Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

ex-molinator14 feb 2017, 14:01

 3483  Uma
jan-willem.carpentier schreef:...
Trouwens, Eline heeft zichzelf niet als zangeres opgegeven. Het was Annelies die haar aanduidde en de groep ging er in mee. In de hypothese dat Eline de mol is, zal ze haar dan niet willen verzetten tegen de hele groep om toch maar in de dierenproef te zitten. Conclusie: ook als Mol moet je de "flow" en beslissingen van de groep volgen, om je niet verdacht te maken.
Ik vind het een goede redenering maar heb er wel de bedenking bij dat mocht Annelies de mol zijn, haar keuze voor Eline als zangeres wel past in het molplaatje (met wat ik gehoord heb zou ik Eline niet als zangeres aanduiden 😉 )
Gebruikersavatar

jan-willem.carpentier14 feb 2017, 14:07

 35
ex-molinator schreef:Ik vind het een goede redenering maar heb er wel de bedenking bij dat mocht Annelies de mol zijn, haar keuze voor Eline als zangeres wel past in het molplaatje (met wat ik gehoord heb zou ik Eline niet als zangeres aanduiden 😉 )
Akkoord, maar wij hoorden Eline voor het eerst goed zingen tijdens de repetitie met de koorleider. Daar bleek onmiddellijk dat ze niet zo goed kon zingen als iedereen dacht.

Toen Annelies de knoop doorhakte wie van hen (Eline en Annelies) voor 1000 dan wel 500 EUR moest spelen, koos ze 500 voor Eline, hetgeen mij duidelijk lijkt dat ze niet wou riskeren dat Eline veel geld ging kwijtspelen. Was een "awkward" momentje, omdat Sam en Annelies tussen de regels door wilden zeggen "Maar Eline, ge zingt vals dus gij moet voor het minste spelen!" Eline voelde dit ook aan en was in haar gat gebeten.

Het lijkt mij dat Annelies en Sam zich hierdoor onverdacht hebben gemaakt. Ze hebben correct geredeneerd, terwijl Eline - door ego of door potentiële hoedanigheid als Mol - tegen de belangen van de groep wou beslissen.
Gebruikersavatar

ex-molinator14 feb 2017, 14:15

 3483  Uma
jan-willem.carpentier schreef:Het lijkt mij dat Annelies en Sam zich hierdoor onverdacht hebben gemaakt. Ze hebben correct geredeneerd, terwijl Eline - door ego of door potentiële hoedanigheid als Mol - tegen de belangen van de groep wou beslissen.
Ook akkoord (en daarom twijfel ik nog of ik Eline als "niet verdacht" of als "neutraal" zou klasseren - in ieder geval staat ze niet hoog in mijn verdachtenlijstje)
Gebruikersavatar

billie.holiday14 feb 2017, 19:30

 462  Bert
ik ga dit zeker eens bekijken
Gebruikersavatar

Persephone14 feb 2017, 19:36

 42
Wat is er dan fout aan wat :?: :?:
Gebruikersavatar

Heldc14 feb 2017, 19:42

 1
Mijn gevoel gaat van in het begin naar Bertrand uit.. Net voor de loopproef riep hij bijna dat hij alles aankan, zeker op sportgebied, echter na een tweetal kilometer begon hij al af te geven.. Een sportieve kerel weet ook beter dan wanneer je wilt rusten tijdens het lopen, dat je zeker niet mag stoppen met lopen, gewoon blijven wandelen.. Hij stond te springen voor deze zware fysieke opdracht, maar als het erop aankwam.. Zijn lichaamstaal spreekt ook boekdelen tijdens de muziekproef.. Valt me enorm op.. Mijn twijfel gaat ook uit naar onze politie-inspectrice, maar ze lijkt wel zeer gedreven, en bij Bertrand heb ik dit gevoel absoluut niet.. Als je Let op die lichaamstrekjes bij de eerste eliminatie lijkt de opluchting bij hem wel gefaketet, het voelt niet oprecht.. De dierenproef viel me op dat hijzelf niet aan het melken ging, een geit kan je best alleen melken.. Ik begrijp niet dat ze niet beiden aan de slag gaan dan.. Er wordt telkens enorm veel tijd verloren bij wat hij doet of waar hij mee bezig is..
Wat me ook opviel tijdens de tweede aflevering is dat de focus op Bouba en Sam werden gelegd dat zij niet voor het geld zijn gegaan, maar ook alweer Bertrand en Annelies zijn er niet voor gegaan, en daar wordt door de medekandidaten bijna niets op gezegd...

Het is de eerste keer dat ik dit programma echt op de voet volg en ik vind het wel boeiend.. Ik hoop net zoals annelies geen tunnenvisie te krijgen naar Bertrand toe, maar iets zegt me dat mijn aanvoelen wel goed zit.. En zo niet, dan hebben de programmamakers enorm hun best gedaan om hem wel zeer verdacht te maken..

De politie inspectrice leek me verdacht bij de vraag over Oost-kantons, dat ze west-vlaanderen antwoordde..Oost\West.. Ligt nogal uit elkaar... Maar dit kan met stress te makeh hebben.. Ze heeft de zangproef goed doorstaan en was zeer gedreven bij andere proeven dus lijkt me best ok..

De derde verdachte is Davey, simpelweg omdat hij nauwelijks in beeld wordt gebracht..het is de enige persoon die we bijna niet te zien krijgen, maar volgens mij is dit om hem net verdacht te maken.. Naar mijn indruk is er nog geen enkele proef echt mislukt bij hem, verbeter me maar als dit wel zo is..
Gebruikersavatar

Yvo14 feb 2017, 20:13

 1111  Uma
frank.troch schreef:Persoonlijk vind ik het té duidelijk... er klopt iets niet naar mijn gevoel. Gilles is vorig jaar nooit zo extreem duidelijk geweest vanaf het begin qua geldverlies (behalve die weenproef). Volgens mij gaan ze ons allemaal weer goed liggen hebben :x
Die kans zit er dik in. Vorig jaar werd Bruno ook door montage verdacht gemaakt. Met als gevolg dat een hoop mensen Bruno als hoofdverdachte hadden. Ze hebben ons toen goed liggen gehad, zelfs iemand die er in de eerste 3 seizoenen snel in slaagde de mol te ontmaskeren. Door het voorgaande noemden zijn vrienden hem Molinator, hij heeft ondertussen zijn bijnaam veranderd door het vorige seizoen. Dus het kan heel goed zijn dat ze ons weer gaan liggen hebben. Ik vindt dat Davy door montage verdacht wordt gemaakt. Daarom weet ik niet zeker of ik hem wel echt moet verdenken.

Robin was mijn tweede verdachte. Maar in aflevering twee deed hij wel erg zijn best om te helpen in de dierenproef door met een haak aan een draad de sleutel uit de buis met geitenmelk te vissen.
Gebruikersavatar

sdr-dnr15 feb 2017, 10:33

 34
Heldc schreef: De derde verdachte is Davey, simpelweg omdat hij nauwelijks in beeld wordt gebracht..het is de enige persoon die we bijna niet te zien krijgen, maar volgens mij is dit om hem net verdacht te maken.. Naar mijn indruk is er nog geen enkele proef echt mislukt bij hem, verbeter me maar als dit wel zo is..
Nee?
- De kettingproef met Jess - is een beetje als de tranen van Gilles, als je het kan doe je het zo, als je het niet kan, is het ook niet zo verdacht en kraait er eigenlijk geen haan naar.
- Swallow of London opmerken en er niets over zeggen - heel die proef mislukte o.a. door zulk tijdverlies. Eline is hier ook wel verdacht maar gaat ook wel Swallow of London zeggen als definitieve antwoord.
- Op de knop duwen aan het vliegtuig is ook geld dat wegvalt.
- De dierenproef is gelukt, maar eigenlijk is dat vooral ondanks Davey. Ziet niet dat het slot van Robin's kooi open is, loopt op het eind, met nog enkele seconden te gaan, naar de verkeerde kooi.
Gebruikersavatar

weyns196015 feb 2017, 16:47

 426
sdr-dnr schreef:Nee?
- De kettingproef met Jess - is een beetje als de tranen van Gilles, als je het kan doe je het zo, als je het niet kan, is het ook niet zo verdacht en kraait er eigenlijk geen haan naar.
- Swallow of London opmerken en er niets over zeggen - heel die proef mislukte o.a. door zulk tijdverlies. Eline is hier ook wel verdacht maar gaat ook wel Swallow of London zeggen als definitieve antwoord.
- Op de knop duwen aan het vliegtuig is ook geld dat wegvalt.
- De dierenproef is gelukt, maar eigenlijk is dat vooral ondanks Davey. Ziet niet dat het slot van Robin's kooi open is, loopt op het eind, met nog enkele seconden te gaan, naar de verkeerde kooi.
Yeah, voorlopig ook mijn favoriet als mol 😎
Gebruikersavatar

kim.baudart16 feb 2017, 11:20

 138
Aangezien de mol, door het steeds verdelen in groepjes, geen invloed heeft op de volledige pot, ben ik eens gaan bekijken hoeveel % van het geld waar ze wél invloed op hadden elke kandidaat verloren is. Zoals ik al eerder aangaf hou ik daarbij het drukken in de auto's buiten beschouwing omdat het resultaat daar volgens mij vaststond en er dus eigenlijk niets te winnen viel...

Annelies: invloed op: €7500, verloren: €3500, %: 46.67
Bertrand: invloed op € 10500, verloren: €1500, %: 14.29
Davey: invloed op €8500, verloren: €2500, %: 29.41
Eline: invloed op €6500, verloren: €3000, %: 46.15
Hans: invloed op: €3500, verloren: €0, %: 0
Marzena: invloed op: €10500, verloren: €1500, %: 14.29
Robin: invloed op: €10500, verloren: €1500, %: 14.29
Sam: invloed op: €10500, verloren: €1500, %: 14.29

Hier springen Annelies en Eline er echt wel flink bovenuit, met Davey ergens tussen hen en de andere kandidaten in.

Ik post hier niet de volledige berekening, maar als er iemand vragen heeft over bepaalde bedragen, vraag maar raak hé.
Gebruikersavatar

Jansen16 feb 2017, 11:24

 3423  Yens
kim.baudart schreef:Aangezien de mol, door het steeds verdelen in groepjes, geen invloed heeft op de volledige pot, ben ik eens gaan bekijken hoeveel % van het geld waar ze wél invloed op hadden elke kandidaat verloren is. Zoals ik al eerder aangaf hou ik daarbij het drukken in de auto's buiten beschouwing omdat het resultaat daar volgens mij vaststond en er dus eigenlijk niets te winnen viel...

Annelies: invloed op: €7500, verloren: €3500, %: 46.67
Bertrand: invloed op € 10500, verloren: €1500, %: 14.29
Davey: invloed op €8500, verloren: €2500, %: 29.41
Eline: invloed op €6500, verloren: €3000, %: 46.15
Hans: invloed op: €3500, verloren: €0, %: 0
Marzena: invloed op: €10500, verloren: €1500, %: 14.29
Robin: invloed op: €10500, verloren: €1500, %: 14.29
Sam: invloed op: €10500, verloren: €1500, %: 14.29

Hier springen Annelies en Eline er echt wel flink bovenuit, met Davey ergens tussen hen en de andere kandidaten in.

Ik post hier niet de volledige berekening, maar als er iemand vragen heeft over bepaalde bedragen, vraag maar raak hé.
Deze berekening bevestigd alleen maar de berekeningen die Frank Troch gemaakt heeft. Ook daar springt vooral Eline naar voren. Voor mij is ze nog steeds de meest valabele kandidaat om de mol te zijn.
Gebruikersavatar

Laleia16 feb 2017, 12:11

 306
kim.baudart schreef:Aangezien de mol, door het steeds verdelen in groepjes, geen invloed heeft op de volledige pot, ben ik eens gaan bekijken hoeveel % van het geld waar ze wél invloed op hadden elke kandidaat verloren is. Zoals ik al eerder aangaf hou ik daarbij het drukken in de auto's buiten beschouwing omdat het resultaat daar volgens mij vaststond en er dus eigenlijk niets te winnen viel...

Annelies: invloed op: €7500, verloren: €3500, %: 46.67
Bertrand: invloed op € 10500, verloren: €1500, %: 14.29
Davey: invloed op €8500, verloren: €2500, %: 29.41
Eline: invloed op €6500, verloren: €3000, %: 46.15
Hans: invloed op: €3500, verloren: €0, %: 0
Marzena: invloed op: €10500, verloren: €1500, %: 14.29
Robin: invloed op: €10500, verloren: €1500, %: 14.29
Sam: invloed op: €10500, verloren: €1500, %: 14.29

Hier springen Annelies en Eline er echt wel flink bovenuit, met Davey ergens tussen hen en de andere kandidaten in.

Ik post hier niet de volledige berekening, maar als er iemand vragen heeft over bepaalde bedragen, vraag maar raak hé.
Ik vind dit een interessante manier om het te bekijken.
Het bevestigt in grote lijnen de andere methode, maar ik denk dat deze op termijn doorzichtiger zal zijn.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12