Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

emile.desloovere19 mar 2017, 00:58

 5
yevo schreef:Dit forum is goed om enkele mensen te overtuigen dat 1 iemand het is door er teveel op te focussen. Ik moet zelf wel zeggen dat ik er zelf ook bijna intrap. Of misschien is hij ook gewoon de mol.

Behalve het geld die hij heeft binnengebracht heeft en zijn overenthousiasme soms heeft hij echt alles mee om de mol te kunnen zijn. Hij heeft zo ook het meeste geld al verloren op Eline na als ik het goed opheb.

Veel hints lijken alsof ze naar hem wijzen. Maar vorig jaar was Hanne denk ik ook hoofdverdachte op dit forum en dit was uiteindelijk ook verkeerd.
Ik ga me nooit focussen op hints, want die vind je met een beetje fantasie wel naar iedereen. Hoeveel geld er uit de pot is gehouden, vind ik een betere manier om de mol te ontdekken. De mol haalt niet altijd het meest geld uit de pot, maar Robin heeft gewoon al te veel en vooral onnodig geld verdiend. Davey de laatste afleveringen ook. Dus dan hou ik nog Eline en Annelies over. Ik hoop dat het Eline is omdat ik de passieve tactiek van Annelies niet echt kan appreciëren, maar dat is dan weer een persoonlijke mening.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen19 mar 2017, 01:19

 8153
emile.desloovere schreef: Robin heeft gewoon al te veel en vooral onnodig geld verdiend.
Een mol kan zich ook misrekenen ofwel een proef doen slagen om minder verdacht te lijken. De mol heeft het ook niet altijd allemaal zelf in de hand.

- Mandelarun: Robin loopt Bertrand kapot, maar de proef lukt toch dankzij Bouba, Sam, Marzena en Jolien.
- Dierenproef: nipt gelukt. Waarschijnlijk heeft Robin zich hier misrekend ofwel wilde hij zich onverdacht maken.
- Museum: Robin hield zich in omdat hij wist dat hij Hans niet om de tuin ging kunnen leiden
- Duikproef: onverwacht gelukt - vlag van Zuid-Afrika was verkeerd, maar Robin ging echt zijn eigen bagage niet opofferen en rekende erop dat toch minstens 1 van de anderen verkeerd zou zijn (zeker Annelies).
- GPS-proef: gelukt door toeval
- Fietsproef: gelukt dankzij Hans
- Val van het dak: kon hij laten mislukken maar dan was hij meteen superverdacht
...
Gebruikersavatar

Frolva19 mar 2017, 08:43

 2204
chicawah schreef:Een mol kan zich ook misrekenen ofwel een proef doen slagen om minder verdacht te lijken.
Tja, dan kan allemaal natuurlijk.

Maar ik vind je opsomming wel heel lang. :mrgreen:
Gebruikersavatar

sherlock19 mar 2017, 09:31

 216
Frolva schreef:Tja, dan kan allemaal natuurlijk.

Maar ik vind je opsomming wel heel lang. :mrgreen:
Eerlijk gezegd: dat is zo.

Laten we wel niet vergeten dat er nog proeven komen en dat er nog geld uit de pot kan gaan.

Maar de Follow the money hypothese is slecht nieuws voor kamp Robin.
Gebruikersavatar

ex-molinator19 mar 2017, 10:00

 3483  Uma
sherlock schreef:...
Maar de Follow the money hypothese is slecht nieuws voor kamp Robin.
Dat vindt a priori niet noodzakelijk zo.

Wanneer een groep zeer goed samenwerkt kan het de mol het heel moeilijk maken. De tweeledigheid van de opdracht van de mol maakt dat hij wel moet meewerken en in het kader van het einddoel wel proeven moet laten slagen (of zelfs actief zorgen dat ze slagen).
Vergeet niet dat er 100.000 te winnen was, en met nog 2 afleveringen te gaan is er iets van een 20.000 verdiend (wie het verloren heeft even buiten beschouwing laten). Dat is 20.000 op 6 afleveringen = 3.666 per aflevering > eindstand = ±34.000
Dat is een bedrag dat binnen het aanvaardbare ligt (voor Woestijnvis), en als de rest verloren gegaan doordat de mol gebruik gemaakt heeft van de onhandigheid van de medespelers: "bien joué!".