Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

ex-molinator19 mar 2017, 22:00

 3483  Uma
Davy schreef:Blijft toch jammer om als mol zowat eigenhandig 3000 euro aan de groepspot toe te voegen.
Het was nu niet dat hij enorm in het vizier zou lopen door gewoon wat mee aan te modderen met de rest.


Toch een vrij flauw excuus voor een mol: "de groep zal wel slecht bezig zijn, dus dan zal ik zelf maar voor wat extra geld zorgen... :roll: "

Ik blijf erbij dat een mol een taak heeft die moet uitgevoerd worden: saboteren waar het kan
Gilles had de kettingproef makkelijk kunnen saboteren door voor de vrijstelling te gaan.
Bij de metroproef was het plan de opdracht laten slagen indien er een laag bedrag meereed met de metro.
Deze 2 schieten me makkelijk te binnen, maar er waren nog opdrachten waar hij niet gesaboteerd heeft.

Feit is dat als hij alles saboteert waar hij bij aanwezig is, hij snel door de mand zou vallen en de sabotage dan belet zou worden.

Ik schrijf dit niet vanuit een Robin tunnel maar vanuit een perspectief als mol en als deelnemer - dus waar ik op zou letten in het spel.
Gebruikersavatar

Davy19 mar 2017, 22:13

Site Admin  1167  Uma
ex-molinator schreef:Gilles had de kettingproef makkelijk kunnen saboteren door voor de vrijstelling te gaan.
Bij de metroproef was het plan de opdracht laten slagen indien er een laag bedrag meereed met de metro.
Uiteraard maar...

Bij de kettingproef denk ik eigenlijk dat Gilles zou toegeslagen hebben als hij niet door de groep zou gepushed zijn om als een van de eersten langs de vrijstelling te passeren. Nu zou het nemen van de vrijstelling betekend hebben dat er geen geld in de pot kwam, maar tegelijk ook dat iedereen in het slachthuis moest blijven slapen. Dat zou ongetwijfeld nog wel even blijven nazinderen zijn in de groep, en daar zou je als mol te sterk geviseerd en zelfs geïsoleerd worden. Een terechte en duidelijke reden om niet toe te slaan dus imo.

Dat is toch een verschil met gewoon even aanmodderen om er zeker van te zijn dat er geen geld in de pot komt bij de dierenproef vb. Ik zie nog altijd niet in hoe Robin daar persoonlijk verdacht zou uitkomen.
Gebruikersavatar

emile.desloovere19 mar 2017, 22:14

 5
ex-molinator schreef:Gilles had de kettingproef makkelijk kunnen saboteren door voor de vrijstelling te gaan.
Bij de metroproef was het plan de opdracht laten slagen indien er een laag bedrag meereed met de metro.
Deze 2 schieten me makkelijk te binnen, maar er waren nog opdrachten waar hij niet gesaboteerd heeft.

Feit is dat als hij alles saboteert waar hij bij aanwezig is, hij snel door de mand zou vallen en de sabotage dan belet zou worden.

Ik schrijf dit niet vanuit een Robin tunnel maar vanuit een perspectief als mol en als deelnemer - dus waar ik op zou letten in het spel.
Er is een verschil tussen niet saboteren en er eigenhandig voor zorgen dat een opdracht slaagt he. Vooral die 3000 euro dat was gewoon echt niet nodig geweest. Dat kan je niet goed praten als mol zijnde.
Gebruikersavatar

Torremolinos19 mar 2017, 22:18

 264
Inderdaad, hij had alle mogelijke excuses om iedereen te beschuldigen en zelf kon hij zijn handen wassen in onschuld. Hij zat de hele tijd opgesloten...
Museumproef is moeilijker te beoordelen, misschien was het echt moeilijk om te stuntelen in bijzijn van oplettende Hans. Bovendien kon de mol al saboteren vooraf door anderen aan te zetten tot veel drinken. Maar daarin kun je moeilijk oordelen op basis van beelden, die zijn makkelijk manipuleerbaar.
Gebruikersavatar

Jay-Lo19 mar 2017, 22:23

 1690  Sven
Omwille van al de hierboven aangegeven weerleggingen ga ik er ook van uit dat Robin gewoon de mol niet kan zijn. Als je in een groep zit en de rest komt niet met een oplossing op de proppen, geef je die niet zomaar aan. Robin doet dat verschillende keren, waardoor de proef wel slaagt.
Wat de verdenkingen betreft zat Sam op Eline en/of Davey, hij gaf aan Robin de schrappen en Annelies had hij al eerder geschrapt.
Gebruikersavatar

Davy19 mar 2017, 22:25

Site Admin  1167  Uma
Taupe077 schreef:Mijn probleem is dat Annelies niks gedaan heeft behalve eens vallen en voor de rest alleen maar niksen, zou dan de slechtste mol zijn imo. Volgende aflevering heeft ze dan weer spierpijn ... Sic.
Dat is inderdaad dé reden om Annelies minder te gaan verdenken. Als ik denk aan de laatste aflevering waar de sabotages worden toegelicht zou het bij vele proeven inderdaad een 'flauwe' molactie zijn... al zouden de beelden van de mijnenveld opdracht wel het tegenovergestelde zijn... ook eentje die duidelijk door haar mislukt is.
Het zou een overwegend passieve mol zijn, maar je zou haar niet kunnen verwijten dat ze veel geld heeft bijgebracht.

Eline brengt ook weinig bij tot de groepspot, en zij doet het wel subtieler.
Van haar zijn er ook amper voorbeelden van momenten waarop ze de cruciale zet doet om geld te verdienen voor de pot.
Maar ze zijn er wel: bij de golfproef is zo'n voorbeeld, wanneer zij met het idee aankomt om de cafes te beginnen opbellen en uiteindelijk ook zelf het nummer van het juiste cafe ingeeft. Al bij al ook vrij onmols, maar eventueel nog te verantwoorden als verkeerde inschatting en in contrast met alle andere flaters / mislukte opdrachten.
Torremolinos schreef:Museumproef is moeilijker te beoordelen, misschien was het echt moeilijk om te stuntelen in bijzijn van oplettende Hans.
Je zou het moment waar ze samen de vaas moeten stelen nog eens opnieuw moeten bekijken. (Afl 3 vanaf 39:25)
Ik zie daar een fanatieke speler die echt gaat voor de winst en aanwijzingen geeft om de vaas tussen die lastige draden uit te halen... leek me nochtans geen extreem simpele behendigheidsproef.
Gebruikersavatar

marc.denys19 mar 2017, 23:22

 43
Ik schat het programma beter in... Beter dan mezelf? Beter dan wie, Davy? 💡
Gebruikersavatar

Davy19 mar 2017, 23:30

Site Admin  1167  Uma
marc.denys schreef:Ik schat het programma beter in... Beter dan mezelf? Beter dan wie, Davy? 💡
Euh vrij simpel... ik verwacht dat er een betere mol aan het werk is geweest dan eentje die op talloze momenten eigenhandig zoveel geld in de pot heeft gebracht. 😂
Gebruikersavatar

Jay-Lo19 mar 2017, 23:36

 1690  Sven
Davy schreef:Euh vrij simpel... ik verwacht dat er een betere mol aan het werk is geweest dan eentje die op talloze momenten eigenhandig zoveel geld in de pot heeft gebracht.
En ik denk dat Robin op een gegeven moment Annelies raar vindt doen en wil nagaan of ze de mol is. Daardoor mee in die scrabbleproef is verzeild, en haar gewoon heeft laten doen. Zo kon hij inschatten of hij juist dacht, ook al moest hij de proef daardoor laten mislukken.
Gebruikersavatar

marc.denys20 mar 2017, 00:20

 43
Jay-Lo schreef:En ik denk dat Robin op een gegeven moment Annelies raar vindt doen en wil nagaan of ze de mol is. Daardoor mee in die scrabbleproef is verzeild, en haar gewoon heeft laten doen. Zo kon hij inschatten of hij juist dacht, ook al moest hij de proef daardoor laten mislukken.
En ik blijf er bij... Robin is de Mol! En hij doet het subliem 😛
En daar mag meewarig over gedaan worden, I don't care :cry:
Voor de twijfelaars...ik schreef er ook een blog over :!:
http://kw.knack.be/west-vlaanderen/nieu ... 53799.html
Gebruikersavatar

Mke20 mar 2017, 00:30

 112
En ik blijf erbij dat hij het niet is... 😉
Gebruikersavatar

rolhad20 mar 2017, 00:35

 434
marc.denys schreef:En ik blijf er bij... Robin is de Mol! En hij doet het subliem 😛
zo subliem dat het merendeel op dit forum robin verdenkt.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12