Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

Kobe01 mar 2017, 14:50

 429
Begint allebei met een H?->Hans?
Gebruikersavatar

Andreas01 mar 2017, 14:54

Molerator  113
Mollenjager-DT schreef:Te ver gezocht, denk ik. (Of is dit misschien sarcastisch bedoeld.)
Was geen sarcasme, was gewoon wat mee aan het brainstormen naar mogelijks films (misschien leest iemand hem wel en zoekt hiermee verder en komt dan tot een leuke conclusie)
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT01 mar 2017, 17:46

 767  Yens
andreas.debresser schreef:Was geen sarcasme, was gewoon wat mee aan het brainstormen naar mogelijks films (misschien leest iemand hem wel en zoekt hiermee verder en komt dan tot een leuke conclusie)
Ik denk gewoon dat dat een rare hint zou zijn, aangezien dat ten eerste geen opdracht was en omdat dat ook ten tweede iets is dat de kandidaten zelf deden, dus zelf kunnen ze er nogal moeilijk hints in steken, vermoed ik.
Gebruikersavatar

ONBEKEND01 mar 2017, 18:01

 
Misschien ver gezocht, maar....Robin die zegt 'Dat gaat nooit zinken, een boot zinkt niet, heb jij al ooit een boot zien zinken?". Dat dachten ze van de Titanic ook. Titanic is een liedje van Robin Schulz, was dat een hint naar...? Trouwens ook weer een verwijzing naar een film...
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT01 mar 2017, 18:19

 767  Yens
sandra.impe schreef:Misschien ver gezocht, maar....Robin die zegt 'Dat gaat nooit zinken, een boot zinkt niet, heb jij al ooit een boot zien zinken?". Dat dachten ze van de Titanic ook. Titanic is een liedje van Robin Schulz, was dat een hint naar...? Trouwens ook weer een verwijzing naar een film...
Ja, dat lijkt mij ook nog wel een goede tip. Hier is opnieuw een (redelijk) duidelijke verwijzing naar een film. Over dat liedje is een heel goede denkpiste, maar dat is natuurlijk iets minder zeker, al vind ik het een heel goede redenering. Ik ben benieuwd welke verwijzingen naar films er nog allemaal gaan komen. Ik ga mij vanavond en morgen eens bezighouden met in de vorige afleveringen naar verwijzingen naar films te zoeken in en buiten de opdrachten en dan ook te kijken wat de eventuele gelijkenissen zijn die ik tot nu toe dan al kan vinden. Ik ben benieuwd...
Gebruikersavatar

kristin.verhaegen01 mar 2017, 18:42

 8
Oké, Ik heb wat verder gespeurd samen met de hier nieuwe vermelde tip ivm opdracht-filmlink van de nog te vertonen aflevering 5 nl. The Hunger Games. Ik denk een plausibel link tussen de films gevonden te hebben nl. GOUD !

Afl. 3: opdracht nacht-museum -> film "Nigth at the Museum".
Belangrijkste object van de films = Tablet of Ahkmenrah -> is van GOUD

Afl. 4: opdracht doolhof-ei -> film "Harry Potter".
Belangrijkste object van de films = Snitch -> is van GOUD

Afl. 5: opdracht te zien in reclame voor afl.5 op VIER-site -> film "The Hunger Games".
Belangrijkste object van de films = Mockingjay pin -> is van GOUD

Aangezien ik ook de Zodiak tekens zie in de Mol en er dus ook in geloof, moeten we dan goud linken aan de ZON ?
Verklaart misschien de zwarte bril tijdens een eliminatieronde (-> eclipsbril vr zonsverduistering)... Maarja Iedereen heeft ze opgehad dus welke kandidaat is nu gelinkt aan goud -> zon of iets anders ?

Wat denken jullie ?
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT01 mar 2017, 18:57

 767  Yens
kristin.verhaegen schreef:Oké, Ik heb wat verder gespeurd samen met de hier nieuwe vermelde tip ivm opdracht-filmlink van de nog te vertonen aflevering 5 nl. The Hunger Games. Ik denk een plausibel link tussen de films gevonden te hebben nl. GOUD !

Afl. 3: opdracht nacht-museum -> film "Nigth at the Museum".
Belangrijkste object van de films = Tablet of Ahkmenrah -> is van GOUD

Afl. 4: opdracht doolhof-ei -> film "Harry Potter".
Belangrijkste object van de films = Snitch -> is van GOUD

Afl. 5: opdracht te zien in reclame voor afl.5 op VIER-site -> film "The Hunger Games".
Belangrijkste object van de films = Mockingjay pin -> is van GOUD

Aangezien ik ook de Zodiak tekens zie in de Mol en er dus ook in geloof, moeten we dan goud linken aan de ZON ?
Verklaart misschien de zwarte bril tijdens een eliminatieronde (-> eclipsbril vr zonsverduistering)... Maarja Iedereen heeft ze opgehad dus welke kandidaat is nu gelinkt aan goud -> zon of iets anders ?

Wat denken jullie ?
Het lijkt mij wel een goed en een zeer interessante theorie om een heel goed over na te denken de volgende dag (en misschien weken), maar ik snap alleen niet goed de link tussen GOUD en iemand (de mol?) uit de serie.
Gebruikersavatar

Jay-Lo01 mar 2017, 19:13

 1690  Sven
kristin.verhaegen schreef:Over aflevering 3 werd er in dit forum al vermeld dat de proef van het museum sterk overeenkomt met de film "Night at the Museum".

Nu aflevering 4 gezien te hebben, link ik die proef specifieker naar de 3de film van Night at the Museum[/u] nl. Secret of the tomb omdat deze in londen situeert (tussenstop van reis naar zuid-afrika) en over "maan"krachten gaat (zodiak-theorie vermeld in dit forum).

De proef van de doolhof en gouden ei in aflevering 4 komt dan weer sterk in mijn ogen overeen met de 4de film van Harry Potter nl. Harry Potter and the Goblet of Fire. Het gouden ei stelen, trofee vinden in doolhof, raken ze die aan dan komen via een viavia naar een niet op een andere wijze te bereiken ander plek, draak=krokodil, enz.

Is dit een rode draad doorheen elke aflevering of niet en hoe hij gelinkt wordt met een kandidaat ? Geen idee.
Wat beide films overeen komen is dat het verfilmingen zijn van kinderboeken en over magie gaat.

Wat denken jullie ? Hints in ?
Zou wel eens kunnen. Vorig jaar zaten de opdrachten verborgen in de playlist van Gilles, waarom nu niet eens films. Goed gezien.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT01 mar 2017, 19:53

 767  Yens
Misschien is het weer wat vergezocht, maar ik kan maar proberen om die ultieme tip van dit seizoen te vinden, hé. Ok, ik ga eraan beginnen.

Mijn theorie zegt dat alle tips van de films naar Hans verwijzen en dat hij volgens deze theorie dus de mol zou zijn (alhoewel ik hem zelf nog nooit heb verdacht als mol, maar ja...) Het gaat allemaal om een indringer in een groep mensen of toch zoiets dergelijks.

Aflevering 3: De museumroof => Night at the museum: Ben Stiller (de hoofdrolspeler van de film) is een nachtwaker in een museum en hij is dus eigenlijk een beetje een indringer (of een nieuwkomer) in de groep van de 's nachts levende museumstukken. Daar komt dan ook nog eens bij dat het Hans was die zich bijna liet zien aan de bewaker (als Robin er niet was geweest), meermaals denk ik zelfs.

Aflevering 4: Het Scrabble-doolhof (+ de krokodil) => Harry Potter en de Vuurbeker: Er zijn 3 scholen die meedoen aan het Toverschooltoernooi. Van elke school wordt er dan ook 1 naam uit de Vuurbeker getrokken, die dan de kandidaat zal zijn voor die school op het Toverschooltoernooi. Door een spreuk van Heer Voldemort wordt er echter nog een 4de naam uit de Vuurbeker getrokken, die van Harry Potter. Zo zijn er dus 4 kandidaten, terwijl er normaal altijd maar 3 kandidaten zijn. Het is trouwens ook Hans die het gouden ei vindt in het doolhof en die daarna dus logischerwijs met de krokodil mag gaan zwemmen.

Aflevering 5: Het schietspel voor de vrijstelling => The Hunger Games: De precieze of de écht juiste link met 'The Hunger Games' heb ik tot nu toe nog niet echt gevonden, al blijf ik wel nog altijd zeker verder zoeken, maar natuurlijk zijn alle deelnemers van de hongerspelen, die trouwens ook door een onschuldige hand getrokken worden, allemaal wel een beetje indringers en verraders, omdat ze elkaar moeten vermoorden om zelf in leven te blijven en om dus zo als enige overblijvende het spel (de hongerspelen) te winnen. Katniss (het hoofdpersonage uit de film) stelde zich trouwens ook vrijwillig kandidaat voor de hongerspelen, terwijl eigenlijk de naam van haar kleine zusje door de onschuldige hand getrokken werd, dus ook zij is eigenlijk een indringer die er normaal niet had moeten zijn. Uiteindelijk winnen er ook 2 kandidaten van de hongerspelen het spel (Peeta en Katniss), terwijl er normaal maar 1 iemand de hongerspelen wint, ook weer 1 winner (of kandidaat) te veel dus.

Net als alle hoofdpersonages is ook Hans een beetje de indringer (of misschien zelfs de mol) van deze groep. Hij is de 11de kandidaat, terwijl er in 'De Mol' normaal altijd maar 10 kandidaten zijn, en hij is dus zo ook een kandidaat te veel, net als velen van de hoofdpersonages in de voorgenoemde films. Ik zou heel graag weten wat jullie hier van vinden, dus geef zeker en vast je duidelijke mening over mijn (misschien vergezochte) theorie.

PS: Deze theorie zou echter waarschijnlijk wel stellen dat Hans de mol is end at het dus al op voorhand vaststond dat hij eerst uit het spel zou liggen om daarna dan toch weer terug te komen.
Gebruikersavatar

wim.geuens01 mar 2017, 21:22

 57  Uma
Aflevering 1 is Ocean's Eleven.
Daar heb je je link met Goud.
De link naar The Hunger Games is ook duidelijk (en zal het worden in de aflevering zelf).
Enjoy.
Gebruikersavatar

ONBEKEND01 mar 2017, 21:24

 
wim.geuens schreef:Aflevering 1 is Ocean's Eleven.
Daar heb je je link met Goud.
De link naar The Hunger Games is ook duidelijk (en zal het worden in de aflevering zelf).
Enjoy.

Ik had ook al aan Ocean's Eleven gedacht bij de 1ste aflevering, maar zie de link niet met 1 van de kandidaten.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT01 mar 2017, 21:38

 767  Yens
wim.geuens schreef:Aflevering 1 is Ocean's Eleven.
Daar heb je je link met Goud.
De link naar The Hunger Games is ook duidelijk (en zal het worden in de aflevering zelf).
Enjoy.
Ik heb die film nooit gezien. Bedoel je nu dat dat van die link met goud nu niet meer klopt of juist wel, want dat vind ik hier nu niet echt duidelijk? Wat bedoel je nu eigenlijk juist met die laatste zin. Dat de link naar 'The Hunger Games' duidelijk is?