Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

frank.troch22 feb 2017, 00:19

 253  Yens
Helemaal mee eens en hoe dan ook mooi gevonden Bert, zelfs als het volgende week zou ontkracht worden !
Gebruikersavatar

jurgen.de-petter24 feb 2017, 09:06

 20
bert.verhaegen schreef:Dit is misschien wat ik zocht. De eerste gesproken woorden in de Mol 2017 zijn 8 zinnen die Gilles De Coster richt aan de kijkers. Als je uit elk van die zinnen één letter zou nemen, dan krijg je dus 8 letters waarmee je een woord zou kunnen vormen, volgens mij de naam van de mol. Er zijn "toevallig" ook precies 8 afleveringen, wat dus 8 letters moet gaan opleveren. Volgens mijn theorie zal er met die 8 letters uiteindelijk "ANNELIES" gevormd kunnen worden. Samen met de info van de weggelaten cijfers opgemerkt door "Papiersnipper", kan het in ieder geval nog na 3 afleveringen. 😂

Bij de kick-off werd cijfer 15 weggelaten. Letter 15 uit zin 1 = A.
Bij de 2de aflevering werd cijfer 8 weggelaten. Letter 8 uit zin 2 = E.
Bij de 3de aflevering werd cijfer 21 weggelaten. Letter 21 uit zin 3 = E.
Wat waren die 8 openingszinnen? Kan iemand deze eens posten aub?
Gebruikersavatar

ex-molinator24 feb 2017, 09:24

 3483  Uma
bert.verhaegen schreef:Dit is misschien wat ik zocht. De eerste gesproken woorden in de Mol 2017 zijn 8 zinnen die Gilles De Coster richt aan de kijkers. Als je uit elk van die zinnen één letter zou nemen, dan krijg je dus 8 letters waarmee je een woord zou kunnen vormen, volgens mij de naam van de mol. Er zijn "toevallig" ook precies 8 afleveringen, wat dus 8 letters moet gaan opleveren. Volgens mijn theorie zal er met die 8 letters uiteindelijk "ANNELIES" gevormd kunnen worden. Samen met de info van de weggelaten cijfers opgemerkt door "Papiersnipper", kan het in ieder geval nog na 3 afleveringen. 😂

Bij de kick-off werd cijfer 15 weggelaten. Letter 15 uit zin 1 = A.
Bij de 2de aflevering werd cijfer 8 weggelaten. Letter 8 uit zin 2 = E.
Bij de 3de aflevering werd cijfer 21 weggelaten. Letter 21 uit zin 3 = E.
Deze mogelijke hint is ontstaan uit de combinatie van een vaststelling (scherpe observatie) en een 2de stap (wat alternatief denken) >>> 2 likes coming up.

Ik zou het toch spijtig vinden mocht de regie dit erin gestoken hebben omdat het dus nu al duidelijk zou zijn: Ik zie enkel ANNELIES nog mogelijk.
Gebruikersavatar

bert.verhaegen26 feb 2017, 14:46

 129
jurgen.de-petter schreef:Wat waren die 8 openingszinnen? Kan iemand deze eens posten aub?
Elf onbekende Vlamingen.
Een van hen is de winnaar, één van hen is de mol.
Tijdens hun avontuur moeten ze opdrachten uitvoeren om geld te verdienen.
In totaal staat er meer dan 100 000 euro op het spel.
Het geld dat ze binnenhalen gaat aan het einde van de reis naar één winnaar.
Maar in de groep zit ook een saboteur.
Iemand die zoveel mogelijk opdrachten doet mislukken en de winst zo laag mogelijk wil houden.
En dat is de mol.
Gebruikersavatar

JonathanVG26 feb 2017, 16:50

 12
Ik kan hier nog niets uit halen, met zulke evidente zinnen word je niet wijzer.

De paragraaf telt 8 zinnen en Annelies en Bertrand hebben namen met acht letters.
Gebruikersavatar

ex-molinator26 feb 2017, 17:25

 3483  Uma
bert.verhaegen schreef:Elf onbekende Vlamingen.
Een van hen is de winnaar, één van hen is de mol.
Tijdens hun avontuur moeten ze opdrachten uitvoeren om geld te verdienen.

In totaal staat er meer dan 100 000 euro op het spel.

Het geld dat ze binnen halen gaat aan het einde van de reis naar één winnaar.

Maar in de groep zit ook een saboteur.

Iemand die zoveel mogelijk opdrachten doet mislukken en de winst zo laag mogelijk wil houden.

En dat is de mol.
A E E hebben we al, we zoeken dus nog N N L I S (ik heb ze in het rood aangeduid, amai wat een prutswerk)
Gebruikersavatar

FlightWolf2394926 feb 2017, 18:48

 183
ex-molinator schreef:A E E hebben we al, we zoeken dus nog N N L I S (ik heb ze in het rood aangeduid, amai wat een prutswerk)
Je bent de N van 'naar' in de vijfde zin nog vergeten 😉
Gebruikersavatar

ex-molinator26 feb 2017, 18:52

 3483  Uma
FlightWolf23949 schreef:Je bent de N van 'naar' in de vijfde zin nog vergeten 😉
Verdoeme, betrapt :evil:
Gebruikersavatar

ex-molinator26 feb 2017, 19:27

 3483  Uma
Morgen weten we misschien al of deze theorie nog overeind blijft.
Maar het eigenaardige is dat in de laatste zin, alle 4 de ontbrekende letters aanwezig zijn, m.a.w. de kans is heel groot dat de theorie pas in de 8ste aflevering ontkracht kan worden.
En dan heb ik de bedenking erbij dat als deze theorie geldig is, dat ze niet de stommiteit gedaan hebben om in de laatste paar zinnen cruciale letters weg te laten.
Gebruikersavatar

lode.bellens26 feb 2017, 20:03

 40  Uma
Met de letters van ANNELIES kan je ook ELINE maken. Dus waarom geven ze die A dan niet op het einde weg?
Gebruikersavatar

Taupie0226 feb 2017, 20:30

 53
Je kan uit elk van deze 8 zinnen Eline halen...
Ik denk eigenlijk niet dat dit een tip is. Dan is de Mol iemand met een makkelijke naam ?
Gebruikersavatar

ex-molinator26 feb 2017, 20:34

 3483  Uma
Taupie02 schreef:Je kan uit elk van deze 8 zinnen Eline halen...
Eline kan niet :
- is geen 8 letters
- er is al een A