Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren

Woestijnmol17 feb 2017, 10:22

Forum veteraan  222
Kunnen wij daaruit afleiden wie al dan niet de mol kan zijn ?
Stel dat Jolien Bouba als enige verdacht, dan antwoordde zij op de vraag naar het geslacht van de mol, dat dat een man is.
Bij de vraag of de mol deelnam aan de kerkproef of aan de dierenproef weten wij dus dat ze antwoordde aan de dierenproef.
Zij gaf de meeste fouten dus is de kans groot dat ook deze 2 vragen fout werden beantwoord.
Is de kans dan nu niet groter dat de mol een vrouw is die deelnam aan de kerkrproef (Annelies of Eline) dan een man die deelnam aan de dierenproef (Hans, davey of Robin, die eigenlijk alle 3 mijn verdachten zijn) ?

masterveecee17 feb 2017, 10:33

3547  Sven
In het filmpje op Vier van in de auto zegt Jolien dat ze het totaal niet wist wie het was. Misschien heeft ze dan toch teveel gespreid en gegokt?
Anders had ze wel gezegd tegen Bouba dat ze op hem gestemd heeft

Taupie0217 feb 2017, 10:38

53
masterveecee schreef:In het filmpje op Vier van in de auto zegt Jolien dat ze het totaal niet wist wie het was. Misschien heeft ze dan toch teveel gespreid en gegokt?
Anders had ze wel gezegd tegen Bouba dat ze op hem gestemd heeft
Onmiddellijk na de eliminatie, bij het vertrek, heeft ze gezegd dat ze op Bouba had gestemd, zonder enige melding te doen dat ze gespreid had. Ik denk echter niet dat we louter hieruit kunnen afleiden dat de mol niet aanwezig was in de dierenproef. Er staan nog vele andere vragen in (vb wie waar zat aan tafel enz) en die zal ze dan ook onjuist hebben beantwoord neem ik aan.

masterveecee17 feb 2017, 10:43

3547  Sven
[ external image ]

ok, over het spreiden heeft ze niks gezegd, maar wel dat ze verkeerd gegokt heeft

Taupie0217 feb 2017, 10:53

53
masterveecee schreef:
ok, over het spreiden heeft ze niks gezegd, maar wel dat ze verkeerd gegokt heeft
Ze zegt dit in de aflevering zelf, nog voor ze in de auto stapt, net na de eliminatie (ik weet niet hoe jullie dat doen om beelden van de aflevering te plaatsen), net voor of nadat Bouba zegt dat het leven geen ponykamp is. Ze zegt dan uitdrukkelijk dat ze op Bouba gestemd heeft (zonder iets te zeggen van spreiden). Ze heeft dit trouwens nog eens herhaald bij Gilles Van Bouwel (bij het bekijken van de aflevering waar zij en Bouba die truien krijgen van "het leven is geen ponykamp". Ik heb dit filmpje van de aflevering bij Gilles Van Bouwel ergens gevonden op internet, maar weet niet meer zo onmiddellijk waar maar dit is zeker terug te vinden.

masterveecee17 feb 2017, 10:57

3547  Sven
removed by myself...

Dontor17 feb 2017, 11:48

64
Of net wel, het zou slim zijn om een goeie band met de (volgens kandidaat) mol te hebben. Zo kan je dichter in de buurt komen en eventueel meer info lospeuteren dan iemand waar je geen band mee hebt.

oldgrumpy17 feb 2017, 12:04

88
lander.rits schreef:http://www.vier.be/demol/videos/niet-op ... st/2522128

in dit filmpje zeggen ze met wie ze de beste band hadden. En normaal stem je niet op die mensen lijkt mij.

Jolien: Robin en Eline
Bouba: Davey en Marzena
Jolien heeft gezegd dat ze Bouba verdacht

lindsay.degros18 feb 2017, 08:03

8
Puur statistisch gezien kunnen we uit Jolien haar bekentenis dat Bouba haar mol was wel wat besluiten. Er zijn 4 vragen die ik zeker weet dat gesteld zijn geweest:
1: Bij welke proef was de mol aanwezig bij de proef met de busrit? (Niet bevestigd in de aflevering, maar laten we eerlijk zijn, deze vraag zat er sowieso bij) ... Hier zou Jolien dus het aquarium geantwoord hebben.
2: Was de mol bij de dierenproef of bij het zingen? (Bevestigd in de aflevering) ... Hier zou Jolien dierenproef hebben geantwoord.
3: Is de mol een man of vrouw? (Ik ben er van overtuigd dat deze vraag er altijd in zit) ... Hier zegt Jolien man.
4: Wie is de mol? (Zover ik weet, altijd de laatste vraag) Hier zegt Jolien Bouba.

Nu omdat Jolien Bouba als mol had kunnen we een kleine steekproef nemen van hoeveel vragen ze juist of fout had als we van iedereen even aannemen dat hij/zij de mol is. (Natuurlijk zit hier een grote foutmarge op, maar toch interessant.)

Davey = Mol: 2/4 vragen juist (vraag 2 en 3)
Bertrand = Mol: 2/4 vragen juist (vraag 2 en 3)
Sam = Mol: 2/4 vragen juist (vraag 1 en 3)
Robin = Mol: 2/4 vragen juist (vraag 2 en 3)
Hans = Mol: 2/4 vragen juist (vraag 2 en 3)
Marzena = Mol: 1/4 Vragen juist (vraag 2)
Eline = Mol: 0/4 vragen juist
Annelies = Mol: 0/4 vragen juist

Dit zijn natuurlijk maar 4 vragen uit de vragenlijst, maar statistisch gezien blijkt uit deze steekproef dat de kans het grootst is dat de mol een vrouw is, en nog groter dat het Eline of Annelies is. Natuurlijk zit hier een enorme foutmarge op aangezien we maar 20% van de vragen hebben. Maar we roeien met de riemen die we hebben.

Mollenjager-DT18 feb 2017, 08:55

767  Yens
Toch meen ik ergens in de aflevering uitdrukkelijk gehoord te hebben dat ze zegt dat ze op verschillende mensen de vragen beantwoord heeft, maar dat ze bij de vraag "Wie is de mol?" gewoon Bouba geantwoord heeft. Ik verwacht trouwens ook niet dat iemand (zeker iemand die het nog helemaal niet weet en nog geen enkel vermoeden heeft) al meteen bij de tweede eliminatie op maar 1 (of zelfs maar 2 personen) gaat inzetten. Dat zou ik gewoon echt dom en super onlogisch vinden.