Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren

Davina14 feb 2017, 06:09

7
Bij de proef in verband met het klokkenluiden moesten Annelies en Bertrand uit 10 klokken, elk gekoppeld aan een woord, één klok uitkiezen om te luiden. Hierbij moesten ze de andere klokken elimineren door 9 liedjes beluisteren en hieruit het missende woord te vinden, wat ze dan konden terugvinden op de klokken.
Ik heb dit stuk nog eens opnieuw bekeken en op tv lieten ze ons 5 van deze 9 liedjes horen. Deze waren de volgende:
Depeche Mode - Personal Jesus
George Harrison - Got My Mind Set on You
Anouk - Sacrifice
John Lennon - Give Peace a Chance
R.E.M. - Shiny Happy People

Op dat moment zijn ze met 10 kandidaten. Zou het kunnen dat de 9 liedjes staan voor de 9 kandidaten die niet de mol zijn? Op die manier moet elk liedje aan een kandidaat gekoppeld worden. Hier mijn theorie, waarbij moet gekeken worden naar de beginletters van de artiesten en de kandidaten:
Depeche Mode staat voor Davey of Marzena (Depeche -> Davey, of Mode -> Marzena)
George Harrison staat voor Hans (Harrison -> Hans)
Anouk staat voor Annelies
John Lennon staat voor Jolien (John -> Jolien)
R.E.M. staat voor Robin

Het is maar een idee 😃 maar vond het vrij verdacht dat die letters overeen kwamen. Alleen jammer dat we niet alle liedjes te horen hebben gekregen! Maar in deze theorie vallen Robin, Jolien (is effectief gebleken), Annelies, Hans en Marzena OF Davey af als potentiële mol. Blijven over: Bertrand, Eline, Sam en Marzena OF Davey.

Wat denken jullie? Excuses voor de lange uitleg :mrgreen:

Persephone14 feb 2017, 07:13

42
Toegegeven, dat is slim gevonden. Ik denk alleen dat als ze er echt een hint in zouden willen stekken hebben, dat ze dan wel alle liedjes zouden laten horen hebben...

Davina14 feb 2017, 09:05

7
Persephone schreef:Toegegeven, dat is slim gevonden. Ik denk alleen dat als ze er echt een hint in zouden willen stekken hebben, dat ze dan wel alle liedjes zouden laten horen hebben...
Misschien slechts bedoeld als tip voor de kandidaten toen? En ze het ons nu niet zomaar op een bordje willen aanbieden? 😃

ex-molinator14 feb 2017, 09:45

3483  Uma
Ik dacht gisteren aan bijna hetzelfde.
Davina legt de link tussen uitvoerder van de muziek en een kandidaat. (goeie denkpiste trouwens)
Ik dacht aan een link tussen het woord en een kandidaat.
Spijtig genoeg ken ik niet alle woorden, en met "Faith" kan ik momenteel geen link leggen

joeri.hertogs14 feb 2017, 10:02

24
ex-molinator schreef:Ik dacht gisteren aan bijna hetzelfde.
Davina legt de link tussen uitvoerder van de muziek en een kandidaat. (goeie denkpiste trouwens)
Ik dacht aan een link tussen het woord en een kandidaat.
Spijtig genoeg ken ik niet alle woorden, en met "Faith" kan ik momenteel geen link leggen
Faith -> Geloof -> Annelies als zijnde leerkracht godsdienst?

ex-molinator14 feb 2017, 10:13

3483  Uma
joeri.hertogs schreef:Faith -> Geloof -> Annelies als zijnde leerkracht godsdienst?
Nee want alle woorden kan je zo aan Annelies linken.
Het ging over de begin letters.
Hope > Hans
Sacrifice > Sam
(en de rest van de woorden ben ik vergeten)

Davina14 feb 2017, 10:26

7
ex-molinator schreef:Nee want alle woorden kan je zo aan Annelies linken.
Het ging over de begin letters.
Hope > Hans
Sacrifice > Sam
(en de rest van de woorden ben ik vergeten)
De woorden/namen van de klokken waren Joy, Love, Peace, Faith, Charity, Service, Patience, Sacrifice, Redemption en Good Hope.

ex-molinator14 feb 2017, 10:28

3483  Uma
Davina schreef:De woorden/namen van de klokken waren Joy, Love, Peace, Faith, Charity, Service, Patience, Sacrifice, Redemption en Good Hope.
Thanks, ik zal daar in de loop van de dag even mee spelen 🙂

Davina14 feb 2017, 10:59

7
Even pure speculatie: misschien hebben ze voor het woord 'redemption' Redemption Song van Bob Marley te horen gekregen? Lijkt mij het meest voor de hand liggende. In andere liedjes zou ik denk ik nooit dit woord kunnen raden moest dit weggebiept worden.
Dit zou dan wel weer mooi in de theorie van 'de artiesten vs de kandidaten' passen. Op die manier zou dit lied immers kunnen verwijzen naar Bouba, Bertrand of Marzena. :albino:

stierens14 feb 2017, 11:06

1
misschien wat vergezocht, maar geloof dat Marzena als favoriete artiest Johnny Cash heeft vermeld. In eerste aflevering werd al enigzins naar verwezen bij de muziek waarnaar ze luisterde bij het kuisen. In deze aflevering komt het nummer 'Personal jesus', oorspronkelijk van Depeche Mode, maar ook gecoverd door Johnny Cash.

rolhad14 feb 2017, 11:26

434
Davina schreef:De woorden/namen van de klokken waren Joy, Love, Peace, Faith, Charity, Service, Patience, Sacrifice, Redemption en Good Hope.
We kunnen eventueel ook Good Hope splitsen in 2 aparte woorden (wat 11 woorden maakt en overeenkomt met 11 deelnemers), niet?

Niet dat ik er iets in zou zien.
Laatst gewijzigd door rolhad op 14 feb 2017, 11:29, 2 keer totaal gewijzigd.

Davina14 feb 2017, 11:27

7
stierens schreef:misschien wat vergezocht, maar geloof dat Marzena als favoriete artiest Johnny Cash heeft vermeld. In eerste aflevering werd al enigzins naar verwezen bij de muziek waarnaar ze luisterde bij het kuisen. In deze aflevering komt het nummer 'Personal jesus', oorspronkelijk van Depeche Mode, maar ook gecoverd door Johnny Cash.
Ben net ook even in de muzieklijsten van de kandidaten gaan snuffelen. Depeche Mode, John Lennon, R.E.M., The Beatles (George Harrison?) en Bob Marley zijn hier allen in terug te vinden... Toch ook een beetje raar, niet? 😃

Muzieklijsten:
http://www.vier.be/demol/videos/dit-zij ... en/2509554