Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

chicawah.janssen19 mar 2017, 22:40

 8153
sherlock schreef:Alweer 100% akkoord met jou, ex-molinator.

Volgens mij heeft de productie daar enkele dingen over het hoofd gezien, maar "EEN HINT" en die "80 punten" staan overeind als een burcht. Als dat niet als hint in de allerlaatste aflevering opduikt, voorwaar, dan hang ik mijn mollenjagersjas aan de haak!
... voor een jaar 😉
Gebruikersavatar

steven.vandorsselaer19 mar 2017, 22:47

 21
Inderdaad. Alleszins vond ik als dagelijks wordfeuder dat scrabbelen tactisch een regelrechte ramp. Ik kon er amper naar blijven kijken. Gilles lachte ze zelfs uit. Zowel van Robin als van Annelies die nochtans allebei opgaven goed te kunnen scrabbelen trok het op niks.

Ook monet en manet lijkt een aannemelijke fout want veel mensen zouden twijfelen. Maar als ik zie dat annelies kwissen organiseert dan heeft ze toch enige feeling met kwissen en dan lijkt het me al minder aannemelijk. Eigenlijk is dit een makkelijke vraag. Om het in kwistaal te zeggen, een vraag voor een D-kwis. Een iet of wat gerodeerde kwisser maakt hierop zeker geen fout zelfs al is kunst niet zijn specialiteit.
Gebruikersavatar

Kobe19 mar 2017, 22:57

 429
sherlock schreef:Wat is er dwaas aan 'verwen'? (buiten de plaats waar het gelegd werd, maar wie weet wie dat heeft gekozen?)

😉
Werkwoordsvormen zijn tricky business in Scrabble, zeker naar de rand van het bord toe. De kans bestond dat Gilles er "DE" kon achter leggen. Bij "WEVER" geraakte je met -S niet eens aan de rand met 3X Woord Waarde.

Gelukkig speelt Robin als meesterstrateeg dat spel "10 dagen op rij 5 keer per dag". 😉[/quote]


Ow wacht eens, daar zeg je mij iets. Ik was totaal vergeten dat hij gezegd had dat hij het 10 dagen op rij 5 keer per dag speelde (dit is immers toch een heel vreemd getal niet waar?)... Mss zit hier wel een hint in en is al de rest afleiding.... Alhoewel die maal 3 en maal 4 ook wel wss iets is.
1 0 5 3 4
-> 413(ZZA-nummerplaat) en iets met 05 (nu nog 5 kandidaten/seizoen 5?)

(tunnelvisie, dus) :roll:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen19 mar 2017, 23:12

 8153
sherlock schreef:Ik weet het niet, hoor.

- Monet/Manet, volgens mij was ze daar echt van overtuigd. Sterker nog, ook de familie in de kooi zei unisono: "Monet". Dus zo'n sabotage lijkt me dat niet te zijn. Ze was er gewoon zeker van. Dacht ze.
- De klokken: in de beelden die wij zien geeft Annelies alle juiste antwoorden! "Sacrifice" van Anouk. En nog één: "Give PEACE a chance." Zelfs de "LOVE" van R.E.M. is correct! Ik zag hier geen enkele sabotage, enkel Bertrands bricolage.
- Scrabble: Het is Annelies die "WEVER" suggereert als openingswoord, het is Robin die doorduwt en de dwaze werkwoordsvorm VERWEN legt. Ook de (weinige) suggesties die we van haar horen, zoals "LEEUW", zijn oké.
Volledig met je eens. Ik snap alleen niet waarom verwen (1ste pers. enkelvoud, tegenwoordige tijd) een dwaze werkwoordsvorm is.
Gebruikersavatar

ex-molinator19 mar 2017, 23:16

 3483  Uma
chicawah schreef:Volledig met je eens. Ik snap alleen niet waarom verwen (1ste pers. enkelvoud, tegenwoordige tijd) een dwaze werkwoordsvorm is.
omdat je makkelijk 2 letters eraan kunt toevoegen:
verwenDE
wervenST
verwenNE
verwenSE
Gebruikersavatar

chicawah.janssen19 mar 2017, 23:23

 8153
ex-molinator schreef:omdat je makkelijk 2 letters eraan kunt toevoegen:
verwenDE
wervenST
verwenNE
verwenSE
Verwen is toch geen dwaze werkwoordsvorm omdat je er iets aan kan breien? Je kan er zelfs verwennenden van maken.
De plaats waar Annelies en Robin hun verwen legden was dwaas, het woord zelf niet.
Gebruikersavatar

ex-molinator19 mar 2017, 23:28

 3483  Uma
chicawah schreef:Verwen is toch geen dwaze werkwoordsvorm omdat je er iets aan kan breien? Je kan er zelfs verwennenden van maken.
De plaats waar Annelies en Robin hun verwen legden was dwaas, het woord zelf niet.
Klopt, en ik zou het zelfs sterker formuleren: de plaats waar ze EEN woord legden was niet bepaald goed doordacht
Gebruikersavatar

chicawah.janssen19 mar 2017, 23:33

 8153
ex-molinator schreef:Klopt, en ik zou het zelfs sterker formuleren: de plaats waar ze EEN woord legden was niet bepaald goed doordacht
Ik zou zelfs meer zeggen: ook hun woorden waren niet bepaald goed doordacht. En hun tactiek. Eigenlijk was gewoon niets doordacht. :roll:
Gebruikersavatar

sherlock20 mar 2017, 13:15

 216
rolhad schreef:zoals bij de meeste opdrachten dit seizoen dus. :p
Exact! En lijkt dat nu net niet de M.O. van Robin? "Kom we moeten er aan beginnen, snel!" Om dan zoals Bertrand zei "als kiekens zonder kop" rond te hollen. Als leider is Robin continu alles op snelheid aan het zetten terwijl tactiek niet eens ter sprake komt.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen20 mar 2017, 13:25

 8153
sherlock schreef:Exact! En lijkt dat nu net niet de M.O. van Robin? "Kom we moeten er aan beginnen, snel!" Om dan zoals Bertrand zei "als kiekens zonder kop" rond te hollen. Als leider is Robin continu alles op snelheid aan het zetten terwijl tactiek niet eens ter sprake komt.
Exact!
Jaag hen op, werk hen op de zenuwen, stook een beetje en trek je dan terug zodat ze overhaast en/of verkeerd beslissen...
Bertrand (en de andere lopers) bij de Mandelarun, de letterpuzzelaars bij de dierenproef, de lopers in het labyrint, de deelnemers aan de elektroproef, de duikers bij de Zuid-Afrikaanse vlag, de twijfelaars bij de mijnenproef, de golfers... allemaal loslopend wild voor Mijnheer Stokebrand.
Gebruikersavatar

johan.maes20 mar 2017, 13:33

 153  Sven
Een goeie groep heeft een mix van denkers en doeners. Ik denk dat er in deze groep teveel doeners zitten...of alleszins 1 heel dominante doener.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7