Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren

Bumblebee28 feb 2017, 00:03

13
Zou de mol ook 3000euro persoonlijk geld kunnen krijgen? Indien ja, dan heeft hij iets te doen. Indien nee, maakt het niet uit wat hij doet tijdens die proef... ofwel is het geld voor hans ofwel voor de groep. Ma het geld verdwijnt niet.

Noptje28 feb 2017, 00:21

181
Ik zou niet inzien waarom de mol geen geld zou kunnen verdienen? Dit is de eerste keer denk ik trouwens dat deze kans zich voordoet om persoonlijk geld te winnen?
Daarbij, iedereen had de kans om het gouden ei te vinden, dus het is niet alsof het enkel voor een bepaald aantal kandidaten beschikbaar was. (Annelies en Robin hadden wel iets minder kans)
En trouwens is het nog steeds het doel als mol om het geld uit de groepspot te houden, dus zou hij sowieso zijn best moeten doen om het te winnen.

Bumblebee28 feb 2017, 00:27

13
Effe tussendoor, op het moment dat ze die eieren kapotgooien is er een hond te zien. Trekt wat op de montage zoals die kat bij bouba 🙂

Sophie28 feb 2017, 00:51

3
ik denk niet dat je die theorie echt kan gebruiken. Iedereen zou wel geld willen winnen denk ik, mol of niet je gaat toch op zoek naar dat ei.
Stel: mol vind het ei --> ok ja dan doe je er alles aan om te winnen dus als iedere andere kandidaat.
Stel (wat meer mogelijk is 5/6 kans): mol vind het ei niet: hoe saboteer je dan het best? zorg je dat je kan putten of niet? Volgens mij wel, en daarna probeer je dan weer bij de groep zo veel mogelijk te saboteren.

Ik gok nog steeds op Eline als mijn Mol, kan tunnelvisie zijn... :roll:

Laleia28 feb 2017, 01:10

306
Maar de mol wordt gebriefd over de opdrachten. Hebben ze er dan in dit geval de locatie van het gouden ei uit gelaten?

Tobees28 feb 2017, 01:14

19
Met deze proef zou je wel met zekerheid (naar mijn mening dan toch) zowel Hans als Sam definitief kunnen schrappen als mol.

De 3000 euro werd sowieso uitgekeerd ... aan de groep of aan de vinder van het gouden ei. Als de mol het ei zou hebben, dan wint hij de café/golf proef toch altijd = >hij wordt op voorhand over alle proeven op de hoogte gebracht en dus weet hij ook om welk café het gaat. Dus als de mol het ei heeft, kan de groep nooit winnen

Sam kan de mol niet zijn => De mol zou ook weten dat het ei in een tunnel zou liggen. Als Sam de mol zou zijn, dan gaat hij toch de tunnel in en neemt hij het ei!. Hij stond er vlak bij! ... en kan de dag nadien 3000 euro uit de pot houden en zelf 3000 euro winnen .... maar hij gaat de tunnel niet in en neemt het ei niet => geen mol!!

Als de mol het ei heeft dan wint hij de dag nadien sowieso het café/golf spel => hij weet immers op voorhand welk café het is.

Dus Hans kan de mol niet zijn => heeft het ei, maar kan de 3000 euro niet uit de pot houden => geen mol
Sam had de mogelijkheid om het ei te nemen => doet het niet => geen mol

Wat denken jullie van deze theorie?

Vikken28 feb 2017, 01:15

65
Toch vind ik deze geen eerlijke proef, want Annelies & Robin maken in principe veel minder kans op dat gouden ei. Ook als ze scrabble meteen zouden saboteren, dan zijn ze nog 15 min in het nadeel.

Laleia28 feb 2017, 01:18

306
Noptje schreef:Dit is de eerste keer denk ik trouwens dat deze kans zich voordoet om persoonlijk geld te winnen?
Persoonlijk geld is in vroegere seizoenen ook al aan bod gekomen en ik kan me minstens 1 voorval herinneren waarbij de mol daar ook voor gegaan is.
In seizoen 3 nam de mol persoonlijk geld aan.

Noptje28 feb 2017, 01:27

181
Laleia schreef:Persoonlijk geld is in vroegere seizoenen ook al aan bod gekomen en ik kan me minstens 1 voorval herinneren waarbij de mol daar ook voor gegaan is.
In seizoen 3 nam de mol persoonlijk geld aan.
Ah mijn geheugen is echt zo goed niet omdat nog te onthouden 😃
Bedankt voor de opheldering!

Rik28 feb 2017, 02:04

122  Uma
Tobees schreef:Met deze proef zou je wel met zekerheid (naar mijn mening dan toch) zowel Hans als Sam definitief kunnen schrappen als mol.

De 3000 euro werd sowieso uitgekeerd ... aan de groep of aan de vinder van het gouden ei. Als de mol het ei zou hebben, dan wint hij de café/golf proef toch altijd = >hij wordt op voorhand over alle proeven op de hoogte gebracht en dus weet hij ook om welk café het gaat. Dus als de mol het ei heeft, kan de groep nooit winnen

Sam kan de mol niet zijn => De mol zou ook weten dat het ei in een tunnel zou liggen. Als Sam de mol zou zijn, dan gaat hij toch de tunnel in en neemt hij het ei!. Hij stond er vlak bij! ... en kan de dag nadien 3000 euro uit de pot houden en zelf 3000 euro winnen .... maar hij gaat de tunnel niet in en neemt het ei niet => geen mol!!

Als de mol het ei heeft dan wint hij de dag nadien sowieso het café/golf spel => hij weet immers op voorhand welk café het is.

Dus Hans kan de mol niet zijn => heeft het ei, maar kan de 3000 euro niet uit de pot houden => geen mol
Sam had de mogelijkheid om het ei te nemen => doet het niet => geen mol

Wat denken jullie van deze theorie?
Ik volg je hier totaal niet in. De Mol had er alle baat bij tijdens de opdracht de tunnel niet te onthullen, zo werden de overige letters niet gevonden. Mij lijkt het zelfs zo dat de mol waarschijnlijk weet wat er vasthing aan dat ei. Waardoor hij dus alle baat had bij het niet onthullen van de locatie tijdens het scrabble spel maar nadien net wel. Want Hans dan weer verdacht maakt.
Ik heb er een Mlog over geschreven:
https://foursunsblog.com/2017/02/28/mlo ... ntmaskerd/

Tobees28 feb 2017, 02:14

19
Rik schreef:Ik volg je hier totaal niet in. De Mol had er alle baat bij tijdens de opdracht de tunnel niet te onthullen, zo werden de overige letters niet gevonden. Mij lijkt het zelfs zo dat de mol waarschijnlijk weet wat er vasthing aan dat ei. Waardoor hij dus alle baat had bij het niet onthullen van de locatie tijdens het scrabble spel maar nadien net wel. Want Hans dan weer verdacht maakt.
Ik heb er een Mlog over geschreven:
https://foursunsblog.com/2017/02/28/mlo ... ntmaskerd/
NAtuurlijk weet de mol wat er aan het gouden ei vasthing, zeg ik ook in mijn post.
Het is niet omdat je het gouden ei vindt, dat je moet zeggen waar je het hebt gevonden hé!!!
Als je als mol zo dicht bij dat ei staat (en natuurlijk weet de mol dat het in de tunnel ligt) dan neemt hij dat zeker en vast => hij kan zo 3000 euro verdienen! En als mol weet je ook welk café je moet zoeken de dag nadien en win je dus altijd van de groep!
Dus Sam neemt het ei niet => geen mol
Hans heeft het ei, maar kan vervolgens niet op tijd het café vinden => geen mol

Rik28 feb 2017, 02:28

122  Uma
Het ei vinden als Mol tijdens het spel en niks zeggen over die tunnel zou een oerdomme zet zijn voor een mol. Zo trek je alle verdenkingen naar jezelf. En dat is het laatste dat je wil als Mol. Daarna eens snel het café vinden is anders ook wel verdacht. Anders wel toevallig dat deze opdracht lukte voor deze groep die voor de rest nog niet te veel gelukt is.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 17