Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

kristin.verhaegen28 feb 2017, 15:59

 8
Over aflevering 3 werd er in dit forum al vermeld dat de proef van het museum sterk overeenkomt met de film "Night at the Museum".

Nu aflevering 4 gezien te hebben, link ik die proef specifieker naar de 3de film van Night at the Museum[/u] nl. Secret of the tomb omdat deze in londen situeert (tussenstop van reis naar zuid-afrika) en over "maan"krachten gaat (zodiak-theorie vermeld in dit forum).

De proef van de doolhof en gouden ei in aflevering 4 komt dan weer sterk in mijn ogen overeen met de 4de film van Harry Potter nl. Harry Potter and the Goblet of Fire. Het gouden ei stelen, trofee vinden in doolhof, raken ze die aan dan komen via een viavia naar een niet op een andere wijze te bereiken ander plek, draak=krokodil, enz.

Is dit een rode draad doorheen elke aflevering of niet en hoe hij gelinkt wordt met een kandidaat ? Geen idee.
Wat beide films overeen komen is dat het verfilmingen zijn van kinderboeken en over magie gaat.

Wat denken jullie ? Hints in ?
Gebruikersavatar

Mūses . .28 feb 2017, 18:10

 90
kristin.verhaegen schreef:... en over "maan"krachten gaat (zodiak-theorie vermeld in dit forum) ...
Haha, dit alleen al verdient een like! :mrgreen:

– Of er filmthema's aan bod komen tijdens de afleveringen? Wie zal het zeggen... We zijn nu 4 afleveringen verder, en na het herlezen van de reeds bestaande theorieën, lijkt het alsof alles (nog) mogelijk is... (– ALS er een duidelijke logica achter zit, weliswaar).
Gebruikersavatar

zwartemol28 feb 2017, 21:51

 121
Robin Williams als wassen beeld van Theodore Roosevelt ( onze teddybeer ) in de film " Night at the museum " ...

Dit zag ik idd gelinkt aan de museum opdracht, vooral in combinatie met de Rol van Robin Williams als Roosevelt , ook link naar opdracht.
Maar er zijn nog linken...
Happy Feet, waarin Robin Williams ook hoofdrol ( stem) vertolkt, en link met pinguins offcourse...
Verder " The Gods must be Crazy" waar je ook een aantal zaken kan linken...
Dan ook de muziek van Hans Zimmer die aan de Batman Film gelinkt kan worden ( staat in de lijst trouwens Nycteris ...) , ook aan gladiator, en zoooooveel meer ........
Gebruikersavatar

Jansen28 feb 2017, 21:58

 3423  Yens
zwartemol schreef:Happy Feet, waarin Robin Williams ook hoofdrol ( stem) vertolkt, en link met pinguins offcourse...
Toch wel frappant dit, en "onze" Robin die juist ja... een pinguïn moet raden 😛 Misschien moeten we meer naar dit soort "filmlinks" zoeken 🙂.
Gebruikersavatar

zwartemol28 feb 2017, 22:26

 121
Planeth earth , muziek Jacob Shea - Jasha Klebe ( Hans Zimmer) , mind de planeth earth verwijzing in de 4e afl ...

De muzieklijst op vier is ook interessant genoeg om nog es verder te bekijken vind ik, in dit alles zit toch ergens een rode draad.

of een zwart tunnelgat .... 😂 maar toch es de moeite, het doet geen zeer...
Gebruikersavatar

ONBEKEND28 feb 2017, 23:30

 
zwartemol schreef:Robin Williams als wassen beeld van Theodore Roosevelt ( onze teddybeer ) in de film " Night at the museum " ...

Dit zag ik idd gelinkt aan de museum opdracht, vooral in combinatie met de Rol van Robin Williams als Roosevelt , ook link naar opdracht.
Maar er zijn nog linken...
Happy Feet, waarin Robin Williams ook hoofdrol ( stem) vertolkt, en link met pinguins offcourse...
Verder " The Gods must be Crazy" waar je ook een aantal zaken kan linken...
Dan ook de muziek van Hans Zimmer die aan de Batman Film gelinkt kan worden ( staat in de lijst trouwens Nycteris ...) , ook aan gladiator, en zoooooveel meer ........
Batman (en Robin)
Gladiator, met Russel Crowe, die ook speelt in Robin Hood.
Gebruikersavatar

ONBEKEND28 feb 2017, 23:41

 
Opdracht met de rode lantaarn....film Green Lantarn? Met Tim Robbins...alhoewel met 2 L'en.
Gebruikersavatar

ONBEKEND01 mar 2017, 00:00

 
Opdracht in de gevangenis...The Shawshank Redemption? Met Tim Robbins.....
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT01 mar 2017, 13:28

 767  Yens
Ondertussen staat er ook al een nieuwe reclamespotje online voor de nieuwe aflevering van maandag en als ik dat bekijk leg ik opnieuw een duidelijke link met een film, namelijk 'The Hunger Games (1)'. Eerst zie je alle kandidaten per twee, samen met hun bezoek dus, op kleine 'sokkels' staan in een halve cirkel met 'in het midden van die halve cirkel' (als dat dan zogezegd een hele cirkel zou zijn) een grotere 'sokkel' met daarop Gilles De Coster. Hij heeft het over een vrijstelling en 5000 euro. Ook in 'The Hunger Games' staan de kandidaten voor aanvang van het spel op een soort van sokkels in het bos. Rond de sokkel van Gilles De Coster liggen er voor elk groepje kandidaten een schild en een geweer, net zoals er in de film in het midden de rugzakken en de andere benodigdheden van de kandidaten liggen. Daarna moeten de kandidaten van 'De Mol' elkaar blijkbaar neerschieten (om een vrijstelling te winnen, denk ik dan), net zoals ze in de film elkaar moeten vermoorden totdat er uiteindelijk maar 1 iemand overblijft. Volgens mij is de link tussen die opdracht en de film 'The Hunger Games' toch wel echt weer net te groot om toeval te zijn, zeker na al die andere duidelijke links met andere opdrachten uit de voorbije afleveringen van 'De Mol'. Volgens mij zit hier zeker en vast meer achter. Een belangrijke tip, ofzo? Ik ben in ieder geval al benieuwd.
Gebruikersavatar

Andreas01 mar 2017, 13:41

Molerator  113
Het slingeren aan de bomen hint naar Tarzan? (was geen opdracht maar werd wel getoond)
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT01 mar 2017, 14:24

 767  Yens
andreas.debresser schreef:Het slingeren aan de bomen hint naar Tarzan? (was geen opdracht maar werd wel getoond)
Te ver gezocht, denk ik. (Of is dit misschien sarcastisch bedoeld.)
Gebruikersavatar

Masterofsuspence01 mar 2017, 14:27

 22
Goed gevonden! Ik denk mee...
Hunger games en Harry Potter vind ik alvast idd heel duidelijk...