Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

Noptje04 mar 2017, 14:15

 181
sandra.impe schreef:En zei Robin niet dat hij goed kan zingen? Velen denken dat het sarcastisch was, maar ik vond dat persoonlijk met geen sarcastische intonatie overkomen. Het hoeft niet persè over Sam te gaan omdat hij diegene was die heeft gezongen, gewoon iets om rekening mee te houden...
Nee het was Davey die zei/vroeg Robin jij kan toch goed zingen?
Waarop Robin reageert met idd ik kan heel goed zingen (of iets in die trent).
Er valt idd weinig sarcasme in te horen, maar dan is het al heel vreemd dat hij niet meedoet in de koorproef. Verder heb ik Robin ook nog nergens horen/zien zingen, zowel in de afleveringen, als de extra video's op de website van vier. Daarmee dat ik denk dat het toch echt wel sarcasme was.
Gebruikersavatar

ONBEKEND04 mar 2017, 14:24

 
Noptje schreef:Nee het was Davey die zei/vroeg Robin jij kan toch goed zingen?
Waarop Robin reageert met idd ik kan heel goed zingen (of iets in die trent).
Er valt idd weinig sarcasme in te horen, maar dan is het al heel vreemd dat hij niet meedoet in de koorproef. Verder heb ik Robin ook nog nergens horen/zien zingen, zowel in de afleveringen, als de extra video's op de website van vier. Daarmee dat ik denk dat het toch echt wel sarcasme was.

Stel in het geval dat hij weet van zichzelf dat hij goed kan zingen, is het juist beter om niet met de koorproef mee te doen toch? Ik weet dat Davey dat vroeg, maar Robin bevestigde het toch, dat is mijn punt, stel dat het wel zo is dat hij goed kan zingen, dan mogen we niet alleen vermoeden dat het terugkomende woord TENOR enkel op Sam kan slaan, we moeten wel verder kijken dan dat, you never know. Ik heb hem ook nog niet horen zingen op geen enkele van de video's maar we krijgen natuurlijk niet alles te zien. En indien hij dat wel zou doen, zou het voor ons, net als voor de kandidaten te veel opvallen en zou de vraag komen waarom hij dan niet heeft aangedrongen om in het koor te zingen. Hoe weet Davey trouwens dat ie wel kan zingen, moet toch ooit es ter sprake zijn gekomen onder hen toch?
Gebruikersavatar

Noptje04 mar 2017, 14:33

 181
Ja maar als hij zo goed kan zingen, dan kan hij toch meedoen met de koorproef en zich 2x laten betrappen? Dan haalt hij 1500€ uit de groepspot, wat nog altijd beter is dan te voorkomen dat er 3000€ gewonnen kan worden in de dierenproef.

Los daarvan, als tenor naar Robin zou verwijzen, zouden wij als kijkers, dan niet ergens een beeld moeten hebben waarop Robin aan het zingen is? (Dit kan nog komen uiteraard) Daardoor blijf ik erbij dat Robin volgens mij helemaal niet kan zingen. Nog een geluk dat ieder zijn eigen mening en interpretatie heeft, anders werd het hier ook maar saai 🙂
Gebruikersavatar

ONBEKEND04 mar 2017, 14:39

 
Door mee te doen met de dierenproef kan hij het natuurlijk ook proberen te saboteren 😉 Inderdaad, we hebben allemaal andere visies en dat is maar goed ook en dit is bijlange geen bewijs hè, gewoon een poging om breder te kijken naar wie het woord tenor kan verwijzen.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen04 mar 2017, 14:46

 8153
Robin, de zingende zaag... :mrgreen:
Gebruikersavatar

Jansen04 mar 2017, 16:32

 3423  Yens
Noptje schreef:Ja maar als hij zo goed kan zingen, dan kan hij toch meedoen met de koorproef en zich 2x laten betrappen? Dan haalt hij 1500€ uit de groepspot, wat nog altijd beter is dan te voorkomen dat er 3000€ gewonnen kan worden in de dierenproef.

Los daarvan, als tenor naar Robin zou verwijzen, zouden wij als kijkers, dan niet ergens een beeld moeten hebben waarop Robin aan het zingen is? (Dit kan nog komen uiteraard) Daardoor blijf ik erbij dat Robin volgens mij helemaal niet kan zingen. Nog een geluk dat ieder zijn eigen mening en interpretatie heeft, anders werd het hier ook maar saai 🙂
Twee opmerkingen hierover:

1. Ik heb altijd gevonden dat de koorproef minstens zoveel mogelijkheden bood op sabotage van de mol als de dierenproef. Buiten het feit dat de mol hier gewoon zelf kan zorgen dat hij geld verliest, werd er ook nog eens onderling beslist door de kandidaten, wie voor hoeveel geld zou zingen. Ideale gelegenheid dus om in het volledige bedrag de hand te hebben. Persoonlijk vond ik in deze proef Eline als meest verdachte naar voren komen en was deze proef voor mij de druppel die me toen deed beslissen dat Eline de mol is. Sam verdacht ik op dat moment totaal niet omdat hij het hoogste bedrag had en dan nog eens dit bedrag binnenhaalde voor de pot. Het blijft voor mij trouwens nog een obstakel om volledig voor Sam als mol te gaan na de laatste aflevering.
2. Als Robin kan zingen, en zijn uitspraak dus niet sarcastisch was, dan wil dat toch niet zeggen dat hij een tenor is? Als je het stemgeluid van Robin met dat van Sam vergelijkt, lijkt dat van Robin toch een stukje lager te liggen dan dat van Sam. Voor mij is Robin een bariton en Sam duidelijk de tenor 🙂.