Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

chicawah.janssen01 mar 2017, 16:17

 8153
Hebben jullie erop gelet dat er bij de fietsproef op een bepaald ogenblik een cameraploeg in beeld kwam (Sam bij de kettingproef, bekeken van bij Hans)? Wat zou daar de bedoeling van geweest zijn? Het kan een foutje zijn, maar ik kan mij niet voorstellen dat ze zo'n fout zouden maken.
Ook was er op een bepaald ogenblik een busje in beeld. Ook een "foutje"? Of bedoeld om ons te doen denken dat Hans stukken van de afstand afgelegd heeft in het busje en dus de mol is? Of was het gewoon de bezemwagen waarin Annelies en Eline al zaten?
Gebruikersavatar

ONBEKEND01 mar 2017, 16:24

 
Heb het ook gezien, volgens mij gewoon wat foutjes.
Gebruikersavatar

ex-molinator01 mar 2017, 16:29

 3483  Uma
Je zag ook een cameraman in de doolhof. Die is nog netjes opzij gestapt om een struisvogel voorrang (en doorgang) te geven.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen01 mar 2017, 16:31

 8153
ex-molinator schreef:Je zag ook een cameraman in de doolhof. Die is nog netjes opzij gestapt om een struisvogel voorrang (en doorgang) te geven.
😂
Kwam de struisvogel van rechts?
Gebruikersavatar

ex-molinator01 mar 2017, 16:52

 3483  Uma
chicawah schreef:😂
Kwam de struisvogel van rechts?
Neeje 😛 , van achteren , dus 't zal vooral in functie van de doorgang geweest zijn.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen01 mar 2017, 17:09

 8153
ex-molinator schreef:Neeje 😛 , van achteren , dus 't zal vooral in functie van de doorgang geweest zijn.
Hmmm... Als er bij mij iemand nogal agressief in mijn gat komt poken hoewel ik de toegestane snelheid rijd (zelfs ietsje meer op de teller), dan vertraag ik meestal een beetje. Zeker als er ook nog met de grootlichten geknipperd wordt. Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik geen ervaring heb met struisvogels.
Gebruikersavatar

ex-molinator01 mar 2017, 17:13

 3483  Uma
chicawah schreef:... Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik geen ervaring heb met struisvogels.
Mocht je reeds gehad hebben, je zou meteen doorgang geven.
Gebruikersavatar

OrthoMol01 mar 2017, 17:28

 219
Die cameramannen waren daar, op het juiste tijdstip en bij de juiste persoon, aanwezig voor een reden.
Ik heb net de fietsproef een 10tal keer herbekeken om duidelijkheid te verkrijgen , en ik ben d'eruit nu :o al was me dit wel een ( kleine ) verrassing..
Fantastisch goe ineengestoken ;
om Davey verdacht te maken met het zogenaamd onderdeel of volledige kettingspanner dat hij zou kunnen meegenomen hebben , maar de realiteit toont wel degelijk iets anders. Je ziet Davey heel duidelijk de kettingspanner neerleggen od grond bij Sam's voeten terwijl ze allebei ad fietsen staan, daarbij zegt Davey nog "hier". Dan vertrekt hij met Sam's fiets. In het volgende shot zie je hoe Sam zich verplaatst dmv twee voetstappen, waarbij hij bij de eerste voetstap 'trapt' od kettingspanner. Nu ligt de kettingspanner onder het zand bedolven.. In het begin wanneer Sam aankomt bij Davey plaatst hij zijn fiets rechtstaand naast die van Davey, terwijl Sam daarna tracht te puzzelen aan Davey's fiets zit hij aan de juiste kant vd fiets - de kant waar de ketting opligt -. In een volgend shot - het shot waar de cameramannen in beeld komen - ligt de fiets plots op zn zij en nog wel de zijde waar de ketting tegen de grond ligt, zo kan Sam dus onmogelijk ad ketting werken. Hij heft de fiets zelfs schuin omhoog om ad ketting te kunnen werken, wat toch de meest onlogische manier is als je 't mij vraagt.. " kut, waar is da spannerke?" en hij loopt weer naar de boom waar hij alleen de schakels vindt. Terug bij de fiets zegt hij nog :" shit shit, die kettingspanner die moet ik hebben" en zet hij zn voet nog ns vlakbij de kettingspanner, die hij dus eerst bedolf onder zijn voeten, om te herchecken of die goed genoeg was onderbedolven.. je ziet hem ook regelmatig naar Hans checken om te voorkomen dat hij door hem zou kunnen betrapt worden..
De cameramannen hebben wsl de fiets mee verlegd, en het zou me ook ni verwonderen dat ze Sam een stuk hebben vervoerd met het busje, want nergens kwam Sam in beeld en Davey vroeg aan Sam :"waar komt gij ineens vandaan?" En iedereen maar denken dat Davey met die kettingspanner ad haal is, maar het is wel degelijk Sam die deze sabotage id hand heeft gewerkt.
Gebruikersavatar

Mateo01 mar 2017, 17:34

 870
Heel goed, Aikoo! Mijn vermoedens worden hiermee bevestigd.

Sam heeft wellicht een (amateur) toneelcursus gevolgd... diploma nog niet ontvangen, zeker?

Of liever: wanneer je aan anderen mol-achtig gedrag wil laten zien, verdacht wil lijken, dan doe je dat niet zo stiekem. Wanneer je juist NIET betrapt wenst te worden, en dat geldt m.i. slechts voor één deelnemer... dan probeer je je sabotage-acties in het verborgene te houden. :mrgreen:

Het kan natuurlijk ook zijn, dat Sam zijn toneelcursus summa cum laude heeft afgesloten. 😛

Zie overigens ook mijn theorietje over Sam en de ondergrondse letters, in zijn topic.
Laatst gewijzigd door Mateo op 01 mar 2017, 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Molly Robby01 mar 2017, 17:41

 19
Over het feit of er iemand in het busje heeft gezeten.
Vorig jaar moest Gilles ook een hele afstand lopen (tegen de metro).
Toen werd er ook gedacht dat ze hem meegenomen hadden, nadien, in de laatste aflevering waar alles werd onthuld, heeft Gilles gezegd dat de mol de proeven moet afleggen zoals de anderen. Ze gaan dus niemand in het busje steken om te helpen. Dat zal dus wel niet gebeurd zijn. Wel mooi opgemerkt dat Sam de kettingbreker zelf verstopt.
Gebruikersavatar

OrthoMol01 mar 2017, 17:55

 219
Molly Robby schreef:Over het feit of er iemand in het busje heeft gezeten.
Vorig jaar moest Gilles ook een hele afstand lopen (tegen de metro).
Toen werd er ook gedacht dat ze hem meegenomen hadden, nadien, in de laatste aflevering waar alles werd onthuld, heeft Gilles gezegd dat de mol de proeven moet afleggen zoals de anderen. Ze gaan dus niemand in het busje steken om te helpen. Dat zal dus wel niet gebeurd zijn. Wel mooi opgemerkt dat Sam de kettingbreker zelf verstopt.
Natuurlijk verklapt de vorige Mol uit vorige seizoenen niet alle details, er lopen nog Mol seizoenen ni te vergeten 😉 .
Dat kon je bvb ook goed opmerken bij het interview dat met Bertrand werd afgenomen nadat ie het spel had verlaten ; er werd verwezen naar Eline, waar niks over gelost mag worden omdat het spel nog loopt momenteel. Waarmee ik maar duidelijk wil maken dat niet alles prijsgegeven kan worden. Bepaalde technieken blijven goed bewaard
🙂
Gebruikersavatar

Jansen01 mar 2017, 18:11

 3423  Yens
aikoo.altitude schreef:Die cameramannen waren daar, op het juiste tijdstip en bij de juiste persoon, aanwezig voor een reden.
Ik heb net de fietsproef een 10tal keer herbekeken om duidelijkheid te verkrijgen , en ik ben d'eruit nu :o al was me dit wel een ( kleine ) verrassing..
Fantastisch goe ineengestoken ;
om Davey verdacht te maken met het zogenaamd onderdeel of volledige kettingspanner dat hij zou kunnen meegenomen hebben , maar de realiteit toont wel degelijk iets anders. Je ziet Davey heel duidelijk de kettingspanner neerleggen od grond bij Sam's voeten terwijl ze allebei ad fietsen staan, daarbij zegt Davey nog "hier". Dan vertrekt hij met Sam's fiets. In het volgende shot zie je hoe Sam zich verplaatst dmv twee voetstappen, waarbij hij bij de eerste voetstap 'trapt' od kettingspanner. Nu ligt de kettingspanner onder het zand bedolven.. In het begin wanneer Sam aankomt bij Davey plaatst hij zijn fiets rechtstaand naast die van Davey, terwijl Sam daarna tracht te puzzelen aan Davey's fiets zit hij aan de juiste kant vd fiets - de kant waar de ketting opligt -. In een volgend shot - het shot waar de cameramannen in beeld komen - ligt de fiets plots op zn zij en nog wel de zijde waar de ketting tegen de grond ligt, zo kan Sam dus onmogelijk ad ketting werken. Hij heft de fiets zelfs schuin omhoog om ad ketting te kunnen werken, wat toch de meest onlogische manier is als je 't mij vraagt.. " kut, waar is da spannerke?" en hij loopt weer naar de boom waar hij alleen de schakels vindt. Terug bij de fiets zegt hij nog :" shit shit, die kettingspanner die moet ik hebben" en zet hij zn voet nog ns vlakbij de kettingspanner, die hij dus eerst bedolf onder zijn voeten, om te herchecken of die goed genoeg was onderbedolven.. je ziet hem ook regelmatig naar Hans checken om te voorkomen dat hij door hem zou kunnen betrapt worden..
De cameramannen hebben wsl de fiets mee verlegd, en het zou me ook ni verwonderen dat ze Sam een stuk hebben vervoerd met het busje, want nergens kwam Sam in beeld en Davey vroeg aan Sam :"waar komt gij ineens vandaan?" En iedereen maar denken dat Davey met die kettingspanner ad haal is, maar het is wel degelijk Sam die deze sabotage id hand heeft gewerkt.
De cameramannen waren me al opgevallen tijdens de uitzending van het programma en... het gedrag van Sam met de kettingspanner kwam me dadelijk als "fake" over... een soort van buikgevoel dat me zei dat Sam zelf verantwoordelijk was voor de verdwijning van de kettingspanner. En zoals je zegt... dit lijkt een regelrechte mollenstreek vermits er geen andere kandidaten aanwezig waren op het ogenblik dat hij de beschuldiging uit. Er is in mijn ogen maar 1 bezwaar in de hele theorie: we zien de cameramensen in beeld komen van uit het standpunt van de positie van Hans. Hans moet dit dan toch ook gezien hebben? Ik vraag me af wat hij er van dacht...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12