Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren

Noptje10 feb 2017, 20:36

181
Ik wil even aangeven dat ik momenteel nog geen vaste persoon in gedachten heb als mogelijke mol, maar eerder enkele kandidaten.

Wat me wel opviel tijdens de eliminatie is dat Jolien zegt dat ze stemt op Jess als mogelijke mol.
Aangezien we dus allemaal weten dat Jess de mol NIET is, heb ik dus de neiging om te denken dat de mol een vrouw is.
Ik weet dat dit slechts een van de vele vragen is die ze moesten beantwoorden, maar toch? Of misschien heeft ze toch wat meer gespreid geantwoord? Of misschien liegt ze dat ze Jess verdenkt, omdat ze zelf de mol is?

Ik heb geen tunnelvisie, maar ben wel benieuwd naar jullie mening hierover?

ex-molinator10 feb 2017, 20:43

3483  Uma
Noptje schreef:...
Wat me wel opviel tijdens de eliminatie is dat Jolien zegt dat ze stemt op Jess als mogelijke mol.
Aangezien we dus allemaal weten dat Jess de mol NIET is, heb ik dus de neiging om te denken dat de mol een vrouw is.
Als ik jouw zin lees, dan zie ik staan dat je de neiging hebt te denken dat de mol een vrouw is , omdat Jessica de mol niet is en Jolien gezegd heeft dat ze Jess verdenkt ????

Ik mis iets, maar ik heb geen idee wat.

Noptje10 feb 2017, 20:48

181
Ok stel even dat Jolien de mol niet is, en ze dus echt Jess als mol verdacht. Dan antwoord ze op de vraag is de mol een man of een vrouw? Een vrouw.

Aangezien ze nog steeds in het spel zit, had ze dus bepaalde vragen wellicht juist, waarvan dit er een kan zijn?
Of ze is de mol zelf, en zegt gewoon dat ze Jess verdenkt, om dat ze moeilijk kan zeggen: maar allee ik ben toch de mol? 😃

(we weten uiteraard niet hoeveel vragen ze correct had, en of ze al dan niet erg gespreid heeft met haar antwoorden. Het klinkt allemaal verwarrend, maar in mijn hoofd klopt mijn redenering 😃)

ex-molinator10 feb 2017, 21:02

3483  Uma
Noptje schreef:...
Aangezien ze nog steeds in het spel zit, had ze dus bepaalde vragen wellicht juist, waarvan dit er een kan zijn
Ja, daar is geen speld tussen te krijgen.

Anderzijds kan de mol toch een man zijn en had Jolien die vraag dus fout, maar voldoende andere vragen juist.
Je zal toch wel met sterkere argumenten moeten komen 😉

kim.baudart12 feb 2017, 19:00

138
Ik denk dat ondertussen iedereen die zich kandidaat stelt voor de mol al wel weet dat het veiliger is om in het begin de antwoorden wat te spreiden over verschillende verdachten. Daarbij komt dat je door de montage wel iets ziet wat gezegd is, maar niet zeker weet dat dat alles is wat er gezegd is. Jolien kan dus gezegd hebben: ik verdenk Jess omdat dat zo'n toffe madame is (vreemde redenatie trouwens 😉 ), X omdat ..., Y omdat ..., ...

Waarmee ik dus wil zeggen dat het mij op dit punt niet echt een goed idee lijkt om de helft van de verdachten te gaan schrappen omdat ze man zijn.