Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

Gilles Van Bouwel08 feb 2017, 16:46

De Mol  1
Wat. Een. Eerste. Aflevering. Ik werd onmiddellijk gekatapulteerd naar najaar 2015 toen ik aan een brug in Argentinië lag te bengelen, op één van de eerste dagen van het avontuur van mijn leven. Spontaan kreeg ik terug zweethanden en bekroop mij de stress van vorig jaar. De spanning die de kandidaten (en uiteraard ook De Mol) gevoeld hebben in die hangar maar ook het ongeduld waarmee ze hebben uitgekeken naar de eerste uitzending, voel ik terug alsof het gisteren was. Anderzijds is het ook een vreemd gevoel: alsof je je ex tegenkomt met een nieuw lief. Je hebt samen intense tijden beleefd en je ex heeft even je leven beheerst maar nu start hij/zij een nieuw hoofdstuk waarvan je geen deel meer uitmaakt. Dat tikkeltje jaloezie (laat ons een kat een kat noemen) terzijde, ben ik vooral nieuwsgierig. Nieuwsgierig naar de verschillende proeven, komende mindfucks van het nu al steengoede seizoen, de verandering in groepsdynamiek (Komt Hans terug en zoja wordt hij aanvaard door de groep?) maar uiteraard vooral naar de identiteit van mijn opvolger. Ook al werk ik nu bij Woestijnvis, ik heb het raden naar de nieuwe Mol net als de rest van Vlaanderen.

Ik kan niet wachten om ervaringen met hem/haar uit te wisselen: hoe beleefde hij/zij de reis, het stilzwijgen, de vele verdenkingen van vrienden en familie, het bedriegen van de andere kandidaten? Maar ook: de verschillende fora!
Want ik heb jullie intense speurwerk doorheen het hele vorige seizoen op de voet gevolgd. Ik denk niet dat er één comment is die ik niet heb gelezen: mijn opdracht bestond erin om zo weinig mogelijk geld in de pot brengen maar ook om zo min mogelijk verdacht te worden door mijn medekandidaten. Dat was, op Hanne en Cathy na, gelukt en je hoopt dat dit resultaat zich vertaalt naar de Vlaamse bevolking. Week na week wachtte ik dus in de spanning de pollresultaten af van de kranten EN speurde ik de fora af om te zien hoe verdacht ik overkwam. Net voor de finale was ik de minst verdachte kandidaat in Vlaanderen maar bij de meeste van de molloten was ik hoofdverdachte nummer 1. En zo hoort het ook: het mag geen onmogelijke taak zijn om de mol te ontmaskeren. Wie genoeg analyseert en logisch redeneert zal hoogstwaarschijnlijk tot de juiste conclusie komen. Het enthousiasme en de passie waarmee jullie je op een aflevering van “De Mol” werpen is bewonderenswaardig, ook al bezorgden jullie me vorig jaar veel stress 😉

Ik wens jullie dan ook veel succes in jullie zoektocht dit seizoen!

Gilles "De Mol 2016" Van Bouwel
Gebruikersavatar

masterveecee08 feb 2017, 16:50

 3547  Sven
Ah, hierzie! Ik heb de Mol gevonden!! 😉
Welkom Gilles


En dit:
Gilles Van Bouwel schreef:...
Want ik heb jullie intense speurwerk doorheen het hele vorige seizoen op de voet gevolgd. Ik denk niet dat er één comment is die ik niet heb gelezen...
Beantwoord ook onze vraag van vorig jaar, of de Mol hier op het forum alles zou meelezen 😛
Laatst gewijzigd door masterveecee op 08 feb 2017, 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

noor.kerstens08 feb 2017, 16:52

 23
vorig jaar heb je het zeker en vast super goed gedaan!!
maar je weet vroeg of laat komen we er wel achter wie het is!!

al enig idee wie het dit jaar zal zijn???

😛 😛 😛
Gebruikersavatar

ex-molinator08 feb 2017, 18:46

 3483  Uma
eveline.vanhemel schreef:Wow, de sympathiekste mol is onder ons 😃
Ik had het wat meer voor Bruno - dat was tenminste niet zo'n bedrieger. 😎

Sorry Gilles - kon het niet laten 😉
Gebruikersavatar

Jansen08 feb 2017, 18:55

 3423  Yens
Ik had het over de sympathiekste mol he, daarmee bedoel ik in vergelijking met de vorige edities 🙂 Persoonlijk vond ik Hanne de sympathiekste vorig jaar 🙂.
Gebruikersavatar

Anomolie08 feb 2017, 18:57

 64  Uma
Moeten we de post van Gilles nu ook analyseren op mogelijke tips? 🙂
We kunnen er namelijk niet echt 100% zeker van zijn dat hij de identiteit van de mol niet kent...
Just kidding...
Or am I?! 😉
Gebruikersavatar

Social08 feb 2017, 19:49

 353  Uma
Ja jong Gilles, vorig jaar ben je eigenlijk nooit in mijn vizier gekomen. Chapeau!
Gebruikersavatar

Yvo08 feb 2017, 20:01

 1111  Uma
Gilles, ge waart een fantastische mol vorig jaar! Ge hebt het uw opvolger moeilijk gemaakt.
De lat ligt hoog voor hem/haar.
masterveecee schreef:Beantwoord ook onze vraag van vorig jaar, of de Mol hier op het forum alles zou meelezen 😛
Inderdaad en leuk om te weten 🙂.
eveline.vanhemel schreef:Persoonlijk vond ik Hanne de sympathiekste vorig jaar 🙂.
Stijn en Bruno vond ik de sympathieksten vorig jaar. Ik vond het ook leuk hoe Stijn Gilles zijn werk heeft gesaboteerd.
'Die godverdomse Stijn', haha 😃.
Gebruikersavatar

gerda08 feb 2017, 20:21

 2
Je was een topmol Gilles! Ik heb van je genoten, maar ik had je door van aflevering 4. Prachtig moment toen je silhouet opdook in de mist!! Ik hoop dat ik dit jaar ook de juiste mol vind en dat hij aan jou kan tippen! De mol is een schitterend programma en ik ben fan van in het prille begin! ik wens jou alle geluk toe in de toekomst! Blijf jezelf, en alles komt Goed!
Veel liefs!
Gebruikersavatar

Nonline08 feb 2017, 20:35

Molerator  6547  Uma
Ik was ook een groot fan van je vorig jaar. Voor mij was het "extra toerke rond de kerk, Cathy?" die me deed omslaan van "ik hoop dat hij wint" naar "godverdomse mol!"
Gebruikersavatar

kim.baudart08 feb 2017, 23:09

 138
Waaw, de Mol himself... Ik voel me eventjes erg klein, vreemd genoeg.

Gilles, super gedaan vorig jaar. Ik ben vaak van Mol veranderd, maar mijn antwoord op wie er moest winnen, was steeds hetzelfde: 'Gilles' (misschien iets om in het achterhoofd te houden dit jaar? Bouba stijgt meteen met stip op m'n lijstje, hihi)