Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren

Addow14 feb 2017, 10:36

Molerator  377  Yens
Het was voor de kandidaten volgens mij (mits strategisch/aandachtig) perfect mogelijk om te achterhalen aan welke kant ze op het krukje zaten, als ze goed gecommuniceerden tenminste.

Methode 1:
Van beneden uit kan je perfect zien dat de begeleider hen aan de afgrond altijd aan de linkerzijde helpt. Wanneer je aan de matraszijde zit, word je aan de rechterzijde of zelfs achterzijde geholpen door de begeleider. Dit kan je natuurlijk van beneden niet zien, maar kan je perfect even navragen bij de reeds gesprongen kandidaten.

Methode 2:
Wanneer Gilles de kandidaten nog een laatste keer aanspreekt met "Klaar #NAAM?? Succes!" komt zijn stemgeluid steeds van links wanneer je aan de afgrond zit. Aan de matraszijde van rechts uiteraard. Perfect na te gaan.

De kandidaten die nog naar boven moesten gaan, konden dit perfect even navragen bij elkaar.

Robin werd bijvoorbeeld aan de achterkant geholpen.... toch vrij "bizar" als je aan de afgrond zit. Tenzij je natuurlijk al weet als Mol welke kant je gaat zitten....

[ external image ]

seabert14 feb 2017, 10:47

Forum veteraan  8
Reden te meer om als 'mol' te talmen en je niet te laten vallen zodat er minder geld in de pot komt

Addow14 feb 2017, 10:51

Molerator  377  Yens
seabert schreef:Reden te meer om als 'mol' te talmen en je niet te laten vallen zodat er minder geld in de pot komt
Lijkt me inderdaad meest plausibel, maar Hugo is destijds ook gewoon van de brug gesprongen zonder talmen 😉

MolTime14 feb 2017, 11:18

14
Ja oké, maar denk je daar aan te denken op dat moment?

Zo hadden ze bij de dierenproeven ook de codesloten kunnen openbreken door ze gesloten uit elkaar te trekken en beginnen draaien aan de code's tot ze een klein klikje horen en is het slot open op nog geen 30 seconden. Maarja, wie denkt daar nu aan? Of wie weet dat überhaupt.

masterveecee15 feb 2017, 09:52

3547  Sven
ze zijn wel geblinddoekt naar boven gebracht, en nog een rondgedraaid.
Ze konden dus niet weten hoe alles eruit zag en waar Gilles DC zou staan, denk ik

Woestijnmol15 feb 2017, 10:18

Forum veteraan  222
Maar ik denk dat het best voor iedere kandidaat was dat ze niet wisten waar ze zouden vallen...

kim.baudart15 feb 2017, 11:29

138
Ik heb me die bedenking ook gemaakt, dat het nogal vreemd is van, nadat je al de moeite van de wereld hebt gedaan om kandidaten hun oriëntatie te laten verliezen, ze daarna weer terug een houvast aan te bieden in de vorm van Gilles zijn stem.

Waar de personen zaten die de zekeringen vastmaakten was mij nog niet opgevallen (goed gespot!).

Maar dat kan niet nodig geweest zijn om de mol te laten weten waar hij zat, want die wist ongetwijfeld al of het juiste of het foute antwoord gekozen was...

Noptje15 feb 2017, 13:51

181
kim.baudart schreef:Ik heb me die bedenking ook gemaakt, dat het nogal vreemd is van, nadat je al de moeite van de wereld hebt gedaan om kandidaten hun oriëntatie te laten verliezen, ze daarna weer terug een houvast aan te bieden in de vorm van Gilles zijn stem.

Waar de personen zaten die de zekeringen vastmaakten was mij nog niet opgevallen (goed gespot!).

Maar dat kan niet nodig geweest zijn om de mol te laten weten waar hij zat, want die wist ongetwijfeld al of het juiste of het foute antwoord gekozen was...
Je hebt idd een houvast in de vorm van Gilles zijn stem, echter zegt Gilles niks (toch niet wat wij te zien krijgen) tot nadat ze van de kruk gevallen zijn, dacht ik, en zelfs dan nog als je geblinddoekt boven komt en je hoort Gilles zijn stem van links, ben je daar toch niks mee als je niet weet hoe de krukjes geplaatst staan?