Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

chicawah.janssen08 mar 2017, 19:11

 8153
Heinz schreef:[ external image ]

Bijgewerkt tot en met aflevering 5. 😃
Schitterend!
Dank je wel!
Gebruikersavatar

chicawah.janssen09 mar 2017, 09:53

 8153
Heinz schreef:Het is een beetje zoeken tussen bondig en genuanceerd. Met te bondig ga je te kort door de bocht en met te uitgebreid is het niet overzichtelijk meer en kan je beter de afleveringen nog eens terugkijken. 😉
Ik overweeg om als aanvulling een topic te starten per proef met daarin de kleinigheden die bepaalde deelnemers verdacht doen lijken. Dus gefocust op het gedrag van de kandidaten en niet op de proef zelf.
Bv.:
Op het randje: Was de angst van Robin echt of gespeeld?
Diamanten: Foefelde Robin met de doosjes?
Cocktailbar: Was Robin dronken? Waren de anderen minder dronken dan ze lieten uitschijnen?
Elektro: Waarom ruimt Eline na afloop alles op? Waarom verwart Annelies in het Turks recht en rechts? Staat Sam zomaar in een woordenboekje te bladeren zonder echt naar woorden te zoeken?
GPS-proef: Waarom wil Davey correct parkeren?
Fietsproef - fietskettingen: Wat betekent de kleine interactie tussen Robin en crew? Hoe zit het met "da spannerke"? Kon Eline echt niet verder?
John Pearson: Davey mompelt "the swallow of London", Marzena pikt daaruit "Ondon" waarna Eline "London" zegt en Davey tegen Marzena zegt "Ga het (Ondon) maar zeggen" terwijl hij nochtans dichter bij de man stond maar in plaats daarvan een beetje staat te dralen aan een andere deur.
Rode scherm: Zit Annelies daar te monkelen en waarom?
Beestenboel: Hoe zat het nu precies met dat slotje van Robin? Wie bedriegt hier wie?
Doolhof: Waarom stond Sam over Eline en het gouden ei te zingen i.p.v. het gebouwtje te inspecteren? Wie saboteerde nu eigenlijk de scrabble: Annelies, Robin of allebei?
Mijnenveld: Waarom moeide Robin zich hier zo weinig, behalve Sam in een slecht daglicht stellen?
Enz.

Iedereen kan uiteraard aanvullen.

Goed idee of niet?
Gebruikersavatar

weyns196009 mar 2017, 11:05

 426
chicawah schreef:Ik overweeg om als aanvulling een topic te starten per proef met daarin de kleinigheden die bepaalde deelnemers verdacht doen lijken. Dus gefocust op het gedrag van de kandidaten en niet op de proef zelf.
Zeker goed idee, zo doe ik het zelf ook, per aflevering noteren wat volgens mij niet klopt of er raar uitziet; enkele afleveringen later kan je dan focussen op wie nog overblijft.
Gebruikersavatar

ex-molinator09 mar 2017, 12:16

 3483  Uma
chicawah schreef:Ik overweeg om als aanvulling een topic te starten per proef met daarin de kleinigheden die bepaalde deelnemers verdacht doen lijken. Dus gefocust op het gedrag van de kandidaten en niet op de proef zelf.
...
Goed idee of niet?
Wel een goed idee maar de praktische uitvoering wordt moeilijk omdat je je bericht niet lang genoeg kan editeren.
Aanvullingen zullen dus apart blijven staan tenzij je telkens een nieuw aangevuld bericht maakt.

Met de rechteninstellingen in een phpBB forum kan er wat gespeeld worden, maar dan moeten nieuwe groepen aangemaakt worden en groepsrechten per forum ingesteld worden. Op zich niet zo moeilijk maar daar moet over nagedacht worden (omdat er dus moderatierechten toegekend moeten worden), en voor dit jaar heeft dat nog weinig zin. Misschien iets voor volgend jaar (als er dan een De Mol is) (en als Davey daar tijd ik kan of wil steken).
Gebruikersavatar

chicawah.janssen09 mar 2017, 12:49

 8153
ex-molinator schreef:Wel een goed idee maar de praktische uitvoering wordt moeilijk omdat je je bericht niet lang genoeg kan editeren.
Aanvullingen zullen dus apart blijven staan tenzij je telkens een nieuw aangevuld bericht maakt.
Ik weet het, maar beter dat dan niets. Ik zou wel voor elke proef een topic maken, want anders wordt het te onoverzichtelijk.
Gebruikersavatar

weyns196009 mar 2017, 18:27

 426
ex-molinator schreef:Wel een goed idee maar de praktische uitvoering wordt moeilijk omdat je je bericht niet lang genoeg kan editeren.
Aanvullingen zullen dus apart blijven staan tenzij je telkens een nieuw aangevuld bericht maakt.

Met de rechteninstellingen in een phpBB forum kan er wat gespeeld worden, maar dan moeten nieuwe groepen aangemaakt worden en groepsrechten per forum ingesteld worden. Op zich niet zo moeilijk maar daar moet over nagedacht worden (omdat er dus moderatierechten toegekend moeten worden), en voor dit jaar heeft dat nog weinig zin. Misschien iets voor volgend jaar (als er dan een De Mol is) (en als Davey daar tijd ik kan of wil steken).
Je bedoelt zeker Davy 😂
Gebruikersavatar

ex-molinator09 mar 2017, 18:31

 3483  Uma
weyns1960 schreef:Je bedoelt zeker Davy 😂
Toch iemand die het gezien heeft 😃

oei, en ik zie nu een echte typfout: of Davy daar tijd ik wil steken
Gebruikersavatar

itchy.tzekrallo18 mar 2017, 15:37

 129
Ik heb nog eens naar deze heel goed gemaakte overzicht gekeken en het is mij opgevallen dat Eline bij de proeven ( vooral in het begin) toch ook altijd geld verloren heeft. Na de laatste afleveringen toe is ze meer op de achtergrond gekomen en de twee haantjes lopen in de kijker, terwijl ook bij Eline nog altijd dingen misgaan ( hartslagproef) maar die worden veel minder als verdacht gezien dan dat wat b.v. Robin doet. Het spel zoals het ons door de makers tot nu toe getoond word loopt op een bepaalde manier lineair alsof het enkel nog om de drie hoofdverdachten draait en exact daar geloof ik niet in.
Ik verwacht een verassing de maandag.
En als het niet zo is hoop ik dat ik geen schoenen moet "opvreten" van jullie . 😉
Gebruikersavatar

chicawah.janssen18 mar 2017, 15:40

 8153
itchy.tzekrallo schreef: En als het niet zo is hoop ik dat ik geen schoenen moet "opvreten" van jullie . 😉
We zullen ze serveren met tomatensaus, dan liggen ze minder op je maag :mrgreen:
Gebruikersavatar

Holmes19 mar 2017, 10:13

 395
@Heinz : merci voor het mooie werk !

Eén kleine rechtzetting : het is niet Robin maar Bertrand die aan Davey voorstelt om zijn schoenen uit te doen bij de museumproef.
We zien Robin wel iets zeggen maar dat is tegen Eline. Bertrand is tegen Davey bezig.