Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

rolhad08 feb 2017, 15:24

 434
In het topic van Bouba is het al vermeld, maar in het allereerste shot zien we een BMW met nummerplaat 1-ZZA-413
Fonsie schreef:De eerste nummerplaat die we zien (het eerste echte beeld van de aflevering eigenlijk) : 1-ZZA-413
Als je de cijfers omvormt krijg je PI, tesamen met ZZA is dit PIZZA, en dit is het lievelingseten van Bouba.
Social schreef:Het beeld in kwestie:

[ external image ]

Echt heel knap gezien hoor, en het past perfect met wat je zegt.
Idd heel raar want alle andere BMW's hebben een nummerplaat waar de eerste letter begint met een P
ex-molinator schreef:1-PPG 835
1-PSY 881
ex-molinator schreef:ook nog
1 PLP 325
1 PSS 598
Maar wat precies niemand zich afvraagt, is of dat die bepaalde BMW met nummerplaat 1-ZZA-413 ook in de luchthaven zou gestaan hebben indien de tip niet verwijst naar "pizza"?

Zou dat eventueel de BMW zijn waar de mol in zat?
Ik neem aan van wel, moest de verwijzing niet naar "pizza" zijn.

Of zou dit een te duidelijke tip geweest zijn voor de kandidaten op dat moment?
Ik denk wel dat de kandidaten goed veel stress hadden op dat moment en niet niet aan zulke dingen gelet hebben.
Er is trouwens nooit een moment geweest waar de kandidaten constant naar alle nummerplaten konden zien + moest de mol als eerste op het vliegtuig zijn geraakt, was die auto al verdwenen.

Ik heb trouwens een lijstje gemaakt met wie dat waar staat met de auto
[ external image ]
Gebruikersavatar

Jansen08 feb 2017, 15:39

 3423  Yens
Ook hier dus weer in alfabetische volgorde 🙂
Gebruikersavatar

maaike.vancraen08 feb 2017, 15:49

 17
Alle nummerplaten met 1-ZZ*-*** dienen voor proefritten he.
Misschien hadden ze bij de maatschappij waar ze die wagens gehuurd hadden, niet voldoende gelijkaardige BMW's in voorraad en hebben ze een showroommodel gebruikt ofzo.
Gebruikersavatar

Jansen08 feb 2017, 15:54

 3423  Yens
Inderdaad, een "garageplaat" 🙂
Gebruikersavatar

rolhad08 feb 2017, 16:10

 434
maaike.vancraen schreef:Misschien hadden ze bij de maatschappij waar ze die wagens gehuurd hadden, niet voldoende gelijkaardige BMW's in voorraad en hebben ze een showroommodel gebruikt ofzo.
zou idd grappig zijn. 😛

Maar imo toch heel toevallig, zeker voor een programma als de mol.
(endan nog in het allereerste shot in een donkere omgeving waar de nummerplaat enkel kan opvallen)
Gebruikersavatar

callant.jeroen08 feb 2017, 23:21

 1
Rolhad,

Hiermee ben ik zelf ook enorm op gefocust.
De nummerplaat is weliswaar 1ZZA431 (en niet 1zza413).
Bizar is dat een Z plaat een commerciële plaat is (garageplaat) en deze plaat zou groen moeten zijn.
Een ZZ plaat is een proefritplaat en zou ook groen moeten zijn.

Echter deze nummerplaat is rood en dit zou dus moeten neigen naar een gepersonaliseerde plaat deze zijn wel rood en moeten niet noodzakelijk meer beginnen met cijfer 9.
De normale platen zijn nu ongeveer aan de combinatie 1-p.... Daarom dat ook alle andere platen van alle andere wagen beginnen met 1-p .... behalve de bmw uit het eerste screenshot met als gepersonaliseerde plaat 1-zza-431.

Alle platen zijn rond augustus aangevraagd geworden zie hieronder. Wat wel bizar is is dat plaat 1-zza-431 pas aangevraagd is op 21/11/2016 wat niet mogelijk zou zijn gezien het programma +/- 4mnd geleden is opgenomen!
Dit zou dus willen zeggen dat deze plaat nog is aangemaakt na de mol en dus niet tussen de wagens op de luchthaven zou staan. Ofwel kan de plaat op 21/11/2016 dus na de opnames gewijzigd zijn van voertuig en dus verder gebruikt worden bij nieuwe eigenaar.

Wat de foto van de auto's betreft, kloppen de namen perfect, het klopt ook dat hans en bouba in een grijze bmw zitten. Ik denk ook dat de mol gedrukt heeft en vermoedelijk in de wagen met 1-zza-431 zat. aangezien de auto direct weg rijden is de tip dan voor iedereen ook direct verdwenen.

marzena zat in wagen 1PFL037 (plaat geschrapt op GESCHRAPT :22-12-2016)+ hans in 1plp383 OF 1PLP325 (beide platen aangevraagd op 4/08/2016) + eline in 1PPG835 (plaat aangevraagd 22/08/2016) + bertrand 1pss598 (plaat geschrapt GESCHRAPT 25/11/2016) + bouba 1pva??? + robin 1psw + en dan hadden we nog platen waar we inzittende niet van kennen 1 - PSY - 881 (plaat aangevraagd sinds 09-09-2016).

Ik vermoed dus dat de mol sam jolien of davey is. want zij hebben gedrukt maar wij kennen hun nummerplaat niet.
Gebruikersavatar

rolhad08 feb 2017, 23:37

 434
Hey Jeroen,

Bedankt om mee te helpen hieraan!
Ik kan nu wel niet naar de juiste beelden zoeken, maar in mijn notities heb ik het nummerplaat PSY bij Davey staan (was ergens duidelijk te zien dacht ik)

Robin zijn nmmrplaat heb ik nooit gezien ofwel heb ik die verwisseld met Sam (die dan weer wel een nummerplaat met een P had volgens mij)

Jolien haar nummerplaat is ook nooit duidelijk geweest voor mij.

Dus blijven Jolien & Sam/Robin over?
Laatst gewijzigd door rolhad op 08 feb 2017, 23:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

ex-molinator08 feb 2017, 23:42

 3483  Uma
callant.jeroen schreef: De nummerplaat is weliswaar 1ZZA431 (en niet 1zza413).
Damn, damn - dat ik dat niet zelf gecontroleerd heb. Zelfs op dit forum moet je rekeing houden dat er een mol ons de verkeerde weg op stuurt. Daar gaat de pi- zza theorie.
Gebruikersavatar

ex-molinator08 feb 2017, 23:47

 3483  Uma
@ callant.jeroen

Jij bent blijkbaar thuis in nummerplaten.
Is het mogelijk dat Woestijnvis een tijdelijke vergunning gekregen heeft om met zelf gemaakte nummerplaten een deel van het traject af te leggen (met als doel bepaalde scenes te filmen)?
Gebruikersavatar

billie.holiday09 feb 2017, 08:12

 462  Bert
Volgens mij was het 1.psy 991 waar Davey in zat want die zie je voor zijn deur staan.
Gebruikersavatar

rolhad09 feb 2017, 10:29

 434
billie.holiday schreef:Volgens mij was het 1.psy 991 waar Davey in zat want die zie je voor zijn deur staan.
PSY-881!


[ external image ]


En staat vlak links van PPG (Eline), dus duidelijk Davey.
Gebruikersavatar

billie.holiday09 feb 2017, 15:46

 462  Bert
Dit vind ik bizar als je de auto van Bouba, hier 2e van links uitvergroot is die nummerplaat achteraan
1 pva 958 niet 1.zza 431.



[ external image ]
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 16