Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren

Rampers27 feb 2017, 14:01

3
Misschien zoek ik het wel heel ver, maar zou het kunnen dat er een barcode verstopt zit in een van de foto's van de kandidaten? Of als je alle foto's aan elkaar zou plakken? Het kan aan mij liggen, maar ik kan er wel een barcode in zien. Ik probeer al een tijdje de foto te verdonkeren zodat je de lijnen beter kan zien, maar heb geen idee hoe ik dit het best aanpak. Dit is een voorbeeld van een van de foto's. Wat denken jullie?

[ external image ]

FlightWolf2394927 feb 2017, 14:05

183
Streepjes.. oke.. Maar welke nummers zou je dan nemen?

Rampers27 feb 2017, 14:11

3
Zat ook even te twijfelen, maar heb het vlug getest en je kan gewoon een barcode scannen zonder de cijfers.

Fermgemold27 feb 2017, 14:12

45
FlightWolf23949 schreef:Streepjes.. oke.. Maar welke nummers zou je dan nemen?
Om een barcode te scannen heb je geen nummers nodig.

Dat gezegd zijnde, lijkt me dit niet erg plausibel, maar wel een leuke nieuwe invalshoek. Íets zit er hoogstwaarschijnlijk in de foto's verborgen, de vraag is wat.

Niffler27 feb 2017, 17:52

62
FlightWolf23949 schreef:Streepjes.. oke.. Maar welke nummers zou je dan nemen?
Dat is een grapje, toch? 😃

Ik laad de foto even in in photoshop, eens zien of ik er wat van kan maken...

FlightWolf2394927 feb 2017, 17:59

183
Niffler schreef:Dat is een grapje, toch? 😃

Ik laad de foto even in in photoshop, eens zien of ik er wat van kan maken...
Jammer genoeg niet, 😂 Als ik aan barcodes denk, denk ik aan streepjes en cijfers. Ik had eerlijk gezegd geen idee dat er geen nummers bij hoeven te staan, aangezien ik dit nog nooit heb gezien in irl. You learn something new every day 😃
*hides in a corner of shame*

Jansen27 feb 2017, 18:06

3423  Yens
FlightWolf23949 schreef:Als ik aan barcodes denk, denk ik aan streepjes en cijfers.
De cijfers onder de barcode is gewoon de numerieke waarde van de streepjes. Als men in een winkel er niet in slaagt om een barcode te lezen met de scanner, geven ze de cijfertjes in om toch het correcte product te identificeren.

Niffler27 feb 2017, 18:07

62
Heb de foto proberen optimaliseren voor mijn barcode scanner:

Afbeelding

Maar er is niets in te zien, volgt trouwens ook niet de standaard formattering van een barcode.
Bovendien zijn al die lijnen perfect te verklaren vanuit photoshop bewerkingen, ze vallen samen met het contrast in het gezicht..

Niet meteen iets mee aan te vangen lijkt me

Niffler27 feb 2017, 18:13

62
Na iets intensievere bewerking:

Afbeelding

Afbeelding

Lijkt me nog steeds te veel verschillend met een echte barcode 😛

Dit is wel enkel de foto van Davey, ik zie het persoonlijk niet zitten om dit bij alle andere kandidaten ook te zitten onderzoeken.. ook omdat ik denk dat de makers niet snel dit soort tips erin gaan steken, ten eerste omdat tips in de afleveringen horen te zitten, en ten tweede omdat ze niet de gewoonte hebben tips te verspreiden waarvoor je (naast mensenkennis en observatievermogen) speciale skills (photoshop, barcode-indelingen) nodig hebt

Rampers27 feb 2017, 18:27

3
Ik heb alle foto's in een document geplaatst om te kijken of er codes zijn die doorlopen op een andere foto. Ik verwacht niets te vinden maar het is het proberen waard. Toch bedankt voor het proberen Niffler! 😃