.
Hoe kunnen kijkers en medekandidaten anders zoeken naar de saboteur in de groep, als achteraf blijt dat hij zowat alles heeft l...
Voor mij blijft dit HET bezwaar tegen Robin als mol: ie heeft echt wel wat geld opgebracht. Ik kan die motivatie dan ook moeilijk ontkrachten. Ik kan ze alleen wat bijsturen.

- Bij de dierenproef dacht ie dat de tijd zou om zijn maar ie vergist zich, op 30 seconden na. Het gaf 'm ook het perfecte alibi: "Wow, Robin is er volledig voor gegaan!" Zo kon ie misschien wel een poos uit de wind zitten bij heel wat deelnemers.

- De museumproef slaagt ja. Misschien ging ie ervan uit dat de anderen allemaal beschonken genoeg waren om te blunderen?

Ik weet het: het blijft een lastige.

Nog één ding. Naast het absolute bedrag dat elke deelnemer binnenbrengt, zou je ook eens moeten relatief negatief kijken: hoeveel meer had er al niet kunnen inzitten?

Maar ik volg je hoor, Davy, Robin is Robin Hood hier en da's vervelend voor een mol...
Gebruikersavatar

Taupe07719 mar 2017, 21:17

 767  Yens
Davy, ik kan me deels vinden in jouw uitleg.
Mijn probleem is dat Annelies niks gedaan heeft behalve eens vallen en voor de rest alleen maar niksen, zou dan de slechtste mol zijn imo. Volgende aflevering heeft ze dan weer spierpijn ... Sic.
Eline en Davey halen dan wel geld uit de pot maar niks spectaculair en maken op sommige momenten eigenlijk te zware fouten, Oost kantons als voorbeeld. Nee dit zouden ook twee teleurstellende mollen moeten zijn. Bovendien heeft Davey dan nog eens de look . Voor de mol startte, had ik Davey gekozen op basis van de looks. Mocht hij het nu toch zijn ... Zonde.
Maar goed mogelijk ligt Robin er morgen uit en vernemen we op 27 maart dat het toch Annelies was zoals elders vermeld.
Time will tell en misschien is jouw methode toch de beste...
Gebruikersavatar

Davy19 mar 2017, 21:45

Site Admin  1167  Uma
sherlock schreef: - Bij de dierenproef dacht ie dat de tijd zou om zijn maar ie vergist zich, op 30 seconden na. Het gaf 'm ook het perfecte alibi: "Wow, Robin is er volledig voor gegaan!" Zo kon ie misschien wel een poos uit de wind zitten bij heel wat deelnemers.
Blijft toch jammer om als mol zowat eigenhandig 3000 euro aan de groepspot toe te voegen.
Het was nu niet dat hij enorm in het vizier zou lopen door gewoon wat mee aan te modderen met de rest.
sherlock schreef: - De museumproef slaagt ja. Misschien ging ie ervan uit dat de anderen allemaal beschonken genoeg waren om te blunderen?
Toch een vrij flauw excuus voor een mol: "de groep zal wel slecht bezig zijn, dus dan zal ik zelf maar voor wat extra geld zorgen... :roll: "

Ik blijf erbij dat een mol een taak heeft die moet uitgevoerd worden: saboteren waar het kan

Nog een voorbeeld van hoe hij met een cruciale suggestie op de proppen komt:
[ external image ]
[ external image ]
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12