Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

ex-molinator19 mar 2017, 18:16

 3483  Uma
chicawah schreef:Bertrand en Hans waren er toen ook nog! Ergens een BEHA te zien? 😛
Ik zoek enkel links met kandidaten die overblijven.

enne, op je vraag .. ja, in de kast met de handboeien 😛
Gebruikersavatar

zwartemol19 mar 2017, 19:47

 121
[ external image ]

dit gedeelte is ook aangepast, afgesloten eigenlijk.
Gebruikersavatar

Moldedju19 mar 2017, 20:22

 507  Yens
De p aan de ingang van de molpijp stond in elk geval ook niet op het plan dat Robin en Annelies hadden.
Gebruikersavatar

ex-molinator19 mar 2017, 21:16

 3483  Uma
Moldedju schreef:De p aan de ingang van de molpijp stond in elk geval ook niet op het plan dat Robin en Annelies hadden.
Ik heb het al eens geschreven. Er is zoveel aan de hand met dat scrabble en doolhof gedoe, en er is zoveel hierover geschreven, met allerlei correcties en verbanden met een gouden ei (dat ik op geen enkel manier met de mol kan linken) en met al of niet ingenomen cruciale posities, dat ik het totaal niet kan volgen.
Die enige die ik nog in overweging neem, is het woord "hint" gelegd door GDC (maar ik heb eerder het vermoeden dat dit naar een eerder gebeurd of nog te gebeuren iets verwijst), en de fout bij het berekenen van de waarde van een gelegd woord (x4 ipv x3). Dat laatste zou een verwijzing kunnen zijn naar Robin.

Maar hoezeer ik de andere theorieën ook probeer te begrijpen, ofwel zijn ze te vergezocht, ofwel ontgaat er me iets helemaal.
Gebruikersavatar

sherlock19 mar 2017, 21:34

 216
ex-molinator schreef:Ik heb het al eens geschreven. Er is zoveel aan de hand met dat scrabble en doolhof gedoe, en er is zoveel hierover geschreven, met allerlei correcties en verbanden met een gouden ei (dat ik op geen enkel manier met de mol kan linken) en met al of niet ingenomen cruciale posities, dat ik het totaal niet kan volgen.
Die enige die ik nog in overweging neem, is het woord "hint" gelegd door GDC (maar ik heb eerder het vermoeden dat dit naar een eerder gebeurd of nog te gebeuren iets verwijst), en de fout bij het berekenen van de waarde van een gelegd woord (x4 ipv x3). Dat laatste zou een verwijzing kunnen zijn naar Robin.

Maar hoezeer ik de andere theorieën ook probeer te begrijpen, ofwel zijn ze te vergezocht, ofwel ontgaat er me iets helemaal.
Alweer 100% akkoord met jou, ex-molinator.

Volgens mij heeft de productie daar enkele dingen over het hoofd gezien, maar "EEN HINT" en die "80 punten" staan overeind als een burcht. Als dat niet als hint in de allerlaatste aflevering opduikt, voorwaar, dan hang ik mijn mollenjagersjas aan de haak!
Gebruikersavatar

ex-molinator19 mar 2017, 21:36

 3483  Uma
sherlock schreef:Alweer 100% akkoord met jou, ex-molinator.

Volgens mij heeft de productie daar enkele dingen over het hoofd gezien, maar "EEN HINT" en die "80 punten" overeind als een burcht. Als dat niet als hint in de allerlaatste aflevering opduikt, voorwaar, dan hang ik mijn mollenjagersjas aan de haak!
Dat is in ieder geval veiliger dan je huis en aanhangels erop te verwedden ( en een stuk beter voor je maag-darmstelsel dan een kleerkast met toebehoren te moeten opeten). 😉
Gebruikersavatar

Frolva19 mar 2017, 22:04

 2204
sherlock schreef:Hahaha! Nou ja, kijk voor Robin maar eens naar de Scrabble-proef zou ik zeggen. 🙂
Hahaha! :albino: :albino: :albino:

Bij de scrabble-proef stonden Robin en Annelies samen. Soms kan je zien wie wat 'beslist', maar vaak ook niet.

Wat bedoel je dan juist?

[quote="sherlock"Scrabble: Het is Annelies die "WEVER" suggereert als openingswoord, het is Robin die doorduwt en de dwaze werkwoordsvorm VERWEN legt.[/quote]

Wat is er dwaas aan 'verwen'? (buiten de plaats waar het gelegd werd, maar wie weet wie dat heeft gekozen?)

😉
Gebruikersavatar

sherlock19 mar 2017, 22:08

 216
Frolva schreef:Hahaha! :albino: :albino: :albino:

Bij de scrabble-proef stonden Robin en Annelies samen. Soms kan je zien wie wat 'beslist', maar vaak ook niet.

Wat bedoel je dan juist?

[quote="sherlock"Scrabble: Het is Annelies die "WEVER" suggereert als openingswoord, het is Robin die doorduwt en de dwaze werkwoordsvorm VERWEN legt.
Wat is er dwaas aan 'verwen'? (buiten de plaats waar het gelegd werd, maar wie weet wie dat heeft gekozen?)

😉[/quote]

Werkwoordsvormen zijn tricky business in Scrabble, zeker naar de rand van het bord toe. De kans bestond dat Gilles er "DE" kon achter leggen. Bij "WEVER" geraakte je met -S niet eens aan de rand met 3X Woord Waarde.

Gelukkig speelt Robin als meesterstrateeg dat spel "10 dagen op rij 5 keer per dag". 😉
Gebruikersavatar

Frolva19 mar 2017, 22:14

 2204
sherlock schreef:Werkwoordsvormen zijn tricky business in Scrabble, zeker naar de rand van het bord toe. De kans bestond dat Gilles er "DE" kon achter leggen. Bij "WEVER" geraakte je met -S niet eens aan de rand met 3X Woord Waarde.

Gelukkig speelt Robin als meesterstrateeg dat spel "10 dagen op rij 5 keer per dag". 😉
Dat bedoel ik nu juist. Met het woord (dat Robin vond) is op zich toch niets mis, wel met de plaats waarop het werd gelegd. Maar wie daarover heeft beslist weten we toch niet? Akkoord, als Annelies de aanzet had gegeven had Robin moeten ingrijpen, en omgekeerd. En Annelies zal toch ook wel de 'basisregels' van scrabble kennen? 😉
Gebruikersavatar

chicawah.janssen19 mar 2017, 22:40

 8153
sherlock schreef:Alweer 100% akkoord met jou, ex-molinator.

Volgens mij heeft de productie daar enkele dingen over het hoofd gezien, maar "EEN HINT" en die "80 punten" staan overeind als een burcht. Als dat niet als hint in de allerlaatste aflevering opduikt, voorwaar, dan hang ik mijn mollenjagersjas aan de haak!
... voor een jaar 😉
Gebruikersavatar

steven.vandorsselaer19 mar 2017, 22:47

 21
Inderdaad. Alleszins vond ik als dagelijks wordfeuder dat scrabbelen tactisch een regelrechte ramp. Ik kon er amper naar blijven kijken. Gilles lachte ze zelfs uit. Zowel van Robin als van Annelies die nochtans allebei opgaven goed te kunnen scrabbelen trok het op niks.

Ook monet en manet lijkt een aannemelijke fout want veel mensen zouden twijfelen. Maar als ik zie dat annelies kwissen organiseert dan heeft ze toch enige feeling met kwissen en dan lijkt het me al minder aannemelijk. Eigenlijk is dit een makkelijke vraag. Om het in kwistaal te zeggen, een vraag voor een D-kwis. Een iet of wat gerodeerde kwisser maakt hierop zeker geen fout zelfs al is kunst niet zijn specialiteit.
Gebruikersavatar

Kobe19 mar 2017, 22:57

 429
sherlock schreef:Wat is er dwaas aan 'verwen'? (buiten de plaats waar het gelegd werd, maar wie weet wie dat heeft gekozen?)

😉
Werkwoordsvormen zijn tricky business in Scrabble, zeker naar de rand van het bord toe. De kans bestond dat Gilles er "DE" kon achter leggen. Bij "WEVER" geraakte je met -S niet eens aan de rand met 3X Woord Waarde.

Gelukkig speelt Robin als meesterstrateeg dat spel "10 dagen op rij 5 keer per dag". 😉[/quote]


Ow wacht eens, daar zeg je mij iets. Ik was totaal vergeten dat hij gezegd had dat hij het 10 dagen op rij 5 keer per dag speelde (dit is immers toch een heel vreemd getal niet waar?)... Mss zit hier wel een hint in en is al de rest afleiding.... Alhoewel die maal 3 en maal 4 ook wel wss iets is.
1 0 5 3 4
-> 413(ZZA-nummerplaat) en iets met 05 (nu nog 5 kandidaten/seizoen 5?)

(tunnelvisie, dus) :roll:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7