Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

commisaris Witse24 mar 2017, 22:41

 260
daniel.bauwens schreef:Heb net bemerkt dat de kaart die Gilles aan Annelies en Robin geeft anders is dan de kaart die wij te zien krijgen als kijker. Ziehier mijn "vondst":


[ external image ]

[ external image ]

Er zijn 7 streepjes, 4 beneden, die wijzen allemaal één richting uit, en 3 vanboven en die wijzen weer ergen anders. Er zijn op dat moment ook 7 kandidaten. De streepjes op het origineel verbergen andere letters, dus het kan zijn dat daar een "M" tussen was geweest?

EDIT: Ik heb het gevoel alsof die streepjes er later over zijn gezet. Net zoals met die ballen in het rugby opdracht.
We zijn er de hele tijd van uit gegaan dat de 7 streepjes de 7 letters zijn waarmee gestart werd en de eieren die met die letters overeenkwamen, werden door de crew uit de doolhof gehaald, dus de streepjes inderdaad later aangebracht. Of de richting van die streepjes iets betekent, dat betwijfel ik.
Gebruikersavatar

zwartemol24 mar 2017, 22:42

 121
en wat met de lijnen die zijn aangebracht , eentje boven de aardbei is doorgetrokken, eentje naast de aardbei is bijgetekend?
Gebruikersavatar

daniel.bauwens24 mar 2017, 22:44

 63
commisaris Witse schreef:We zijn er de hele tijd van uit gegaan dat de 7 streepjes de 7 letters zijn waarmee gestart werd en de eieren die met die letters overeenkwamen, werden door de crew uit de doolhof gehaald, dus de streepjes inderdaad later aangebracht. Of de richting van die streepjes iets betekent, dat betwijfel ik.
Ah, natuurlijk. Logisch nadenken in het vervolg is de boodschap. Sorry!
Gebruikersavatar

Fermgemold24 mar 2017, 22:45

 45
daniel.bauwens schreef:Heb net bemerkt dat de kaart die Gilles aan Annelies en Robin geeft anders is dan de kaart die wij te zien krijgen als kijker. Ziehier mijn "vondst":


[ external image ]

[ external image ]

Er zijn 7 streepjes, 4 beneden, die wijzen allemaal één richting uit, en 3 vanboven en die wijzen weer ergen anders. Er zijn op dat moment ook 7 kandidaten. De streepjes op het origineel verbergen andere letters, dus het kan zijn dat daar een "M" tussen was geweest?

EDIT: Ik heb het gevoel alsof die streepjes er later over zijn gezet. Net zoals met die ballen in het rugby opdracht.
Dat zijn de 7 letters die ze in het begin uit de zak getrokken hebben en die dus uit het doolhof en van de kaart af gehaald zijn 😉
Gebruikersavatar

daniel.bauwens24 mar 2017, 22:47

 63
Fermgemold schreef:Dat zijn de 7 letters die ze in het begin uit de zak getrokken hebben en die dus uit het doolhof en van de kaart af gehaald zijn 😉
Ik verwijt mijn moeheid! :oops:
Gebruikersavatar

FlightWolf2394927 mar 2017, 17:31

 183
*Veegt zweet van voorhoofd*
Phew! Na 2-3 dagen niet online te zijn geweest en eindelijk alle nieuwe comments/topics te hebben gelezen, dacht ik ineens aan iets dat volgens mij nog niet eerder vermeld is geweest;
Annelies kiest om 'zon' te leggen. Eline stelt daarna 'zond' voor. (waarop Annelies dan vraagt 'Zond? Is dat een woord?' *kuch, de 7 zonden hebben te maken met de Bijbel, kuch kuch*)
Anyway; Daarna stelt Annelies voor om 'Ra' te leggen, waarop ze dan expliceert dat ra te maken heeft met een schip. Heel toevallig is Ra ook de Egyptische ZONNEGOD.
Zon - eerder gelegd
God - welja.. lerares godsdienst

Dit spookte al door mijn hoofd vanaf de moment dat de aflevering uit was, maar ik heb het nooit gepost omdat ik nergens echt een verband zag. Aangezien het straks de laatste aflevering is, wil ik momenteel alles mol-gerelateerd uit mijn brein hebben 😂
Gebruikersavatar

Kobe27 mar 2017, 17:36

 429
FlightWolf23949 schreef:*Veegt zweet van voorhoofd*
Phew! Na 2-3 dagen niet online te zijn geweest en eindelijk alle nieuwe comments/topics te hebben gelezen, dacht ik ineens aan iets dat volgens mij nog niet eerder vermeld is geweest;
Annelies kiest om 'zon' te leggen. Eline stelt daarna 'zond' voor. (waarop Annelies dan vraagt 'Zond? Is dat een woord?' *kuch, de 7 zonden hebben te maken met de Bijbel, kuch kuch*)
Anyway; Daarna stelt Annelies voor om 'Ra' te leggen, waarop ze dan expliceert dat ra te maken heeft met een schip. Heel toevallig is Ra ook de Egyptische ZONNEGOD.
Zon - eerder gelegd
God - welja.. lerares godsdienst


Dit spookte al door mijn hoofd vanaf de moment dat de aflevering uit was, maar ik heb het nooit gepost omdat ik nergens echt een verband zag. Aangezien het straks de laatste aflevering is, wil ik momenteel alles mol-gerelateerd uit mijn brein hebben 😂

Vreemd, vreemd en nog eens vreemd... Al die hints ze blijven maar opstapelen en toch ben ik maar niet zeker van Annelies, noch Davey noch Eline. Eerst Davey, dan Sam, dan Robin, dan Annelies en nu de laatste uren en gevoelens dan toch Eline? Pfff ik weet het niet meer, anyway toch goed gevonden 😉
Gebruikersavatar

Yvo27 mar 2017, 17:40

 1111  Uma
FlightWolf23949 schreef:Aangezien het straks de laatste aflevering is, wil ik momenteel alles mol-gerelateerd uit mijn brein hebben 😂
Straks is het de voorlaatste aflevering. In de laatste aflevering laten ze nog zien hoe de mol gemold heeft 🙂.
Gebruikersavatar

FlightWolf2394927 mar 2017, 17:41

 183
Yvo schreef:Straks is het de voorlaatste aflevering. In de laatste aflevering laten ze nog zien hoe de mol gemold heeft 🙂.
Awelja, de laatste 'echte' aflevering 😉
Gebruikersavatar

FlightWolf2394927 mar 2017, 17:45

 183
En ook nog;
In dierlijke vorm manifesteert Ra zich als ram, mestkever, feniks, reiger, stier, kat, leeuw, slang etc.
Annelies heeft toch wel net als enige het 'identificeert zich met' gedeelte niet ingevuld zeker?
(niet dat ik denk dat DIT een hint is, maar bon 😃 )
Gebruikersavatar

Moldedju27 mar 2017, 17:58

 507  Yens
FlightWolf23949 schreef:*Veegt zweet van voorhoofd*
Phew! Na 2-3 dagen niet online te zijn geweest en eindelijk alle nieuwe comments/topics te hebben gelezen, dacht ik ineens aan iets dat volgens mij nog niet eerder vermeld is geweest;
Annelies kiest om 'zon' te leggen. Eline stelt daarna 'zond' voor. (waarop Annelies dan vraagt 'Zond? Is dat een woord?' *kuch, de 7 zonden hebben te maken met de Bijbel, kuch kuch*)
Anyway; Daarna stelt Annelies voor om 'Ra' te leggen, waarop ze dan expliceert dat ra te maken heeft met een schip. Heel toevallig is Ra ook de Egyptische ZONNEGOD.
Zon - eerder gelegd
God - welja.. lerares godsdienst

Dit spookte al door mijn hoofd vanaf de moment dat de aflevering uit was, maar ik heb het nooit gepost omdat ik nergens echt een verband zag. Aangezien het straks de laatste aflevering is, wil ik momenteel alles mol-gerelateerd uit mijn brein hebben 😂
Wie zonder zonde is werpe het eerst ei, moet Eline dan gedacht hebben 😃
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7