Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

frank.troch03 mar 2017, 01:41

 253  Yens
Miemymiemys schreef:Het is een zeer leuke theorie zeker verder gaan ik ga het ook proberen hoe kom je er eigenlijk bij om het zo te doen 😛
Vorig jaar mee begonnen omdat het toen duidelijk werd dat geld niet straight forward verdeeld kan worden over kandidaten. Daarom ben ik manieren beginnen zoeken om toch enige nuance te brengen in die verdelingen. We hebben hier op het forum toen veel brainstorms gehad over hoe iedereen gewonnen/verloren geld zou verdelen en wat wel/niet zou meegenomen worden. Op basis daarvan heb ik toen 4 manieren uitgewerkt om het geld te gaan verdelen en die dan telkens te vergelijken met elkaar. Dat lijkt mij de beste strategie om te kijken wie er in alle tabellen bovenuit komt. Dat is dan de mol of een heel goede saboteur-kandidaat die zich zo verdacht mogelijk wil maken :o
Miemymiemys schreef:We gokken nu heel veel op Eline maar Sam heeft ook weinig binnengebracht
Sam brengt wel wat geld in de pot, maar is vooral vaak aanwezig in de groep als er geld verloren wordt. Dat kan duiden op subtiel mollengedrag. Maar ik zou het toch straf vinden dat de mol eventjes 1.500 EUR voor de pot verdient met gospelzang. :albino:
Gebruikersavatar

OrthoMol04 mar 2017, 16:08

 219
frank.troch schreef:Persoonlijk vind ik het té duidelijk... er klopt iets niet naar mijn gevoel. Gilles is vorig jaar nooit zo extreem duidelijk geweest vanaf het begin qua geldverlies (behalve die weenproef). Volgens mij gaan ze ons allemaal weer goed liggen hebben :x
Ik wil geen spelbreker zijn maar als ik de tips van GDC goed begrepen heb, gaat De mol zodanig te werk dat er af en toe tijdens een proef geld wordt verdiend door zijn/haar toedoen dat dan in een latere fase weer opgesoupeerd geraakt oeoa manier, dus op subtiele slinkse wijze. Bij Eline merk ik op dat er pracktisch alleen maar geld verloren raakt door toedoen van haar, ook al is zij een enorm goeie speelster oh terrein.. alle reden om haar nt als De mol te verdenken mi :roll:
Gebruikersavatar

OrthoMol04 mar 2017, 16:31

 219
francky.bruggeman schreef:In de 'nederlandse' Mol was er paar weken terug een veilingopdracht voor jokers, met gevolg 4/5 van de pot foetsie... niets belet een Mol toch om de eerste afleveringen zijn best te doen en flink wat geld binnen te halen als hij of zij weet dat er toch nog zo'n proef aan zit te komen...
Als je nu de afleveringen herbekijkt tov de laatste afl. 4 dus, dan wordt het al meer duidelijk dat elk kandidaat vlgs een bepaald patroon 'beweegt' , zo ook De mol met mssn één uitzondering in aflevering 1. Vermits die exact de te volgen weg van tevoren weet, speelt die daar handig op in om het geld dat hij/zij verdient ook weer op te souperen. Dus het is kwestie van van naderbij te observeren hoe er geld wordt verkwanseld bij welke opdrachten en wie daar de eigen hand in heeft ( kan bvb ook gebeuren door het zogezegd oplopen van een letsel tijdens een proef, om maar iets te noemen...dan lijkt het verloren geld onschuldig of pech....)
Gebruikersavatar

OrthoMol04 mar 2017, 16:55

 219
frank.troch schreef:Straf dat hier zo weinig reactie/discussie op komt. Ofwel is iedereen akkoord met mijn berekeningswijze 😎 Ofwel leest niemand mijn pijnlijk lange post 😂 ik gok het tweede? :twisted: zou graag weten hoe anderen het geld van opdrachten verdelen. Levert altijd leuke en vooral nuttige en leerrijke discussies op!
Ik ben op zn minst content dat er mensen zijn die in dit soort zaken redelijk goed thuis zijn, ik volg en redeneer dus graag mee in argumenten indien ze van belang kunnen zijn of mogelijk een bepaalde wending ih spel brengen. Mijn respect voor jouw uitgebreide spreadsheet, dat maakt het voor mij iig al een heel pak duidelijker, al sluipen er hier en daar wel wat akkefietjes in ( die reeds vernoemd werden door anderen las ik ) . Op deze manier had ik het zelf nog nt bekeken maar it all makes sense 😉
Gebruikersavatar

Twilkie06 mar 2017, 23:18

 8
Aflevering 5 is verwerkt en Eline staat nu al 5 weken op rij op plaats nummer 1.
Ze heeft de groep het meest geld gekost.

http://molwatch.be/

Eerlijk gezegd begin ik te twijfelen, ze legt het er misschien een beetje te dik op.
Gebruikersavatar

tim.07 mar 2017, 12:40

 8
Wat is het doel van de mol: geld uit de pot houden.

Hoe: door geen geld te winnen of door geld te verliezen. :roll:

Ik heb de optelsom nog maar gemaakt voor de eerste 3 afleveringen, waar je kan zien hoeveel er "verloren" (- is verlies, + is opgebracht) is en door wie. Niks verdelen per persoon, gewoon wie verantwoordelijk is voor welke mogelijke winst/verlies

Ik vind mijn berekening beter, omdat je verliezen individueel moet bekijken. Als Eline afdrukt om naar het vliegtuig te gaan, kan ze niet weten hoeveel anderen er drukken. Annelies doet op dat moment 5000 euro uit de pot die haar volledig aangerekend moeten worden. Zo ook voor alle andere kandidaten. Voor de vliegtuigproef zou ik de resultaten er nog uit willen laten, aangezien de verleiding om te drukken zeer groot is. Maar ook dan staat Eline nog goed aan kop.

Davey: -2000 euro
Robin: -3500 euro
Sam: -3500 euro
Eline: -9000 euro
Annelies: +500 euro

Als ik de volgende afleveringen optel, zal Eline zo te lezen ook bovenaan blijven staan. Door Eline is er dus 9000 euro niet in de pot beland. Ofwel is er een zeer slechte mol bezig, ofwel is Eline heel goed bezig.
Gebruikersavatar

Frolva07 mar 2017, 12:51

 2204
tim. schreef:Ik vind mijn berekening beter, omdat je verliezen individueel moet bekijken. Als Eline afdrukt om naar het vliegtuig te gaan, kan ze niet weten hoeveel anderen er drukken. Annelies doet op dat moment 5000 euro uit de pot die haar volledig aangerekend moeten worden. Zo ook voor alle andere kandidaten.
Annelies heeft niet gedrukt; je bedoelt Eline?

Annelies hoefde daar (als mol) ook helemaal niet te drukken, omdat ze wel geweten zal hebben dat er reeds anderen hadden gedrukt.

Nu ik het lijstje bekijk: is Annelies niet de enige niet-drukker die nog in het spel zit? :?:
Gebruikersavatar

ex-molinator07 mar 2017, 12:56

 3483  Uma
tim. schreef:...Ofwel is er een zeer slechte mol bezig, ofwel is Eline heel goed bezig. ...
Waarom zou de mol slecht bezig zijn (als we aannemen dat het Eline niet is)?
De bedoeling van de mol is niet om de pot ten allen kosten zo laag mogelijk te houden, maar om de pot zo laag mogelijk te houden zonder als mol herkend te worden, immers daarna de mol door de anderen geblokkeerd worden. Wanneer een mol handig gebruik kan maken van de fouten van anderen, dan is dit goed gemold mijns inziens.
Gebruikersavatar

tim.07 mar 2017, 14:22

 8
Frolva schreef:Annelies heeft niet gedrukt; je bedoelt Eline?

Annelies hoefde daar (als mol) ook helemaal niet te drukken, omdat ze wel geweten zal hebben dat er reeds anderen hadden gedrukt.

Nu ik het lijstje bekijk: is Annelies niet de enige niet-drukker die nog in het spel zit? :?:
Ja Eline, oeps, ik sla hun namen nogal eens door elkaar. :oops:

Ik zou het maar flauw vinden als Sam de mol zou zijn en dan zou zeggen: "Haha, je hebt mij niet gevonden". -Ja je deed je werk ook niet. Vandaar dat ik toch enige actieve rol verwacht van een mol.
Gebruikersavatar

ex-molinator07 mar 2017, 14:44

 3483  Uma
tim. schreef:Ja Eline, oeps, ik sla hun namen nogal eens door elkaar. :oops:

Ik zou het maar flauw vinden als Sam de mol zou zijn en dan zou zeggen: "Haha, je hebt mij niet gevonden". -Ja je deed je werk ook niet. Vandaar dat ik toch enige actieve rol verwacht van een mol.
Hoezo, je deed je werk niet? Wie deed dan wel zijn/haar werk.

In bijna elke mol reeks die ik gezien heb, had ik de mol heel snel gevonden. Enkel vorig jaar heb ik mij laten afleiden door het bruno'tje maar dat reken ik niet als een echte mislukking aan omdat ik ook wel op Gilles zat van in het begin. En dit jaar is in de NL mol reeks mijn mol eruit in de voorlaatste aflevering, maar ik til niet zwaar aan deze omdat het programma nog nooit eerder zo gescript was met kandidaten die steeds in zichzelf aan het praten waren, toevallig altijd met een camera en parabolische micro erbij, en dat de combine iedere veranderden en iedereen bedrog pleegde.

Maar ik wijk (sereius) af: voor mij zou Sam (tot nog toe) een schitterende prestatie als mol geleverd hebben, bijna niemand verdenkt hem echt (en bij mij is hij nooit in the picture gekomen) en zelfs al heeft hij niet veel zelf moeten doen, hij heeft dan perfect gebruikt gemaakt van de lompheid van de anderen.
Als hij de mol is, dan ben ik daar tevreden mee, en nog meer zelfs; mocht het blijken dat de 2 andere finalisten hem nog steeds niet als mol door hadden, dan heeft ie gedaan waarin geen enkele mol voor hem in gelukt is.
En dan is een "Eat my shorts" op zijn plaats 😎
Gebruikersavatar

tim.07 mar 2017, 19:33

 8
Een mol die geen geld verkwist is een slechte mol, ook al blijft die onopgemerkt. Het is de combinatie tussen geld verliezen en het onopgemerkt te doen is wat een goede mol definieert. Hij wordt natuurlijk ook geholpen door mensen die zich verdacht willen maken, maar uiteindelijk willen de meeste wel geld winnen en gaan ze gewoon minder verliezen dan de mol. :batman: 't Is Eline dus.
Gebruikersavatar

frank.troch07 mar 2017, 19:47

 253  Yens
Update van deze week. Ik heb de eerste afleveringen weggelaten om de tabel leesbaar te houden. Maar zit uiteraard nog wel in het eindtotaal.

Davey jaagt niet alleen in de paintball op Robin en Eline, ook in deze topic schuiven deze drie week na week dichter naar elkaar toe. Hoe fijn zou het zijn als zij drie de finale halen ?!

[ external image ]

[ external image ]

[ external image ]

[ external image ]
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 12