Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

Sint-joris22 feb 2017, 00:28

 73
Bij de stemming op het einde van het tafelgesprek krijgt men volgende uitslag:
  • Annelies: 4 stemmen
  • Bernard: 2 stemmen
  • Eline: 1 stem
  • Sam: 1 stem
  • Van Davey, Hans, Marzena en Robin dacht dus geen enkele kandidaat dat deze een rood scherm zouden krijgen.
Worden die laatsten zo hoog als speler ingeschat of verdacht als Mol?

In hoeverre zouden de kandidaten elkanders geschrift al kennen?
Gilles toont de handgeschreven briefjes aan de groep. Zou het als Mol (of speler met zelfvertrouwen) te riskeren zijn om op zichzelf te stemmen zonder dat anderen het opmerken?
Gebruikersavatar

annelies-a.-a..vanbelle22 feb 2017, 10:28

 263
Bij deze kunnen we Davey, Hans en Robin als shortlist hanteren. Toevallig ook mijn shortlist 😉.
Gebruikersavatar

ex-molinator22 feb 2017, 14:40

 3483  Uma
Sint-joris schreef: [*]Van Davey, Hans, Marzena en Robin dacht dus geen enkele kandidaat dat deze een rood scherm zouden krijgen.[/list]
Worden die laatsten zo hoog als speler ingeschat of verdacht als Mol?
Vergeet niet dat de mol ook een stem heeft en niet zal stemmen op de kandidaat waarvan hij denkt dat die het rode scherm had (tenzij het absoluut duidelijk is dat er breed gestemd wordt en dat een andere deelnemer hoe dan ook het hoogst aantal stemmen haalt - en dit laatste was wel te verwachten a.d.h. van het gesprek).
Gebruikersavatar

billie.holiday22 feb 2017, 20:14

 462  Bert
Uitgaande van de beelden die we te zien kregen viel er mij iets tegenstrijdig op. Davey verdenkt Annelies zo gezegd . Marzena gaat voor Bertrand en Annelies . Een aantal volgen om op Annelies te stemmen. Toen Annelies groen te zien kreeg , zei Marzena je bracht ons in de war. En daar speelt hij direct op in, ik ben compleet in de war. Daar heeft hij duidelijk aan dat hij ook voor Annelies gekozen heeft. Daaruit kan ik besluiten dat Davey liegt. Ofwel heeft hij het rode scherm gezien , ofwel is hij de mol . Zo oprecht komt hij bij mij niet over. Ik zal hem in de gaten houden net als Robin.

Robin die de stuntelige Bertrand als mol ziet. Laat me niet lachen .

Als Bertrand de mol is eet ik mijn hoed op want dan hebben ze het ons op en presenteerblad gegeven,
Gebruikersavatar

ex-molinator22 feb 2017, 20:34

 3483  Uma
billie.holiday schreef:...
Als Bertrand de mol is eet ik mijn hoed op want dan hebben ze het ons op en presenteerblad gegeven,
Die hoed die je gaat opeten? 😉
Gebruikersavatar

masterveecee22 feb 2017, 22:05

 3547  Sven
billie.holiday schreef:Als Bertrand de mol is eet ik mijn hoed op want dan hebben ze het ons op en presenteerblad gegeven,
Ha, doet mij eraan denken dat er hier nog een paar iets moeten opeten nog van het vorige seizoen 😛
Gebruikersavatar

annelies-a.-a..vanbelle22 feb 2017, 22:51

 263
Waarom besluit je daaruit dat hij liegt? Ik snap het niet.
billie.holiday schreef:Uitgaande van de beelden die we te zien kregen viel er mij iets tegenstrijdig op. Davey verdenkt Annelies zo gezegd . Marzena gaat voor Bertrand en Annelies . Een aantal volgen om op Annelies te stemmen. Toen Annelies groen te zien kreeg , zei Marzena je bracht ons in de war. En daar speelt hij direct op in, ik ben compleet in de war. Daar heeft hij duidelijk aan dat hij ook voor Annelies gekozen heeft. Daaruit kan ik besluiten dat Davey liegt. Ofwel heeft hij het rode scherm gezien , ofwel is hij de mol . Zo oprecht komt hij bij mij niet over. Ik zal hem in de gaten houden net als Robin.

Robin die de stuntelige Bertrand als mol ziet. Laat me niet lachen .

Als Bertrand de mol is eet ik mijn hoed op want dan hebben ze het ons op en presenteerblad gegeven,
Gebruikersavatar

weyns196023 feb 2017, 05:58

 426
Sint-joris schreef:Bij de stemming op het einde van het tafelgesprek krijgt men volgende uitslag:
  • Annelies: 4 stemmen
  • Bernard: 2 stemmen
  • Eline: 1 stem
  • Sam: 1 stem
  • Van Davey, Hans, Marzena en Robin dacht dus geen enkele kandidaat dat deze een rood scherm zouden krijgen.
Worden die laatsten zo hoog als speler ingeschat of verdacht als Mol?

In hoeverre zouden de kandidaten elkanders geschrift al kennen?
Gilles toont de handgeschreven briefjes aan de groep. Zou het als Mol (of speler met zelfvertrouwen) te riskeren zijn om op zichzelf te stemmen zonder dat anderen het opmerken?
De mol kan hebben beslist om zijn/haar eigen naam op te schrijven, zodat ook die naam wordt genoemd als kandidaat voor een rood scherm, redenerend na het groepsgesprek dat er door de groep nog meerdere andere namen zouden worden opgeschreven. Zo wordt de mol mee opgenomen in het lijstje van kandidaat-afvallers en wordt zo minder verdacht. Volgens deze theorie kunnen dan ook zowel Eline als Sam de mol zijn.
Gebruikersavatar

lindsay.degros23 feb 2017, 06:53

 8
weyns1960 schreef:De mol kan hebben beslist om zijn/haar eigen naam op te schrijven, zodat ook die naam wordt genoemd als kandidaat voor een rood scherm, redenerend na het groepsgesprek dat er door de groep nog meerdere andere namen zouden worden opgeschreven. Zo wordt de mol mee opgenomen in het lijstje van kandidaat-afvallers en wordt zo minder verdacht. Volgens deze theorie kunnen dan ook zowel Eline als Sam de mol zijn.
Eline dan?

Sam is opgeschreven door Annelies lijkt me..
Gebruikersavatar

weyns196023 feb 2017, 07:45

 426
lindsay.degros schreef:Eline dan?

Sam is opgeschreven door Annelies lijkt me..
Niets is wat het lijkt, in dit spel al zeker niet. Ofwel zijn wij zo super goed en vinden wij zoveel hints die allemaal leiden naar Eline, ofwel worden we gestuurd door de productie. Ik gok op het laatste 😉
Gebruikersavatar

Lieserd23 feb 2017, 08:49

 15
weyns1960 schreef:De mol kan hebben beslist om zijn/haar eigen naam op te schrijven, zodat ook die naam wordt genoemd als kandidaat voor een rood scherm, redenerend na het groepsgesprek dat er door de groep nog meerdere andere namen zouden worden opgeschreven. Zo wordt de mol mee opgenomen in het lijstje van kandidaat-afvallers en wordt zo minder verdacht. Volgens deze theorie kunnen dan ook zowel Eline als Sam de mol zijn.
Volgens mij zou de mol zichzelf nooit opschrijven, omdat je het - zij het onwaarschijnlijke - risico loopt dat iederéén op hem/haar blijkt te hebben gestemd en de mol zich op die manier wel héél verdacht maakt. Zelfs als dat niet het geval blijkt, is het niet onwaarschijnlijk dat er na de eliminatie binnen de groep nagekaart (i.e. gediscussieerd) gaat worden, waarbij iedereen (of toch zeker een deel van de kandidaten) kan vertellen op wie hij gestemd heeft. Op die manier zou men kunnen uitredeneren dat iemand wel op zichzelf gestemd móét hebben en dat is wederom heel verdacht. Waarom zou een gewone kandidaat immers ooit zichzelf opschrijven? Tenzij als ietwat vreemde, (wannabe)molactie misschien? Lijkt me toch niet erg aannemelijk.