Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT03 mar 2017, 21:13

 767  Yens
chicawah schreef:Ik ben het met je eens. Vorig jaar had ik hetzelfde met Gilles.
Dus???
Dus ik hoop echt dat ik juist ben, want dan blijft Davey in ieder geval tot op het einde in 'De Mol' en dan heb ik ook de meeste punten in de 'De Mol'-app op de juiste persoon ingezet. 😉 😃
Gebruikersavatar

Bakkieryer03 mar 2017, 21:22

 183  Sven
chicawah schreef: Weet iemand hoe groot Davey en Sam zijn?
Toen Davey wegfietste met Sams fiets, zei hij iets over "een kinderfietske". Daaruit zou je kunnen afleiden dat Davey veel groter is dan Sam. Sam is mager, maar als ik het mij goed herinner toch niet echt klein (en Davey ook niet echt heel groot)? Heeft Sam dus met opzet een te kleine fiets gebruikt, wetende dat hij hem ooit zou kunnen afstaan aan een van de anderen?
Ik zag Davey enkele dagen geleden live in het Imeldaziekenhuis in Bonheiden en het is best een vrij grote kerel, zeker 1m80, maar eerder 1m85...

Dat Sam ( al dan niet als Mol ) opzettelijk een foute fiets zou kiezen om iets af te dekken waarvan hij totaal geen benul heeft of dat echt wel gaat plaatsvinden lijkt me héél vergezocht...
De Swartbergen oprijden met een goede fiets is al verre van een pretje, laat staan dat je dat doet met een te kleine fiets, dat is helemaal Die Hel !
Gebruikersavatar

Sint-joris03 mar 2017, 22:05

 73
eric.dethaey schreef:Davey zijn "kinderveloken" is na zijn vertrek van de kettingproef aangepast : zijn zadel is verhoogd. Dat kan hijzelf gedaan hebben wanneer er een zelfspannende zadelklem op de fiets staat
Inderdaad!
De programmamakers gaan geen 3 weken een pak fietsen meesleuren -> de fietsen waren gehuurd -> bijna alle alle fietsverhuurders werken met zelfspanners -> het 'kinderveloke' had ook een zelfspanner.
Gebruikersavatar

Frolva03 mar 2017, 22:31

 2204
Sint-joris schreef:Inderdaad!
De programmamakers gaan geen 3 weken een pak fietsen meesleuren -> de fietsen waren gehuurd -> bijna alle alle fietsverhuurders werken met zelfspanners -> het 'kinderveloke' had ook een zelfspanner.
Kan je aantonen waar we dat kunnen zien op de beelden in het programma?
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT03 mar 2017, 22:58

 767  Yens
Bakkieryer schreef:Ik zag Davey enkele dagen geleden live in het Imeldaziekenhuis in Bonheiden en het is best een vrij grote kerel, zeker 1m80, maar eerder 1m85...

Dat Sam ( al dan niet als Mol ) opzettelijk een foute fiets zou kiezen om iets af te dekken waarvan hij totaal geen benul heeft of dat echt wel gaat plaatsvinden lijkt me héél vergezocht...
De Swartbergen oprijden met een goede fiets is al verre van een pretje, laat staan dat je dat doet met een te kleine fiets, dat is helemaal Die Hel !
Ik denk dat de grootte van Davey inderdaad zoiets is zoals jij zegt. Niet echt groot, maar ook niet echt super klein. Sam daarentegen is volgens mij echt wel heel wat kleiner, hoor. Ik kan mij nog vaag herinneren dat je het verschil tussen hem en Davey (en ook de rest van de (mannelijke) kandidaten) heel goed kan zien wanneer ze met z'n allen 's nachts aankomen bij het museum in Kaapstad buiten voor de museumopdracht. Ik heb er ondertussen ook al een screenshot van kunnen nemen en daarom is toch wel duidelijk een degelijk verschil in grootte tussen de twee te zien, vind ik. En dan staat Sam op deze foto volgens mij ook nog wel redelijk dicht bij de camera (in ieder geval wel wat dichter dan de rest 😉 ), waardoor hij volgens mij ook nog wel een beetje groter toont (tegenover de rest) dan hij dus eigenlijk in werkelijkheid is.

[ external image ]
Gebruikersavatar

Rik04 mar 2017, 00:05

 122  Uma
Sint-joris schreef:Inderdaad!
De programmamakers gaan geen 3 weken een pak fietsen meesleuren -> de fietsen waren gehuurd -> bijna alle alle fietsverhuurders werken met zelfspanners -> het 'kinderveloke' had ook een zelfspanner.
De fietsen waren allemaal van het huismerk van Decathlon. Dus gewoon gehuurd zullen ze wel niet geweest zijn aangezien Decathlon geen fietsverhuur doet.
Gebruikersavatar

Bakkieryer04 mar 2017, 00:16

 183  Sven
Rik schreef:De fietsen waren allemaal van het huismerk van Decathlon. Dus gewoon gehuurd zullen ze wel niet geweest zijn aangezien Decathlon geen fietsverhuur doet.
Product placement, de Mol zit er vol van...

BMW, Neckermann, Decatlon, hotelketens... noem maar op, ze zijn er niet vies van...
Gebruikersavatar

eric.dethaey04 mar 2017, 01:41

 20
Sint-joris schreef:Inderdaad!
De programmamakers gaan geen 3 weken een pak fietsen meesleuren -> de fietsen waren gehuurd -> bijna alle alle fietsverhuurders werken met zelfspanners -> het 'kinderveloke' had ook een zelfspanner.
De fietsen hebben geen zelfspanners, dus Davey heeft deze speicale tool (nimbus sleutel) nodig gehad. Voorkennis van Davey of hulp van het productieteam ?
Gebruikersavatar

Rik04 mar 2017, 09:41

 122  Uma
Bakkieryer schreef:Product placement, de Mol zit er vol van...

BMW, Neckermann, Decatlon, hotelketens... noem maar op, ze zijn er niet vies van...

Ik zie hier geen kwaad in als daardoor de Mol kan bestaan. Ik antwoordde alleen maar op de stelling dat de fietsen wel gehuurd zullen zijn.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen04 mar 2017, 09:51

 8153
Bakkieryer schreef:Ik zag Davey enkele dagen geleden live in het Imeldaziekenhuis in Bonheiden
Oooohhhh! Ik ben jaloers!!!
Gebruikersavatar

chicawah.janssen04 mar 2017, 09:58

 8153
eric.dethaey schreef:De fietsen hebben geen zelfspanners, dus Davey heeft deze speicale tool (nimbus sleutel) nodig gehad. Voorkennis van Davey of hulp van het productieteam ?
Davey zal wel geweten hebben dat hij een nimbus sleutel nodig had om zijn zadel hoger te kunnen zetten, maar als het productieteam niet zo'n sleutel voorzien had, was hij gedoemd om verder te rijden met een kinderveloken.
Volgens mij vetrok hij met het kinderveloken. Hij heeft dat ook duidelijk geroepen, hetzij om de kijkers op een dwaalspoor te zetten, hetzij om hulp te vragen aan de crew, hetzij om beide redenen.
Buiten beeld heeft de crew dan geholpen om het zadel hoger te zetten. Zouden ze dat voor iedereen gedaan hebben of alleen voor... de mol?
Gebruikersavatar

Bakkieryer04 mar 2017, 12:14

 183  Sven
Rik schreef:Ik zie hier geen kwaad in als daardoor de Mol kan bestaan. Ik antwoordde alleen maar op de stelling dat de fietsen wel gehuurd zullen zijn.
Neen, daar heb je gelijk in, zolang het programma geen aaneenschakeling wordt van té opvallende reclameboodschappen.
En opvallen doen ze wél degelijk, of niet ?
Decatlon heeft echter geen vestigingen in ZA, dus mogelijk werden er lokaal MTB's gehuurd en dan "aangepast" aan de productienoden. Dat zie je ook in sporttakken waar sponsors clashen met de voorkeur van sporters. Een voorbeeld daarvan zijn bvb. tennissers die spelen met "Nike" schoenen dat eigenlijk aangepaste Adidassen zijn. Wat plak - en snijwerk en de speler kan met zijn favoriete Adidasschoenen de baan op terwijl het naar de buitenwereld lijkt alsof hij met Nikes speelt...
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12