Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

Jansen02 mar 2017, 15:01

 3423  Yens
JonathanVG schreef:Ik heb nog niet alle posts in deze topic gelezen, maar zijn er filmsoundtracks in de playlists van de kandidaten?
Je vindt de soundtracks van de kandidaten op de site van Vier.
Gebruikersavatar

kristin.verhaegen02 mar 2017, 15:28

 8
[ external image ]

Even een grappige noot in dit topic. 😃 😃 😂 😂 😉 😉 😛 😛
Lion King met de dieren in kooi-opdracht van afl 2 toch gelinkt ?

PS. Die "ballen" lijken op de vorm van het potje die in de apenkooi lag met een sleutel in....

Hintjes vind je overal in de MOL hé. Maakt het leuk zo....
Gebruikersavatar

ONBEKEND06 mar 2017, 23:44

 
Hunger Games = pijl en boog

ROBIN Hood = pijl en boog :roll:
Gebruikersavatar

Noptje06 mar 2017, 23:59

 181
sandra.impe schreef:Hunger Games = pijl en boog

ROBIN Hood = pijl en boog :roll:
Maar in dit geval was het geen pijl en boog, maar schild en pistool. Wat je dan weer eerder aan Eline kunt linken omwille van haar job.
Ik vind deze filmtheorie wel leuk, maar of we er echt iets gaan uithalen.... Dat gaan we binnen enkele weken weten.
Het feit is ook, dat er zoooooveeeeeel films gemaakt zijn, dus eender dat je gaat doen als opdrachten kun je wel ergens gaan linken aan een of andere film.
Gebruikersavatar

ONBEKEND07 mar 2017, 00:02

 
Misschien, maar toevallig leiden ze bijna allemaal naar Robin.

Maar we gaan inderdaad binnen enkele weken meer weten, het kan nog alle kanten op.
Gebruikersavatar

Zesoog07 mar 2017, 00:04

 3
Masterofsuspence schreef:Goed gevonden! Ik denk mee...
Hunger games en Harry Potter vind ik alvast idd heel duidelijk...
En Eline zei in de laatste aflevering iets als: "Ik heb alleen de boeken van Harry Potter gelezen"
Gebruikersavatar

Jansen07 mar 2017, 00:05

 3423  Yens
Ik denk gewoon dat de makers van de opdrachten, dikwijls hun inspiratie uit films gehaald hebben.
Gebruikersavatar

Jansen07 mar 2017, 00:09

 3423  Yens
sandra.impe schreef:Misschien, maar toevallig leiden ze bijna allemaal naar Robin.
Voor mij is Robin vandaag nog minder verdacht dan tevoren... volgens mij gaf hij de tip aan Davey en Hans om de gps'en uit te zetten die nog een langere reistijd dan een half uur aangaven. Voor mij DE intelligentste opmerking uit deze aflevering... Ik vond Robin vandaag - in gezelschap van zijn vrouw - ook veel rustiger en zelfs wat sympathieker.
Gebruikersavatar

Moldedju07 mar 2017, 01:27

 507  Yens
kristin.verhaegen schreef:Oké, Ik heb wat verder gespeurd samen met de hier nieuwe vermelde tip ivm opdracht-filmlink van de nog te vertonen aflevering 5 nl. The Hunger Games. Ik denk een plausibel link tussen de films gevonden te hebben nl. GOUD !

Afl. 3: opdracht nacht-museum -> film "Nigth at the Museum".
Belangrijkste object van de films = Tablet of Ahkmenrah -> is van GOUD

Afl. 4: opdracht doolhof-ei -> film "Harry Potter".
Belangrijkste object van de films = Snitch -> is van GOUD

Afl. 5: opdracht te zien in reclame voor afl.5 op VIER-site -> film "The Hunger Games".
Belangrijkste object van de films = Mockingjay pin -> is van GOUD

Aangezien ik ook de Zodiak tekens zie in de Mol en er dus ook in geloof, moeten we dan goud linken aan de ZON ?
Verklaart misschien de zwarte bril tijdens...
Hierbij aansluitend noemt de soort mollen die je in Zuid-Afrika aantreft "goudmol", dus het zou wel kloppen als deze filmhints effectief naar de mol zouden kunnen leiden door het thema "goud".
Wat daarnaast opvalt bij de playlist van Eline:
- Eye of the Tiger: soundtrack van "Night at the museum"
- I see fire van Ed Sheeran: werd oorspronkelijk geschreven voor "The hunger games" maar werd niet weerhouden
- My heart will go on => "Titanic"

Misschien zit er nog meer in?
Gebruikersavatar

masterveecee07 mar 2017, 10:08

 3547  Sven
Had Bertrand er nog ingezeten, was ie met zijn "Goud" van Bazart wel verdacht 😛
Gebruikersavatar

ONBEKEND07 mar 2017, 13:09

 
Daar ben ik weer, ook al gelooft niet iedereen dat er een link met film is, maar ik denk ook maar luidop....

ROBIN Williams wou de rol van Rubeus Hagrid in de film Harry Potter and the Goblet of Fire, maar is daarvoor afgewezen omwille van zijn nationaliteit.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT07 mar 2017, 18:37

 767  Yens
Moldedju schreef:Hierbij aansluitend noemt de soort mollen die je in Zuid-Afrika aantreft "goudmol", dus het zou wel kloppen als deze filmhints effectief naar de mol zouden kunnen leiden door het thema "goud".
Wat daarnaast opvalt bij de playlist van Eline:
- Eye of the Tiger: soundtrack van "Night at the museum"
- I see fire van Ed Sheeran: werd oorspronkelijk geschreven voor "The hunger games" maar werd niet weerhouden
- My heart will go on => "Titanic"

Misschien zit er nog meer in?
En in de vooruitblik uit de 5de aflevering naar volgende week (de 6de aflevering) lijkt er wel een proef met water, boten en duiken te zijn, dus misschien dan volgende week toch nog een (duidelijke) link met 'Titanic'. Ik ben alvast weer heel benieuwd!