Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

Suspicious17 feb 2017, 21:22

 106
Na het herbekijken van de openingsopdracht in de wagens viel me op dat er een papieren zak in de wagen van Robin naast hem stond, precies opgesteld om duidelijk te maken dat daar niemand kon zitten (ik zag die opmerking hier ook passeren op het forum). Daarnaast had ik ook moeite om een duidelijk beeld te scheppen van wie waar zat tijdens het samenzitten in de wagen, dus heb ik dit in all mighty Paint geschetst, en is er me iets opgevallen (al weet ik niet in hoeverre dit echt waardevol is), ik deel het maar even.

*als ik spreek over links/rechts dan bedoel ik dat gezien van de voorzijde van het voertuig
** zie de bijhorende 90's Paint schets voor extra verduidelijking, weet ook dat de initialen in de schets staan zoals zij in de wagen zitten of hadden kunnen zitten. De effectieve opstelling is die zoals in de aflevering, de logische opstelling is die zoals ja, het logischer zou zijn dus... 🙂

Vaststellingen:
1) Gilles zegt dat de kandidaten alfabetisch opgesteld stonden. (klopt wss wel)
2) dat ze met elf zijn en daardoor de eerste drie van het alfabet samen zitten. (is ook gebeurd)
3) de kandidaten stappen allemaal aan de overzijde in.
4) er dus een papieren zak naast Robin stond waarvan de reden mij onbekend.

Tot zover dus niet echt iets bijzonder, tot ik aan de schets begon:
1) In de effectieve opstelling zie je hoe de kandidaten in de wagens bij elkaar zitten. Het valt daarbij al meteen op dat Annelies en Bouba niet zoals in de logische opstelling gewoon naast Bertrand zijn ingestapt, maar beiden aan de overkant van de wagen.
--er gebeurt iets raars bij de posities van Davey en Eline dat effect heeft op de rest van de posities die volgen--
2) Davey gaat bij Eline zitten, ook aan de overkant van haar wagen.
3) Hans gaat op dezelfde zetel bij Jessica zitten, ook via de overkant van de wagen.
4) Jolien gaat bij Marzena zitten, ook aan de overkant van de wagen.
5) Robin gaat bij Sam zitten, niet tegenstaande volgens de logische opstelling Sam eigenlijk bij Robin in de wagen zou gezeten hebben.

! Had men gewoon gekozen voor de logische instap-methode van de kandidaten, dan moesten Eline, Jessica en Marzena gewoon uitstappen en de wagen links van hen nemen. Doordat ze de andere kandidaten laten uitstappen zorgen ze ervoor dat elke kandidaat langs de andere kant van de wagen moet instappen.


- Is deze opstelling door de productie bewust gekozen omdat er niemand bij Robin in de wagen zou zitten?
- Is er iets in de wagen van Robin wat niet geweten mag zijn?
- Hoe wordt de kandidaten meegedeeld wie wel/niet mag uitstappen? Dus, hoe weet vb. Sam dat Robin bij hem zal komen zitten? Hoe weten de anderen dit?
- Is die papieren zak van Robin hier een hint naar?

Ik mag dan misschien wat paranoia aan het worden zijn, toch vind ik dit opvallend.

[ external image ]
Gebruikersavatar

Suspicious17 feb 2017, 21:51

 106
Oeps, correctie op mijn eigen theorie:

- de posities van Annelies en Bouba kloppen wel.
- er gebeurt geen switch bij Davey en Eline (eigenlijk nergens) maar er wordt daar wel een plaats overgeslagen na Bouba, waardoor Robin bij Sam kan gaan zitten en niet omgekeerd.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT17 feb 2017, 23:14

 767  Yens
Suspicious schreef:Oeps, correctie op mijn eigen theorie:

- de posities van Annelies en Bouba kloppen wel.
- er gebeurt geen switch bij Davey en Eline (eigenlijk nergens) maar er wordt daar wel een plaats overgeslagen na Bouba, waardoor Robin bij Sam kan gaan zitten en niet omgekeerd.
Ik zie niet in waarom het logischer zou zijn dat Eline bij Davey in de wagen gaat zitten. Iedereen (buiten Bouba bij de eerste 3) stapt (langs achter bekeken) aan de rechterkant van de auto uit en stapt in bij de auto rechts van hen, in diens linkerdeur. Ik weet dus niet waarom het logischer zou zijn om het andersom te doen...
Gebruikersavatar

Suspicious17 feb 2017, 23:23

 106
Damn, je hebt gelijk, ik zit er volledig naast 🙂
Gebruikersavatar

michaël.ameloot17 feb 2017, 23:27

 29
Die papieren zak is wel weg nadat we het beeld terug krijgen van robin in zijn eigen wagen (na het drukken op de knop).
Gebruikersavatar

Klaartje17 feb 2017, 23:34

 2245  Uma
Ik begrijp niet zo goed wat jij niet logisch vindt aan hetgeen er effectief gebeurt.

Voor mij is het logisch dat Robin bij Sam instapt, Jolien bij Marzena, Hans bij Jessica, Davey bij Eline: want dat is toch het makkelijkste, aangezien iedereen in zijn eigen auto aanvankelijk links achteraan op de achterbank zit (links gezien vanuit ons standpunt als kijker). Iedereen moet dan gewoon uitstappen en in de auto rechts van zijn eigen wagen stappen. Vermits ze niet met een even aantal auto's zijn, moeten er dus drie personen in één wagen plaatsnemen. Bouba gaat in de auto van Bertrand zitten, waar Annelies ook volgens de logische manier is ingestapt aan de rechterkant. Bouba is de enige die effectief bij het uitstappen achter zijn eigen wagen door moet lopen en instappen bij Bertrand, aan de linkerkant.

In mijn ogen is wat er effectief gebeurt ook gewoon logisch en praktisch. Ik zie daarin niks verdachts. Het zou pas onlogisch en onpraktisch geweest zijn indien iedereen moest uitstappen, achter zijn eigen wagen om moest lopen en aan de andere kant van de wagen links van zijn eigen wagen moest instappen.

Tja, wat die papieren zak daar naast Robin doet, dat weet niemand. Bij de meesten ligt er niks naast hen op de achterrbank, bij sommigen meen ik toch een rugzakje of iets dergelijks op te merken.

Maar ja, als we daar allemaal iets in moeten gaan zien, dan is de paranoia inderdaad niet veraf meer. Een goede nachtrust kan dan soms wonderen doen. 😂

Edit: Mollenjager DT is mij al voor geweest. Ik zal sneller moeten typen zeker?
Gebruikersavatar

Suspicious17 feb 2017, 23:42

 106
Zoals ik al zei:

Damn, je hebt gelijk, ik zit er volledig naast 🙂
Gebruikersavatar

billie.holiday18 feb 2017, 04:10

 462  Bert
@- Is er iets in de wagen van Robin wat niet geweten mag zijn.

Ik denkhet niet want dan zal de chauffeur op de hoogte zijn wie de mol is. Of de chauffeur is van de productie.

In functie van die drukproef vroeg ik mij ook af waarom ze net voor die opstelling had gekozen in de eerste aflevering . Waarom net de eerste drie samenzitten en niet de laatste drie. Dan zou het beeld van drukkers en niet drukkers er misschien anders uitgezien hebben.
Dan zou Bouba en Davey samenzitten en misschien had Bouba dan wel gedrukt of had Davey misschien niet gedrukt.
Eline zou dan samenzitten met Hans . ... Hans ging Eline niet kunnen overtuigen om niet te drukken.
Jessica had dan wel gedrukt want Jolien was vastberaden om te drukken .
Marzena , Sam en robin gingen drukken want Sam ging sowieso drukken.

Was Hans op de hoogte dat hij niet zou meegaan, dan mocht hij in ieder geval niet bij de overtuigende Eline zitten.
Gebruikersavatar

Vikken19 feb 2017, 11:06

 65
billie.holiday schreef:@- Is er iets in de wagen van Robin wat niet geweten mag zijn.

Ik denkhet niet want dan zal de chauffeur op de hoogte zijn wie de mol is. Of de chauffeur is van de productie.

In functie van die drukproef vroeg ik mij ook af waarom ze net voor die opstelling had gekozen in de eerste aflevering . Waarom net de eerste drie samenzitten en niet de laatste drie. Dan zou het beeld van drukkers en niet drukkers er misschien anders uitgezien hebben.
Dan zou Bouba en Davey samenzitten en misschien had Bouba dan wel gedrukt of had Davey misschien niet gedrukt.
Eline zou dan samenzitten met Hans . ... Hans ging Eline niet kunnen overtuigen om niet te drukken.
Jessica had dan wel gedrukt want Jolien was vastberaden om te drukken .
Marzena , Sam en robin gingen drukken want Sam ging sowieso drukken.

Was Hans op de hoogte dat hij niet zou meegaan, dan mocht hij in ieder geval niet bij de overtuigende Eline zitten.
En dan had de alomverdachte Robin invloed kunnen oefenen op 2 man (Sam & Marzena) ipv 1.