Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

septentrio20 feb 2017, 23:27

 30
Niemand de beelden al vertraagd afgespeeld om naar de kleur van de korte flits te zien bij overgang scherm wanneer de kandidaat de bril op heeft?

Overigens vermoed ik heel erg dat Robin het rode scherm had. Hij verdenkt Bertrand al sinds het begin. Wanneer Marzena Bertrand aanhaalt als diegene met rood scherm zegt Robin niets, terwijl ie het sterk oneens is daarmee aangezien hij Bertrand als hoofdverdachte heeft (en anders nogal fanatiek is/reageert en altijd zn mening geeft). Op zo'n moment zeg je niets om 1 reden; omdat het je goed uitkomt dat je zelf niet verdacht wordt.
Gebruikersavatar

Andy8621 feb 2017, 00:05

 49
septentrio schreef:Niemand de beelden al vertraagd afgespeeld om naar de kleur van de korte flits te zien bij overgang scherm wanneer de kandidaat de bril op heeft?

Overigens vermoed ik heel erg dat Robin het rode scherm had. Hij verdenkt Bertrand al sinds het begin. Wanneer Marzena Bertrand aanhaalt als diegene met rood scherm zegt Robin niets, terwijl ie het sterk oneens is daarmee aangezien hij Bertrand als hoofdverdachte heeft (en anders nogal fanatiek is/reageert en altijd zn mening geeft). Op zo'n moment zeg je niets om 1 reden; omdat het je goed uitkomt dat je zelf niet verdacht wordt.
Ik heb een foto proberen te nemen van de witte schermen terwijl de personen de bril ophebben, maar heb niets bijzonders gezien. Heeft iemand een speciale bril of misschien een 3D-bril waarmee het zou kunnen lukken?
Gebruikersavatar

septentrio21 feb 2017, 00:17

 30
Ik heb net nog even goed gekeken (gaat best als je niet rechtstreeks naar het scherm kijkt wanneer t flikkert, maar wel uit je ooghoek) - volgens mij echt allemaal groene flitsen behalve Robin!
Gebruikersavatar

Andy8621 feb 2017, 00:20

 49
septentrio schreef:Ik heb net nog even goed gekeken (gaat best als je niet rechtstreeks naar het scherm kijkt wanneer t flikkert, maar wel uit je ooghoek) - volgens mij echt allemaal groene flitsen behalve Robin!
Ik heb de beelden verschillende keren bekeken maar heb geen rode flits gezien bij Robin...
Gebruikersavatar

westmol21 feb 2017, 01:06

 6
Ik heb de beelden vertraagd herbekeken en met 3D bril. Er is echt geen kleurverschil te zien op de schermen. Kan zelfs achteraf bewerkt zijn zodat het voor de kijker niet zichtbaar is.

Ik heb ook de 'vragenronde' vertraagd herbekeken, waar ze iedereen vragen welke kleur de schermen hadden. Ik ging op zoek naar microexpressies (die ik niet echt vond) maar mij valt Bertrand's gezichtsuitdrukking wel enorm op. Hij kijkt gedurende de hele eliminatie ontzettend zenuwachtig en als ze hem vragen welke kleur zijn scherm had, had hij een beetje een glimlach op zijn gezicht.. Wat een teken van liegen is. De rest (behalve Annelies dan :p) heeft een redelijke neutrale gezichtsuitdrukking tijdens die vragenronde.

Dus ik denk dat Bertrand wel degelijk het rode scherm had
Gebruikersavatar

Noptje21 feb 2017, 01:32

 181
Ik denk het ook. Op het einde van de aflevering zegt iemand (denk Robin), wanneer het gaat over de afvaller met het 1ste rode scherm, dat die persoon nu door gaat naar de volgende ronde met veel informatie. Waarom Bertrand bevestigd: Heel veel extra informatie. Weet niet waarom maar dat lijkt voor mij te bevestigen dat hij het was die het rode scherm had.

En de camera vertraagd ook bij hem als het gaat over schuldgevoel. Is misschien allemaal wat vaag uitgelegd, maar ik moet de afl nog herbekijken, zodat het wat duidelijker wordt.
Gebruikersavatar

sdr-dnr21 feb 2017, 01:51

 34
Even ter verificatie, wou er geen nieuw topic voor openen:
Moet de mol ook echt die vragen invullen van de eliminatieproef?

Dat lijkt me logisch dat dat niet moet, maar ik was me aan het bedenken dat die, wetende dat de laatste niet per se afvalt, er voor kon kiezen om alle vragen fout te beantwoorden en zo laatste te eindigen? Zo zorg je ervoor dat niemand echt veel waardevolle informatie over jou heeft, want de voorlaatste valt af en de voor-voorlaatste weet zelf niet dat hij/zij op die positie staat. Anderzijds besef ik wel dat ze dat risico niet willen nemen, want als dan via stemming het juiste rode scherm eruit wordt gestemd, valt da mol af en dat kan in principe niet.

Misschien wat ver gezocht en wellicht staat dat wel ergens in de regels, maar wou het toch eens in de groep gooien.
Gebruikersavatar

Noptje21 feb 2017, 02:30

 181
sdr-dnr schreef:Even ter verificatie, wou er geen nieuw topic voor openen:
Moet de mol ook echt die vragen invullen van de eliminatieproef?

Dat lijkt me logisch dat dat niet moet, maar ik was me aan het bedenken dat die, wetende dat de laatste niet per se afvalt, er voor kon kiezen om alle vragen fout te beantwoorden en zo laatste te eindigen? Zo zorg je ervoor dat niemand echt veel waardevolle informatie over jou heeft, want de voorlaatste valt af en de voor-voorlaatste weet zelf niet dat hij/zij op die positie staat. Anderzijds besef ik wel dat ze dat risico niet willen nemen, want als dan via stemming het juiste rode scherm eruit wordt gestemd, valt da mol af en dat kan in principe niet.

Misschien wat ver gezocht en wellicht staat dat wel ergens in de regels, maar wou het toch eens in de groep gooien.
Je beantwoord het zelf. Ze kunnen dat risico gewoon niet nemen. Anders is je spel gewoon volledig kapot als ze per ongeluk de juiste persoon eruit gokken.
Gebruikersavatar

bert.verhaegen21 feb 2017, 04:51

 129
Nee dat kan inderdaad niet. De productie zou natuurlijk wel het rode scherm van de mol kunnen wijzigen in een groen scherm, maar dat zou betekenen dat de productie er zelf voor zorgt dat een geldopdracht mislukt als de groep de juiste persoon heeft aangeduid.
Gebruikersavatar

kenneth.blockx21 feb 2017, 06:01

 21
bert.verhaegen schreef:Nee dat kan inderdaad niet. De productie zou natuurlijk wel het rode scherm van de mol kunnen wijzigen in een groen scherm, maar dat zou betekenen dat de productie er zelf voor zorgt dat een geldopdracht mislukt als de groep de juiste persoon heeft aangeduid.
De moo zal nooit een rood scherm krijgen deze heeft altijd een groen scherm.
Gebruikersavatar

billie.holiday21 feb 2017, 08:06

 462  Bert
Hoe verdedig je je als persoon , als je een rood scherm krijgt ?
Dit houd mij eventjes meer bezig dan de persoon die een rood scherm kreeg. :
Eerst denkt hij goed na hoe het zou aanpakken, dus zegt in eerste instantie niks. Voor hem een opluchting dat Marzena als eerst uit haar schulp kruipt . Ze duidt twee namen aan Annelies en Bertrand. Dit zijn de twee die minst verdacht zijn voor haar. Als Annelies het minst verdacht is binnen de groep , zal deze met het rode scherm daarop inspelen. De persoon met rode scherm zal deze keer niet voor geld gaan maar voor eigenbelang. De mol zal in principe ook niet voor het geld gaan, dus gaat hij voor de meerderheid kiezen, Annelies in dat geval.
Wat kan ik daar uit concluderen.
De groep verdenkt het minst Annelies, Annelies heeft niet gelogen over haar groene scherm en ze weet meer dan Marzena en de persoon die het rode scherm heeft gekregen. Annelies verdenkt Sam dat hij het minst weet over de mol, dan zit zij niet op Sam als mol.
Eline gaf al duidelijk een hint naar Annelies : heb jij geweend of zo ? De groep sturen in de richting van Annelies ? Zij komt met de gedachte als ze gaan stemmen dat het tussen Bertrand en Annelies zal gaan. Tot Robin, haar naam zegt. Ze wou er zo vlug mogelijk vanaf zijn zodat het Annelies zou worden. Is Eline de mol of had ze een rood scherm.
Davey stuurt ook naar richting Annelies , mol of rood scherm.
Hans leek mij oprecht : eventueel mol maar houdt zich op de achtergrond, als mol moest hij niet veel doen want het ging toch de verkeerde kant uit.

Enig wat ik nu weet is dat de mol weet wie er zal afvallen , anders kan hij die opdracht niet saboteren .
Gebruikersavatar

mn12345621 feb 2017, 08:14

 1
Ik heb het nog niet kunnen verifieren, maar ik denk niet dat een 3D bril noodzakelijk is om het beeld te bekijken. Dit is een trucje waarbij op een LCD scherm de polarizerende wordt verwijderd. Je kan het scherm enkel zien als je een zonnebril opzet die ook zo een filter heeft, of gewoon zo een filter natuurlijk.

Het is nog maar de vraag of je het scherm kan zien vanuit onze positie.

Details:
http://www.physlink.com/education/askexperts/ae532.cfm
https://sc02.alicdn.com/kf/HTB1D0PYHFXX ... Screen.jpg
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8