Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

chicawah.janssen19 mar 2017, 23:12

 8153
sherlock schreef:Ik weet het niet, hoor.

- Monet/Manet, volgens mij was ze daar echt van overtuigd. Sterker nog, ook de familie in de kooi zei unisono: "Monet". Dus zo'n sabotage lijkt me dat niet te zijn. Ze was er gewoon zeker van. Dacht ze.
- De klokken: in de beelden die wij zien geeft Annelies alle juiste antwoorden! "Sacrifice" van Anouk. En nog één: "Give PEACE a chance." Zelfs de "LOVE" van R.E.M. is correct! Ik zag hier geen enkele sabotage, enkel Bertrands bricolage.
- Scrabble: Het is Annelies die "WEVER" suggereert als openingswoord, het is Robin die doorduwt en de dwaze werkwoordsvorm VERWEN legt. Ook de (weinige) suggesties die we van haar horen, zoals "LEEUW", zijn oké.
Volledig met je eens. Ik snap alleen niet waarom verwen (1ste pers. enkelvoud, tegenwoordige tijd) een dwaze werkwoordsvorm is.
Gebruikersavatar

ex-molinator19 mar 2017, 23:16

 3483  Uma
chicawah schreef:Volledig met je eens. Ik snap alleen niet waarom verwen (1ste pers. enkelvoud, tegenwoordige tijd) een dwaze werkwoordsvorm is.
omdat je makkelijk 2 letters eraan kunt toevoegen:
verwenDE
wervenST
verwenNE
verwenSE
Gebruikersavatar

chicawah.janssen19 mar 2017, 23:23

 8153
ex-molinator schreef:omdat je makkelijk 2 letters eraan kunt toevoegen:
verwenDE
wervenST
verwenNE
verwenSE
Verwen is toch geen dwaze werkwoordsvorm omdat je er iets aan kan breien? Je kan er zelfs verwennenden van maken.
De plaats waar Annelies en Robin hun verwen legden was dwaas, het woord zelf niet.
Gebruikersavatar

ex-molinator19 mar 2017, 23:28

 3483  Uma
chicawah schreef:Verwen is toch geen dwaze werkwoordsvorm omdat je er iets aan kan breien? Je kan er zelfs verwennenden van maken.
De plaats waar Annelies en Robin hun verwen legden was dwaas, het woord zelf niet.
Klopt, en ik zou het zelfs sterker formuleren: de plaats waar ze EEN woord legden was niet bepaald goed doordacht
Gebruikersavatar

chicawah.janssen19 mar 2017, 23:33

 8153
ex-molinator schreef:Klopt, en ik zou het zelfs sterker formuleren: de plaats waar ze EEN woord legden was niet bepaald goed doordacht
Ik zou zelfs meer zeggen: ook hun woorden waren niet bepaald goed doordacht. En hun tactiek. Eigenlijk was gewoon niets doordacht. :roll:
Gebruikersavatar

sherlock20 mar 2017, 13:15

 216
rolhad schreef:zoals bij de meeste opdrachten dit seizoen dus. :p
Exact! En lijkt dat nu net niet de M.O. van Robin? "Kom we moeten er aan beginnen, snel!" Om dan zoals Bertrand zei "als kiekens zonder kop" rond te hollen. Als leider is Robin continu alles op snelheid aan het zetten terwijl tactiek niet eens ter sprake komt.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen20 mar 2017, 13:25

 8153
sherlock schreef:Exact! En lijkt dat nu net niet de M.O. van Robin? "Kom we moeten er aan beginnen, snel!" Om dan zoals Bertrand zei "als kiekens zonder kop" rond te hollen. Als leider is Robin continu alles op snelheid aan het zetten terwijl tactiek niet eens ter sprake komt.
Exact!
Jaag hen op, werk hen op de zenuwen, stook een beetje en trek je dan terug zodat ze overhaast en/of verkeerd beslissen...
Bertrand (en de andere lopers) bij de Mandelarun, de letterpuzzelaars bij de dierenproef, de lopers in het labyrint, de deelnemers aan de elektroproef, de duikers bij de Zuid-Afrikaanse vlag, de twijfelaars bij de mijnenproef, de golfers... allemaal loslopend wild voor Mijnheer Stokebrand.
Gebruikersavatar

johan.maes20 mar 2017, 13:33

 153  Sven
Een goeie groep heeft een mix van denkers en doeners. Ik denk dat er in deze groep teveel doeners zitten...of alleszins 1 heel dominante doener.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen20 mar 2017, 13:39

 8153
johan.maes schreef:Een goeie groep heeft een mix van denkers en doeners. Ik denk dat er in deze groep teveel doeners zitten...of alleszins 1 heel dominante doener.
Een dominante verkeerddoener bedoel je 😉
Gebruikersavatar

zwartemol24 mar 2017, 21:58

 121
[ external image ]
[ external image ]

Om hier nog es op terug te komen ...
volgens mij zit er hier toch ergens een hint, sowieso in deze proef, maar in combinatie
met de uitspraak van Gilles ... hint !

Net voor hij het plan ( foto 2 ) aan Robin en Annelies geeft zegt hij:
" plan met de locaties van alle eieren "

kan je hier niet ergens plan met "molacties" van maken?

Zoals ik al zei zijn er zeker al 2 zaken veranderd, bovenaan de aardbei is het afgesloten, en opzij nabij de N ( getekend ) naast de aardbei is er ook een verandering ...

Eline en Davey spelen hier beide een rol ,
ben er nog niet uit wat of hoe maar hier klopt toch iets niet....
Gebruikersavatar

daniel.bauwens24 mar 2017, 22:30

 63
Heb net bemerkt dat de kaart die Gilles aan Annelies en Robin geeft anders is dan de kaart die wij te zien krijgen als kijker. Ziehier mijn "vondst":


[ external image ]

[ external image ]

Er zijn 7 streepjes, 4 beneden, die wijzen allemaal één richting uit, en 3 vanboven en die wijzen weer ergen anders. Er zijn op dat moment ook 7 kandidaten. De streepjes op het origineel verbergen andere letters, dus het kan zijn dat daar een "M" tussen was geweest?

EDIT: Ik heb het gevoel alsof die streepjes er later over zijn gezet. Net zoals met die ballen in het rugby opdracht.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7