Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

lindsay.degros23 feb 2017, 06:51

 8
ex-molinator schreef:Die redenering klopt niet ifv de laagste score - de mol heeft geen score.
De mol krijgt nooit zelf een rood scherm (volgens hetgeen ik mij uit interviews van vroeger wordt de tijd voorzien voor het invullen van de eliminatievragen gebruikt voor een snelle briefing). Maar de mol doet ook mee tijdens het eliminatiemoment en krijgt dus af en toe wel een groen scherm te zien (anders valt de mol al snel op) en dat is geen spel vervalsing: dat is hoe het spel opgezet is (en elke kandidaat weet dat drommels goed).
De mol gaat sowieso toch nooit een rood scherm krijgen, want heeft altijd alle antwoorden juist he...
Gaat over zichzelf..
Gebruikersavatar

weyns196023 feb 2017, 07:47

 426
lindsay.degros schreef:De mol gaat sowieso toch nooit een rood scherm krijgen, want heeft altijd alle antwoorden juist he...
Gaat over zichzelf..
Nog beter: de mol moet helemaal geen vragen beantwoorden en krijgt altijd een groen scherm. De vragenronde wordt in het geval van de mol gebruikt als moment om te briefen.
Gebruikersavatar

sanandreus26 feb 2017, 17:03

 25
Gillesisdemol schreef:Ik zou ook verwachten dat een inspecteur dit een heerlijke opdracht vindt, en er zeker niet stil door zou worden...
indeed, tijd zal het uitwijzen 🙂
Gebruikersavatar

JonathanVG26 feb 2017, 17:10

 12
weyns1960 schreef:Nog beter: de mol moet helemaal geen vragen beantwoorden en krijgt altijd een groen scherm. De vragenronde wordt in het geval van de mol gebruikt als moment om te briefen.
Dit is een belangrijk dogma! Kunnen we op basis van je uitspraak ervan uitgaan dat de stemmen die je hoort bij het invullen van de vragen, van kandidaten zijn die de mol niet zijn?
Gebruikersavatar

ex-molinator26 feb 2017, 17:39

 3483  Uma
JonathanVG schreef:Dit is een belangrijk dogma! Kunnen we op basis van je uitspraak ervan uitgaan dat de stemmen die je hoort bij het invullen van de vragen, van kandidaten zijn die de mol niet zijn?
Neen, omdat het anders al na 3 afleveringen duidelijk zou zijn wie niet de mol is.
Het is vanzelfsprekend dat er geënsceneerd wordt dat de mol (die dus pas later bekend wordt) ook de eliminatievragen ronde doorloopt.
Gebruikersavatar

Vikken27 feb 2017, 18:44

 65
Hou er rekening mee dat tijdens het invullen van de vraag, en waar de mol idd op dat moment gebriefd wordt, de mol zeker ook moet doornemen welke vragen er gesteld worden. Want hij mag in de groep ook niet door de mand vallen als er toevallig over de vragen gediscussieerd wordt.
Gebruikersavatar

ex-molinator27 feb 2017, 18:56

 3483  Uma
Vikken schreef:Hou er rekening mee dat tijdens het invullen van de vraag, en waar de mol idd op dat moment gebriefd wordt, de mol zeker ook moet doornemen welke vragen er gesteld worden. Want hij mag in de groep ook niet door de mand vallen als er toevallig over de vragen gediscussieerd wordt.
Ja natuurlijk, ik ging ervan uit dat dit zo vanzelfsprekend is dat het niet gezegd moet worden maar wie DeMol niet goed kent, denkt daar wellicht niet aan.

Dus: heel goed dat je dit expliciet benadrukt!
Gebruikersavatar

Vikken27 feb 2017, 19:09

 65
ex-molinator schreef:Ja natuurlijk, ik ging ervan uit dat dit zo vanzelfsprekend is dat het niet gezegd moet worden maar wie DeMol niet goed kent, denkt daar wellicht niet aan.

Dus: heel goed dat je dit expliciet benadrukt!
Als kandidaat zou ik dit wel als tactiek durven te gebruiken denk ik. Over vragen beginnen die er niet (op een andere manier) ertussen staan, om zo de mol op fouten te betrappen. Dus hij/zij moet goed op de hoogte zijn over de vragen die er geweest zijn.
Gebruikersavatar

Laleia27 feb 2017, 19:21

 306
weyns1960 schreef:Nog beter: de mol moet helemaal geen vragen beantwoorden en krijgt altijd een groen scherm. De vragenronde wordt in het geval van de mol gebruikt als moment om te briefen.
Ik ging er steeds vanuit dat de mol de vragenlijst gewoon invult zoals iedereen. Dan kan hij/zij meepraten over de vragen en worden gelijk de beelden gemaakt.
Volgens mij wordt het resultaat van de mol er gewoon tussenuit gehaald als de rangschikking opgemaakt wordt en krijgt hij altijd groen.
De briefing gebeurt dacht ik tijdens een dagelijks gesprekje dat ze met alle kandidaten hebben.
Gilles? Klopt dat? 😉
Gebruikersavatar

Yvo27 feb 2017, 19:47

 1111  Uma
Volgens mij was het Eline die een rood scherm kreeg. Ze was een beetje zenuwachtig vond ik toen ik die aflevering voor de tweede keer bekeek. Ze begon ook als enige te wenen op het einde toen de eliminatie was afgelopen.
Gebruikersavatar

geertn44414 mar 2017, 19:33

 236
Zouden we nu in staat zijn om de bepalen wie de rode kaart nu eigenlijk had bij deze aflevering, nu we al aan aflevering 6 zijn ?

Ik probeer alvast. De volgende personen zitten rond de tafel:

Robin, Bertrand, Marzena, Hans, Eline, Annelies, Sam, Davey

Van Annelies weten we dat zij niet de rode kaart had, zelfs niet de op een na slechtste test afgelegd heeft. Zij zat dus eigenlijk vrij goed wat haar verdenking van de mol moet zijn.
Marzena verdenkt Bertrand & Annelies, maar ze legt de op een na slechtste test af. Kunnen we hieruit besluiten dat Annelies zeker NIET de mol is ? Anders had Marzena toch beter gescoord. Bertrand weten we nu dat hij de mol niet is. Dus Annelies schrappen als mol ?

Blijven over: Robin, Bertrand, Hans, Eline, Sam, Davey

Hans lijkt vrij eerlijk te zijn als hij zegt dat hij niet de rode kaart gekregen heeft (het kan natuurlijk gespeeld zijn)

Robin, Bertrand, Eline, Sam, Davey

Diegene die de rode kaart gekregen heeft moet volledig mis gezeten hebben. Robin, Eline en Davey zitten er nog steeds in, dus de kans is klein dat een van hen mis geweest is en dan het roer succesvol helemaal omgeslagen heeft.

Blijven over Bertrand en Sam.

Volgens mij is het een van deze twee geweest. Veel voordeel heeft de kandidaat er niet uit gehaald. Zij zijn verplicht geweest om anders te gaan stemmen hetgeen een nadeel is ten opzichte van iemand die al van in het begin correct zit.

Annelies wijst Sam aan, maar Robin verdedigt Sam. Is dat omdat de mol natuurlijk weet wie de rode kaart heeft en als Sam ze inderdaad had, dan wil de mol natuurlijk niet dat Sam geviseerd/ontmaskerd wordt (want dan winnen ze geld).
Davey treedt Robin bij. Dus Robin/Davey zijn molverdachten.
Gebruikersavatar

Curio14 mar 2017, 20:07

 53
Volgens mij was het Bertrand. Hij leek enorm nerveus en zei ook geen woord in het groepsgesprek tot hij er door Marzena werd bijgehaald, wat toch niet zijn normale doen is. Het voordeel van zo'n rood scherm hebben wordt volgens mij toch wat overschat, en zeker in zo'n vroeg stadium. Als je weet dat je volledig verkeerd zat, heb je de volgende aflevering nog 6 kandidaten om uit te kiezen. Ik zou het niet zo verbazend vinden moest je opnieuw verkeerd gokken.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8