Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

kim.ceulemans23 feb 2017, 09:21

 12
Het is trouwens Robin die zegt dat hij Eline verdenkt een rood scherm te hebben.
Gebruikersavatar

Laleia23 feb 2017, 09:23

 306
lindsay.degros schreef:Eline dan?

Sam is opgeschreven door Annelies lijkt me..
Hoewel dit dan niet slim was van haar. Uit het gesprek kon ze opmaken dat redelijk wat mensen haar gingen aanduiden. Ze had het meeste kans door te kiezen voor de andere kandidaat wiens naam het meeste viel: Bertrand.

Tenzij ze de mol is natuurlijk. Dan is het een goeie zaak om aangeduid te worden terwijl je een groen scherm hebt.
Gebruikersavatar

weyns196023 feb 2017, 10:12

 426
Lieserd schreef:Volgens mij zou de mol zichzelf nooit opschrijven, omdat je het - zij het onwaarschijnlijke - risico loopt dat iederéén op hem/haar blijkt te hebben gestemd en de mol zich op die manier wel héél verdacht maakt. Zelfs als dat niet het geval blijkt, is het niet onwaarschijnlijk dat er na de eliminatie binnen de groep nagekaart (i.e. gediscussieerd) gaat worden, waarbij iedereen (of toch zeker een deel van de kandidaten) kan vertellen op wie hij gestemd heeft. Op die manier zou men kunnen uitredeneren dat iemand wel op zichzelf gestemd móét hebben en dat is wederom heel verdacht. Waarom zou een gewone kandidaat immers ooit zichzelf opschrijven? Tenzij als ietwat vreemde, (wannabe)molactie misschien? Lijkt me toch niet erg aannemelijk.
Of, wat ook kan: je schrijft als mol je eigen naam op en indien na de stemming blijkt dat je de meeste stemmen hebt gehaald en jouw scherm moet worden getoond ... het scherm van de mol is altijd groen. Je neemt als mol volgens mij geen enkel risico. Ook niet bij het nakaarten: als mol kan je zeggen wat je wil, want de naam die de afvaller heeft opgeschreven, is een ontbrekende factor bij het nakaarten.
Gebruikersavatar

ex-molinator23 feb 2017, 10:37

 3483  Uma
Lieserd schreef:Volgens mij zou de mol zichzelf nooit opschrijven, ...
Ik zou het wel durven doen. Als er later nagekaart wordt daarover dan zeg ik gewoon dat ik mijn naam opgeschreven heb omdat ik
a) zeker ben dan ik goed genoeg gescoord heb op de eliminatievragen om niet als voorlaatste te eindigen
b) ik niet wil laten weten wie ik niet als mol verdenk
c) mijn stem toch geen verschil zou uitgemaakt hebben in de uiteindelijke beslissing
Gebruikersavatar

jos.jansen23 feb 2017, 11:07

 328  Uma
Sint-joris schreef:Bij de stemming op het einde van het tafelgesprek krijgt men volgende uitslag:
  • Annelies: 4 stemmen
  • Bernard: 2 stemmen
  • Eline: 1 stem
  • Sam: 1 stem
  • Van Davey, Hans, Marzena en Robin dacht dus geen enkele kandidaat dat deze een rood scherm zouden krijgen.
Worden die laatsten zo hoog als speler ingeschat of verdacht als Mol?
  • Annelies: Marzena, Eline, Bertrand, Davey?
  • Bertrand: Hans?, Sam?
  • Eline: Robin
  • Sam: Annelies
Na het herbekijken van de stemming denk ik dat de kandidaten als volgt gestemd hebben. Bijna iedereen geeft ergens wel aan hoe hij/zij stemt op de personen met een vraagteken na. (ik ga er hier vanuit dat niemand liegt, wat mogelijks een fout is).

Ik heb Davey bij Annelies gezet omdat hij direct na het scherm benadrukt hoe hard hij in de war was door haar gedrag. Ook zijn Eline en Marzena de enige die er iets op zeggen op dat moment (waardoor ik nog zekerder ben dat ze op haar gestemt hebben). Bertrand is ergens een berekende gok (omdat hij waarschijnlijk niet op zichzelf zal stemmen, tenzij hij de mol is).

De echte afvaller moet waarschijnlijk dus bij de stemmen van Annelies gezocht worden. Op wie de mol gestemd zou hebben is moeilijk af te leiden hieruit .
Gebruikersavatar

billie.holiday23 feb 2017, 12:14

 462  Bert
annelies-a.-a..vanbelle schreef:Waarom besluit je daaruit dat hij liegt? Ik snap het niet.
Davey vernoemt Annelies als zijn verdachte voor de eliminatie. Dus zijn mol, Annelies,krijgt altijd groen.
Als ze moeten stemmen wie het rode scherm gekregen heeft, laat hij uitschijnen dat hij op haar gestemd heeft, door het zinnetje ik ben helemaal in de war.
Welk persoon die eerst zegt dat Annelies zijn mol is,zal later op de avond toch zijn mol niet aanduiden met het rode scherm.

Het is gewoon tegenstrijdig met de beelden die we te zien kregen.
Gebruikersavatar

Taupie0223 feb 2017, 17:17

 53
Ik vond het raar dat Robin het plots opnam voor Sam toen die verdacht werd door Annelies van het rode scherm te hebben gekregen. Robin zei iets in de genre dat net voordien Sam er heel ontspannen en gerust bij zat en voegde eraan toe dat naar zijn oordeel Eline een rood scherm gekregen had. Wat was hier de bedoeling van ? Wist Robin misschien (als Mol ?) dat Sam een rood scherm zou gekregen hebben en wou hij niet dat Sam ontmaskerd werd om geld in de pot te vermijden ?
Wat denken jullie hierover ?
Gebruikersavatar

bert.verhaegen23 feb 2017, 17:26

 129
billie.holiday schreef:Davey vernoemt Annelies als zijn verdachte voor de eliminatie. Dus zijn mol, Annelies,krijgt altijd groen.
Als ze moeten stemmen wie het rode scherm gekregen heeft, laat hij uitschijnen dat hij op haar gestemd heeft, door het zinnetje ik ben helemaal in de war.
Welk persoon die eerst zegt dat Annelies zijn mol is,zal later op de avond toch zijn mol niet aanduiden met het rode scherm.

Het is gewoon tegenstrijdig met de beelden die we te zien kregen.
Dat kan juist heel slim zijn. Uit het tafelgesprek blijkt duidelijk dat de meesten Annelies verdenken en er waarschijnlijk toch geen geld in de pot komt. Op dat moment is het als deelnemer heel interessant om ook Annelies te vernoemen als jouw verdachte, om zo de andere deelnemers te laten geloven dat je haar zeker niet verdenkt als mol (terwijl dat net wél zo is).
Gebruikersavatar

billie.holiday23 feb 2017, 17:30

 462  Bert
Dat kan juist heel slim zijn. Uit het tafelgesprek blijkt duidelijk dat de meesten Annelies verdenken en er waarschijnlijk toch geen geld in de pot komt. Op dat moment is het als deelnemer heel interessant om ook Annelies te vernoemen als jouw verdachte, om zo de andere deelnemers te laten geloven dat je haar zeker niet verdenkt als mol (terwijl dat net wél zo is).

Inderdaad je hebt gelijk, misschien wil het achterste van zijn tong niet laten zien .
Gebruikersavatar

weyns196023 feb 2017, 17:51

 426
billie.holiday schreef:Davey vernoemt Annelies als zijn verdachte voor de eliminatie. Dus zijn mol, Annelies,krijgt altijd groen.
Als ze moeten stemmen wie het rode scherm gekregen heeft, laat hij uitschijnen dat hij op haar gestemd heeft, door het zinnetje ik ben helemaal in de war.
Welk persoon die eerst zegt dat Annelies zijn mol is,zal later op de avond toch zijn mol niet aanduiden met het rode scherm.

Het is gewoon tegenstrijdig met de beelden die we te zien kregen.
Hij was inderdaad heel snel met zeggen "ja, nu ben ik ook helemaal in de war", viel mij ook op.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT05 mar 2017, 22:35

 767  Yens
Aangezien Davey en Eline Annelies als mol verdenken, vermoed ik dat zij de 2 personen zijn die op Bertrand hebben gestemd. Hoewel Davey laat uitschijnen dat hij op Annelies heeft gestemd, vermoedt ik dat hij liegt, maar ja, volgens mij is hij dan ook gewoon de mol, dus dan zou dat waarschijnlijk nog niet eens zo heel verwonderlijk zijn. Voor de rest denk ik dat het wel redelijk duidelijk is. Annelies stemde op Sam en Robin stemde op Eline, van wie ik trouwens ook echt heel hard denk dat ze het rode scherm uiteindelijk te zien kreeg. Ik vond het ook al raar dat zij zei dat ze ofwel op Bertrand, ofwel op Annelies zou stemmen, terwijl ze net daarvoor nog zei dat Annelies haar verdachte was. Dus dan wil je alleen maar op haar stemmen omdat je nu weet dat je verkeerd zat en omdat zij dan de enige zekerheid is dat ze waarschijnlijk niet de mol is, ofwel omdat ze gewoon mee gaat met de meerderheid van de groep om zo zelf niet verdacht te worden door de anderen. Het kan natuurlijk ook nog altijd dat Sam uiteindelijk het rode scherm te zien kreeg, omdat hij zo hard verdedigd werd door Robin en door Davey. Misschien is één van deze 2 laatste 'beschermers' van Sam dan wel de mol die Sam wilt beschermen als eigenlijke afvaller, om zo uiteindelijk dan toch geen geld te verdienen met de speciale eliminatie-opdracht.
Gebruikersavatar

Ymineken06 mar 2017, 16:50

 39
Mollenjager-DT schreef:Aangezien Davey en Eline Annelies als mol verdenken, vermoed ik dat zij de 2 personen zijn die op Bertrand hebben gestemd. Hoewel Davey laat uitschijnen dat hij op Annelies heeft gestemd, vermoedt ik dat hij liegt, maar ja, volgens mij is hij dan ook gewoon de mol, dus dan zou dat waarschijnlijk nog niet eens zo heel verwonderlijk zijn. Voor de rest denk ik dat het wel redelijk duidelijk is. Annelies stemde op Sam en Robin stemde op Eline, van wie ik trouwens ook echt heel hard denk dat ze het rode scherm uiteindelijk te zien kreeg. Ik vond het ook al raar dat zij zei dat ze ofwel op Bertrand, ofwel op Annelies zou stemmen, terwijl ze net daarvoor nog zei dat Annelies haar verdachte was. Dus dan wil je alleen maar op haar stemmen omdat je nu weet dat je verkeerd zat en omdat zij dan de enige zekerheid is dat ze waarschijnlijk niet de mol is, ofwel omdat ze gewoon mee gaat met de meerderheid van de groep om zo zelf niet verdacht te worden door de anderen. Het kan natuurlijk ook nog alti...
Hoe weet je dat Davey en Eline Annelies als mol verdenken?