Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren

sanandreus14 feb 2017, 17:33

25
andere john pearson is biograaf van Ian Fleming vd bondfilms, 2 uit de jaren 50 (vissen) diamonds are forever en the diamond smugglers (speelt af in zuid-afrika), good hope (klokken)bedrijf in diamantsector in zuid-afrika ook zijn de hope-diamanten bekend, krijg het voorlopig wel niet goed gelinkt aan de kandidaten dus mss louter toeval (Marzena houdt van thrillers en films, Eline is politie-inspecteur, Annelies organiseert quizzen) mss is dit voor iemand anders interessant :roll:

Ric14 feb 2017, 17:40

67  Philippe
Good Hope verwijst uiteraard naar kaap de goede hoop ( cape of good hope)

waar ze op dat moment zo'n 70km vandaan waren

Jansen14 feb 2017, 17:43

3423  Yens
Ik denk dat het toeval is: de naam John Pearson lijkt me een doorsnee naam die je waarschijnlijk op meerdere plaatsen zal tegenkomen. Wat betreft "good hope" dat is in Zuid-Afrika een term die je overal zal tegenkomen en gaat terug naar de blanke bezetting van Zuid-Afrika die begon bij het plaatsen van een nederzetting op Kaap de Goede Hoop. Het land is doordrongen van de term "Good Hope" of "Goede Hoop".
Laatst gewijzigd door Jansen op 14 feb 2017, 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.

billie.holiday14 feb 2017, 17:43

462  Bert
Wat mij opviel was dat Davey , Marzena en Eline naar het museum de goede hoop gingen , en dat het antwoordt van Bertrand en Annelies 'good hope'was. Was er een links tussen die 4 proeven ?

sanandreus14 feb 2017, 17:44

25
is alleszins een pak logischer zo worden de diamantjes ook naar de vindplaats genoemd probably

sanandreus14 feb 2017, 17:45

25
billie.holiday schreef:Wat mij opviel was dat Davey , Marzena en Eline naar het museum de goede hoop gingen , en dat het antwoordt van Bertrand en Annelies 'good hope'was. Was er een links tussen die 4 proeven ?

was ik naar op zoek, maar heeft me precies wat ver gebracht, kzal terug uit dien tunnel moeten kruipen

Jansen14 feb 2017, 17:47

3423  Yens
Zuid-Afrika is altijd het land van de diamantindustrie geweest. Ook daar weer is het logisch dat de term "good hope" verwijst naar een bedrijf met die naam.

sanandreus14 feb 2017, 17:51

25
eveline.vanhemel schreef:Zuid-Afrika is altijd het land van de diamantindustrie geweest. Ook daar weer is het logisch dat de term "good hope" verwijst naar een bedrijf met die naam.
verdad

sanandreus14 feb 2017, 18:10

25
Eerste persoon rond kaap de goede hoop Bartolomeu Dias: de mol is... ook niets

Jansen14 feb 2017, 18:19

3423  Yens
De nederzetting op Kaap de Goede Hoop werd gesticht door Jan Van Riebeeck, een Nederlander uit Culemborg, 21 april 1619 – Batavia, 18 januari 1677). Hij was een Nederlands chirurgijn en koopman in dienst van de Vereenigde Oostindische Compagnie (VOC). In 1652 stichtte hij de eerste Europese handelspost in Zuid-Afrika, in een gebied (de Kaap) dat toen bewoond was door verschillende Khoikhoi-stammen. De nederzetting met Fort de Goede Hoop bij Kaap de Goede Hoop zou uitgroeien tot de Kaapkolonie en uiteindelijk tot de huidige Republiek Zuid-Afrika. (uit Wikipedia)

Mateo14 feb 2017, 21:38

870
sanandreus schreef:is alleszins een pak logischer zo worden de diamantjes ook naar de vindplaats genoemd probably
Er bestaat inderdaad, zoals door Sanandreus al kort genoemd een (blauwe en heel kostbare) diamant die de "Hope diamant" wordt genoemd.
Maar die diamant is vernoemd naar een zekere meneer Henry Philip Hope, die de steen in 1824 kocht.
Zo'n slordige 325 miljoen euro waard. Nu een museumstuk in Washington.

Dus wel 'hoop', maar een ander soort hoop dan bij de andere teams.