Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

masterveecee21 feb 2017, 15:37

 3547  Sven
Ik geloof er niks van, manneke 😉

remember zit beeld:
Afbeelding
Is dus niet nodig e ^^
Gebruikersavatar

rolhad21 feb 2017, 15:39

 434
Zou me echt verwonderen moest je dit kunnen zien via een software programma.
Zou me al verwonderen moest een camera al die waarden opnemen.
Gebruikersavatar

masterveecee21 feb 2017, 15:55

 3547  Sven
rolhad schreef:Zou me echt verwonderen moest je dit kunnen zien via een software programma.
Zou me al verwonderen moest een camera al die waarden opnemen.
wel, het zit zo:
scherm - bril - oog = scherm - bril - camera - oog (zie foto hierboven)

daarintegen:
scherm - camera - [----] - oog met [-----] zijnde iets als filter, bril, ...
daar ben ik ook bang voor dat het niet werkt
Gebruikersavatar

rolhad21 feb 2017, 15:57

 434
masterveecee schreef:wel, het zit zo:
scherm - bril - oog = scherm - bril - camera - oog (zie foto hierboven)

daarintegen:
scherm - camera - [----] - oog met [-----] zijnde iets als filter, bril, ...
daar ben ik ook bang voor dat het niet werkt
Wat mijn punt dus was. 😃
Gebruikersavatar

frank.troch21 feb 2017, 16:07

 253  Yens
ex-molinator schreef:tja, misschien niet de juiste afstand tot het scherm?

Je moet precies voor en in het midden van het scherm zitten.
De afstand waarop je moet zitten kan je berekenen aan de hand van de afmetingen van het scherm (opgelet meestal worden de dimensies in inch aangeduid > dus omzetten naar cm = x 2.54)
Je deelt de diagonaal van het scherm door PI (3,14 is voldoende nauwkeurigheid - maar je moet wel 2 cijfers na de komma behouden).
Schrijf dat ergens op en noem het Z

Dan de breedte van het scherm nemen, en de hoogte .
Kwadrateer beide getallen en tel ze op > noem dat A (of iets anders).

De laatste stappen zijn wat rekenwerk dat moeilijk uit het hoofd te doen is, dus rekenmachientje weer bij de hand
Van A (of hoe je het ook genoemd hebt) neem je de vierkantswortel en die deel je dan door de eerst berekende factor Z
.
De uitkomst is precies het aantal cm dat je van het scherm moet zitten, gerekend vanaf de neussteun van de bril. (ok een cm 2 of meer kan geen kwaad maar met minder dan lukt het gegarandeerd niet.
Ik heb het uitgerekend, maar kan jammer genoeg net op die afstand niet voor m'n scherm gaan zitten omdat daar geen stoel staat. Waarschijnlijk is die gepikt door de mol :cry:
Gebruikersavatar

masterveecee21 feb 2017, 16:31

 3547  Sven
rolhad schreef:Wat mijn punt dus was. 😃
uhu, vandaar mijn uitleg 😉
Gebruikersavatar

sanandreus21 feb 2017, 17:08

 25
Ik denk ook dat Eline het rode scherm had. Zag lijkbleek na het resultaat, precies ne geslagen hond. Haar voor de mond om iets te verzwijgen, continu op de lippen bijtend. Als eerste annelies vragen stellen, meesturen in bepaalde richtingen. Na de exit van Marzena het emotioneelst. Vraagje zouden ze zo gemeen in mekaar zitten om degene met het rode scherm terug bij de voorlaatste een groen scherm te geven dus het geval van Bertrand of Sam? En denk al zeker niet dat degene met het rode scherm nadien zijn vinger opsteekt om het groene scherm te zien (Sam) Bertrand was op vraag van Gilles.
Gebruikersavatar

OrthoMol21 feb 2017, 17:44

 219
"Acht groene schermen, dat kan natuurlijk niet. één van hen heeft daarnet wel degelijk een rood scherm gekregen.." ik bemerk bij de kandidaten toch 'een heilige drievuldigheid' aan verdachte lichaamstaal mn de oogopslag of liever de oogneerslag van Marzena, de verbeten blik bij Eline en de onderdanig vragende uitspraak bij Davey wanneer ze het woord groen uitspreken, in vergelijking met de andere vier kandidaten. Hier hangt toch echt wel een grimmig nerveus sfeertje als je 't mij vraagt. Uiteraard vergt zo'n eliminatie wel vd gemoedstoestand, maar eea zit hier ni pluis id haak..
Wanneer Eline haar scherm te zien kreeg las ik van haar gezicht toch wel een bekommernis af ipv een opluchting. Nu overheerste dat gevoel van nervositeit wel ih algemeen bij alle kandidaten, meer dan bij de vorige eliminaties, maar toch bemerk ik verschillen op tussen hen 7en.
Het feit ook dat Eline heel sterk is in het afschuiven van eigen 'foutjes' die ze handig weet te projecteren op anderen zal wel meespelen in mijn visie..ze heeft het trouwens ook niet nagelaten bij deze toch wel ondermijnende eliminatieronde onmiddellijk te reageren op tal van zaken die er gezegd/gevraagd werden. Het lijkt wel of ze zich ergens probeert uit te klappen..but then again, niks is wat het lijkt in zo'n spel als De mol....
Ik ga mssn toch mr ns proberen met n specifieke bril te bekijken of er wat valt te achterhalen van die schermen :roll: ....
Gebruikersavatar

masterveecee21 feb 2017, 19:48

 3547  Sven
Zonet nog eens gekeken met de polaroid-bril, toch niks.
Ook even opgenomen met de camera, dan frame-by-frame bekeken, niks.
Combinatie van de 2, ook niks.
Gebruikersavatar

Gillesisdemol21 feb 2017, 20:10

 373
sanandreus schreef:Ik denk ook dat Eline het rode scherm had. Zag lijkbleek na het resultaat, precies ne geslagen hond. Haar voor de mond om iets te verzwijgen, continu op de lippen bijtend. Als eerste annelies vragen stellen, meesturen in bepaalde richtingen. Na de exit van Marzena het emotioneelst. Vraagje zouden ze zo gemeen in mekaar zitten om degene met het rode scherm terug bij de voorlaatste een groen scherm te geven dus het geval van Bertrand of Sam? En denk al zeker niet dat degene met het rode scherm nadien zijn vinger opsteekt om het groene scherm te zien (Sam) Bertrand was op vraag van Gilles.
Ik zou ook verwachten dat een inspecteur dit een heerlijke opdracht vindt, en er zeker niet stil door zou worden...
Gebruikersavatar

Sint-joris21 feb 2017, 22:23

 73
Iemand al gekeken of er van de kandidaten aan de zijlijn iemand is met een zonnebril op?

Het systeem lijkt me inderdaad gebaseerd te zijn op lichtpolarisatie. Het rood of groen gekleurde logo in gepolariseerd licht dat overweldigd wordt door wit niet-gepolariseerd licht, zodat het met het blote oog niet te zien is.
Met de gepolariseerde lenzen kan men het witte licht dan uitfilteren, terwijl het gepolariseerde logo nog door de filter gaat. (men kan het uiteraard ook omgekeerd gedaan hebben).
Als de Mol ook graag op de hoogte wordt gehouden wie het rode logo kreeg, hoeft deze enkel van aan de zijkant ook met een gepolariseerde bril te kijken.

Het is helaas 3 keer onmogelijk om die polarisatie tot bij ons op het scherm te krijgen: de camera's registreren enkel lichtintensiteit en geen polarisatie, het beeldprotocol van de film ondersteunt geen polarisatie en het toestel in de huiskamer ondersteunt dit doorgaans evenmin.
Blijkbaar zijn ze slim genoeg geweest om er eerst een grijsfilter over te plaatsen. Anders had men in de kleurenbalans van het tv-scherm kunnen kijken bij wie er een afwijking zat. Als het groene en rode logo niet dezelfde lichtintensiteit hadden, ziet men hier misschien toch kleine afwijkingen. Iemand die dit kan bepalen?

Toeval dat deze pinguin-aflevering een verrassend slot krijgt door pool-arisering? 🙂
Gebruikersavatar

wim.geuens22 feb 2017, 04:03

 57  Uma
Na het eindelijk bekijken van de aflevering, viel me iets op met deze "proef".
Wat als (en dit is puur hypothetisch) dit eenzelfde test was als de "praat tegen de Mol"-test van vorig seizoen ?
Vergelijk het een beetje met de "paardenrace" van vorig seizoen waarbij iemand zijn/haar hachje kon redden.
Wat als de Mol een rood scherm te zien heeft gekregen en dit geheim moest houden ?
Wat als Marzena zowizo de laagste score had en er dus uit "moest" ?
Wat als dit allemaal een test was voor de Mol om geloofwaardig over te komen en de groep tegen elkaar op te zetten ? Een beetje psychologische oorlogsvoering om verwarring te zaaien omdat men al met te veel op het juiste spoor zit ?

Dit klinkt allemaal misschien wat vergezocht, maar ik heb zo een filmpje in mijn hoofd afspelen van de ontknoping waarin ze duidelijk maken dat de Mol op de hoogte was etc.

Nog anderen eenzelfde idee ?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8