Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

sherlock06 mar 2017, 23:37

 216
Hierbij de boeken die op beide schappen stonden:

SCHAP 1:

- James A. Michener, Space
- Piers Paul Read, Polonaise
- Frederick Forsyth, The Fourth Protocol
- Daniel Hampshire, Living and Working in Australia
- Joachim Fest, Ich Nicht
- Gunther Grass, Hundejahre
- Christian Zentner, Geschichtsführer in Farbe
- N.N., XXIV Biennale Venezia 1968
- James Clavell, Whirlwind
- Billy Turney, Research in Education: An Introduction
- Charles T. Horngren, Cost Accounting: A Managerial Emphasis
- [Van Dale]
- Anthony Sampson, The Sovereign State
- Dileep R. Sule, Manufacturing Facilities: Location, Planning, and Design, Third Edition
- George Kanawaty, Introduction to Work Study

SCHAP 2:
- ?, Krüner
- Gottfried Keller, Der grüne Heinrich [Staat omgekeerd]
- William Quindt, Der Tiger Akbar
- William Quindt, Die fremden Brüder
- [Van Dale, Nederlands-Kroatisch]
- ?, Der Überfall [Staat omgekeerd]
- Halldór Laxness, Sein eigener Herr
- Hans Fallada, Damals bei uns daheim

Het is opvallend hoeveel boeken er van Duitse auteurs zijn en/of over WO II handelen. Daarnaast enkele nucleaire thrillers en wat algemene business-lectuur.

Voorlopig zie ik nog geen aanknopingspunten.
Gebruikersavatar

wim.geuens06 mar 2017, 23:44

 57  Uma
Misschien gewoon een gedeelte van een lokaal waar er zich veel oorlogsboeken bevinden ?
Als er in deze boekenreeks een hint zit dan zijn ze wel héél ver gegaan met het verbergen van hints. Ik kan amper de titels lezen, dus een "normale" kijker zal daar zeker niet op letten.
Over het algemeen zijn de hints/tips die gegeven worden wel zichtbaar met het blote oog en moet je niet met een vergrootglas gaan zoeken ^^.
Just my 2 cents.
Gebruikersavatar

ex-molinator07 mar 2017, 00:19

 3483  Uma
Wow, sherlock, het is erger gesteld met jou dat ik eerst dacht 😲 Hoe haal je het in je hoofd om dat allemaal te noteren.

Ik zou zeggen: Keep up the good work!
Gebruikersavatar

Jansen07 mar 2017, 00:20

 3423  Yens
Volgens mij zat er weer een hint in het begin, bij het tonen van de foto's van de kandidaten. Het viel me op dat 1 kandidaat niet getoond werd... Davey 🙂. Verwijzing naar zijn vrijstelling? Niet getoond omdat hij niet geëlimineerd kon worden?
Gebruikersavatar

sherlock07 mar 2017, 08:53

 216
wim.geuens schreef:Misschien gewoon een gedeelte van een lokaal waar er zich veel oorlogsboeken bevinden ?
Als er in deze boekenreeks een hint zit dan zijn ze wel héél ver gegaan met het verbergen van hints. Ik kan amper de titels lezen, dus een "normale" kijker zal daar zeker niet op letten.
Over het algemeen zijn de hints/tips die gegeven worden wel zichtbaar met het blote oog en moet je niet met een vergrootglas gaan zoeken ^^.
Just my 2 cents.
Ik meen me te herinneren dat er in seizoen 3 van de mol behoorlijk wat verregaande tips in zaten 🙂 Nu in elk geval, als het niets is, dan zijn de boeken toevallig gekozen.
Gebruikersavatar

Rik07 mar 2017, 09:04

 122  Uma
Het zou nogal stom zijn als ze tips zouden geven waar iedereen zomaar kan opkomen. De fun zou er nogal snel uit zijn.
Gebruikersavatar

ex-molinator07 mar 2017, 10:04

 3483  Uma
Rik schreef:Het zou nogal stom zijn als ze tips zouden geven waar iedereen zomaar kan opkomen. De fun zou er nogal snel uit zijn.
Ik sluit niet uit dat er hints zitten in de titels van die boeken. Er zijn al zoveel "links" ontdekt en de moeilijkheid is niet om ze te vinden, maar om de juiste verbanden te leggen, m.a.w. objectief te blijven en de toevallige overeenkomsten te kunnen onderscheiden van de opzettelijk erin gestoken.
Ook vorig jaar waren er veel "hints" die toevallig waren (en eigenlijk maken we zelf onze hints gewoonweg omdat je alles aan alles kunt linken).
En de echte hints van vorig jaar waren niet van dien aard dat je daarmee meteen wist wie de mol was.