Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

rolhad15 mar 2017, 15:12

 434
En dan nog als Robin de mol uiteindelijk zou zijn, is het nog steeds mogelijk dat het toeval was. Maar dat valt allemaal te zien in de laatste aflevering.
Gebruikersavatar

Molière15 mar 2017, 15:58

 92
Mke schreef:Ik heb het op jullie he... Het zijn voornamelijk degenen die ervan overtuigd zijn dat Robin de mol is, die denken dat dit steek houdt, omdat het in jullie tunnel past.

Stel dat je, als je alle afleveringen zou herbekijken, zou ontdekken dat Annelies, Eline of Davey op een bepaald moment ook 3 opeenvolgende zinnen zeggen die starten met Z,Z en A, dan vervalt jullie theorie volledig.
Vandaar mijn conclusie: je kan dit enkel als tip beschouwen op voorwaarde dat je zeker bent dat alle andere overblijvende kandidaten op geen enkel ander moment ook 3 opeenvolgende zinnen zeggen met dezelfde eerste letters 🙂

De kans dat Robin de mol is, is momenteel nog 1/4 he... de kans dat hij het niet is 3/4... Dus als je wilt dat degenen die (nog) niet op Robin als mol zitten je theorie aanvaarden, is het op z'n minst een voorwaarde dat ze niet op andere overblijvende kandidaten van toepassing is ook 😉
Tot nu toe heb ik hier nog nergens gelezen dat een andere kandidaat op ook maar enig ander moment drie zinnen zou uitgesproken hebben met dezelfde eerste letters, en zelf heb ik ook nog niets dergelijks gevonden. Goed, ik heb daar ook niet naar gezocht, ik verspil nu al belachelijk genoeg veel tijd aan De Mol, tijd die ik eigenlijk niet eens heb. Dus,
ben ik zeker dat Robin de enige is die dat heeft gedaan? Nee, maar tot bewijs van het tegendeel (mocht er zich iemand geroepen voelen om daarnaar op zoek te gaan... 🙂 ) veronderstel ik dat en kan ik dat ook waarschijnlijk maken. Waar het op neerkomt: de hint is niet op de andere kandidaten van toepassing (zelfs niet, ik drijf het nu even op de spits, als ze wel op een bepaald moment die ZZA zouden uitspreken) omdat die niet in de kooi zaten. Ik geef toe dat dit precies een cirkelredenering is, maar dat is maar schijn 🙂. Mijn grootste frustratie op dit forum is dat ik er maar niet in lijk te slagen om het symbolische belang van die kooi en die open deur over te brengen, noch mijn idee dat de hint in het streepjesschilderij haast kinderlijk simpel is. :-(. Hopelijk heeft GDC in afl 9 meer succes 🙂 .

Wat ik wel grappig vind, is dat hoe meer de makers openlijke hints naar Robin geven, hoe minder die hints als hints gezien worden. Mensen willen bedrogen worden, bv. als Robin open en bloot zichzelf als mol afficheert, willen ze niet geloven dat het waar is, integendeel, dat wordt dan als aanwijzing gezien dat hij het niet is. En die manipulatietechniek is de essentie van dit De Mol-seizoen, vind ik. Het was een risico van de makers, ik kan mij voorstellen dat dat sommigen ernstige twijfels hadden of het wel zou werken, maar kijk: het werkt fantastisch, want Robin is in polls niet eens de belangrijkste verdachte.
Gebruikersavatar

ONBEKEND15 mar 2017, 16:09

 
Het feit dat ik toevallig op die 3 zinnen ben gestuit, heeft niks te maken met "in mijn tunnel passen". Trouwens, ik wacht nog steeds op betere theorieën, die elke letter en elk nummer van de nummerplaat kunnen verklaren op een logische, evidente manier, zonder allerlei berekeningen en geklungel, waar geen enkele kijker een bal van begrijpt.

Is mijn oplossing verkeerd? Mogelijks, maar tenminste makkelijk begrijpbaar voor elke kijker.
Gebruikersavatar

Frolva15 mar 2017, 16:49

 2204
sandra.impe schreef:Het feit dat ik toevallig op die 3 zinnen ben gestuit

Dé vondst op dit forum, vind ik. 😉


Ook al geloof ik zelf niet in die theorie, ik blijf het fantastisch vinden (en hoop stiekem dat ze wel klopt).
Gebruikersavatar

Mke15 mar 2017, 17:09

 112
Molière schreef:Tot nu toe heb ik hier nog nergens gelezen dat een andere kandidaat op ook maar enig ander moment drie zinnen zou uitgesproken hebben met dezelfde eerste letters, en zelf heb ik ook nog niets dergelijks gevonden. Goed, ik heb daar ook niet naar gezocht, ik verspil nu al belachelijk genoeg veel tijd aan De Mol, tijd die ik eigenlijk niet eens heb. Dus,
ben ik zeker dat Robin de enige is die dat heeft gedaan? Nee, maar tot bewijs van het tegendeel (mocht er zich iemand geroepen voelen om daarnaar op zoek te gaan... 🙂 ) veronderstel ik dat en kan ik dat ook waarschijnlijk maken. Waar het op neerkomt: de hint is niet op de andere kandidaten van toepassing (zelfs niet, ik drijf het nu even op de spits, als ze wel op een bepaald moment die ZZA zouden uitspreken) omdat die niet in de kooi zaten. Ik geef toe dat dit precies een cirkelredenering is, maar dat is maar schijn 🙂. Mijn grootste frustratie op dit forum is dat ik er maar niet in lijk te slagen om het symbolische belang van...
Ik hoop voor jou echt dat Robin de mol is, anders wordt het precies een zware klap 😉
Gebruikersavatar

ex-molinator15 mar 2017, 17:10

 3483  Uma
Molière schreef:2 x ja.

Ik heb wel niet gezegd dat ik dat zou doen als Annelies de Mol is, hé, de voorwaarde is veel strikter. 😉
Ja, klopt ... shit! contract was niet sluitend opgesteld - ik denk dat ik die jurist ontsla, of nee, HIJ moet het contract uitvoeren zoals het bedoeld was :twisted:
Gebruikersavatar

ex-molinator15 mar 2017, 17:12

 3483  Uma
Molière schreef:Wat ik wel grappig vind, is dat hoe meer de makers openlijke hints naar Robin geven, hoe minder die hints als hints gezien worden. Mensen willen bedrogen worden, bv. als Robin open en bloot zichzelf als mol afficheert, willen ze niet geloven dat het waar is, integendeel, dat wordt dan als aanwijzing gezien dat hij het niet is. En die manipulatietechniek is de essentie van dit De Mol-seizoen, vind ik. Het was een risico van de makers, ik kan mij voorstellen dat dat sommigen ernstige twijfels hadden of het wel zou werken, maar kijk: het werkt fantastisch, want Robin is in polls niet eens de belangrijkste verdachte.
't Is een gekende techniek hé.
In your face! wordt zelden au serieux genomen.
Gebruikersavatar

Molière15 mar 2017, 17:30

 92
ex-molinator schreef:'t Is een gekende techniek hé.
In your face! wordt zelden au serieux genomen.
Ja, idd een gekende techniek, ook in De Mol, maar dit seizoen tot in het bijna absurde doorgedreven. Bv Daveys 'Maar jij bent toch de Mol', dat was bijna Monty Python.
Maar nu ben ik weg.
Gebruikersavatar

annie.delen15 mar 2017, 18:25

 238  Uma
Heeft er iemand de huisnummers goed kunnen zien?
Gebruikersavatar

fatima-zahra.naimi16 mar 2017, 12:40

 1
annie.delen schreef:Heeft er iemand de huisnummers goed kunnen zien?
Ik weet niet of het hier al vermeld is, maar Daveys huisnummer is wel 44. Misschien een verwijzing daarnaar in die 431?
[ external image ]
Gebruikersavatar

Molière16 mar 2017, 14:35

 92
Mke schreef:Ik hoop voor jou echt dat Robin de mol is, anders wordt het precies een zware klap 😉
Zou wel meevallen, denk ik, maar ik zal het nooit weten. Een bewijs uit het ongerijmde: als Robin niet de Mol is, valt de rode draad, zie topic Rood onder Robin, enkel te verklaren, als de makers met een niet-mol afgesproken zouden hebben, om er hints naar de Mol in te stoppen, om te doen alsof hij wel de Mol is. Maar dat is absurd, want dan is het programma om zeep, dan is dat niet meer De Mol. QED.
Gebruikersavatar

jana.deman16 mar 2017, 16:25

 37
Molière schreef:Zou wel meevallen, denk ik, maar ik zal het nooit weten. Een bewijs uit het ongerijmde: als Robin niet de Mol is, valt de rode draad, zie topic Rood onder Robin, enkel te verklaren, als de makers met een niet-mol afgesproken zouden hebben, om er hints naar de Mol in te stoppen, om te doen alsof hij wel de Mol is. Maar dat is absurd, want dan is het programma om zeep, dan is dat niet meer De Mol. QED.
Of: als Robin niet de Mol is, verwijst de rode draad - Rood - naar Davey Van Rode. nee?
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 13