Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

chicawah.janssen09 mar 2017, 07:06

 8153
beagle schreef:Bericht gewijzigd. Mislukte spoiler poging.
Zo snel? Ik had mijn bril nog niet gevonden! :cry:
Gebruikersavatar

ex-molinator09 mar 2017, 08:36

 3483  Uma
beagle schreef:Bericht gewijzigd. Mislukte spoiler poging.
BBcodes werken bijna allemaal met een start- en een sluitdeeltje.
Voor de spoiler moet je altijd starten met [ spoil ] en sluiten met [ /spoil ] (ik heb hier spaties gebruikt, anders wordt het als BBcode aanzien, m.a.w. als je het typt, gebruik dan geen spaties.)
Zie ook mijn vollediger antwoord in je ander topic.

PS nadat je iets getypt hebt, kan je de knop "Voorbeeld" gebruiken om het uiteindelijk resultaat te zien, voor je het verstuurt.
Gebruikersavatar

beagle09 mar 2017, 14:19

 77
ex-molinator schreef:BBcodes werken bijna allemaal met een start- en een sluitdeeltje.
Voor de spoiler moet je altijd starten met [ spoil ] en sluiten met [ /spoil ] (ik heb hier spaties gebruikt, anders wordt het als BBcode aanzien, m.a.w. als je het typt, gebruik dan geen spaties.)
Zie ook mijn vollediger antwoord in je ander topic.

PS nadat je iets getypt hebt, kan je de knop "Voorbeeld" gebruiken om het uiteindelijk resultaat te zien, voor je het verstuurt.
Dank U, zal het nog eens proberen. Maar zal mijn bevinding sowieso cryptisch neerschrijven zodat er geen enkel risico is dat ik het speurplezier van anderen écht bederf. 😉 😉

SPOILER
Gebruikersavatar

happyfello10 mar 2017, 12:44

 326  Uma
Eveline... nu pas gezien dat jij het al eerder gemeld had. Excuses... didn't want to steal your thunder 😉
Gebruikersavatar

beagle14 mar 2017, 10:01

 77
eveline.vanhemel schreef:Hmm... ofwel zaait hij met opzet verwarring?
Zou dit filmpje er iets voor tussen zitten? (bedankt aan annie.delen die dit filmpje in een ander topic gepost heeft):
https://www.youtube.com/watch?v=wMsoJ-HGCeo

Haha, leuk gevonden... wat een toeval dat Sam een Beagle heeft!
Neen hoor, ook niets gerookt, simpelweg 5 minuten op Google gespeeld :
Alle kandidaatsnamen met Déjeuner sur l'herbe (zonder Le) onder de optie boeken (idee strokiesverhaal en de slechts enkele bewaarde fragmenten van Monet's versie.)
En dit kwam onmiddellijk te voorschijn :

https://books.google.be/books?id=C01pb_ ... in&f=false
Kijk meer precies op pagina 13.

Sowieso kunnen de Ohs en de Bahs al naar da o/a verwisseling verwijzen.
Maar vond het bijkomend grappig dat het eigenlijk over een Picknick gaat. En dan kom ik bij B. De Groot terecht, of dezelfde "initialen" als Bob De Groot van stripreeks Robin Hoed.... In het Nederlands heet nr 16 " Een koekje van eigen deeg ".
een koekje van eigen deeg (=iets geven (of krijgen) wat oorspronkelijk bedacht is door degene die het krijgt (of geeft))

En toen ik Juliet met Robin combineerde kreeg ik
https://www.google.be/webhp?sourceid=ch ... liet+robin&*
uit het album "How old are you?"

Of dit allemaal bewust door de productie gearrangeerd is weet ik niet, maar ik vind al de mogelijke verwijzingen ontzettend grappig. Bewijst dit dat Robin de mol is, neen... hij heeft nu eenmaal een naam die zoveel onmiddellijke links oproepen dat er nog weinig subtiliteit overblijft.

Sowieso ga ik ervan uit dat de Mol moet kunnen gevonden worden door gewoon heel opmerkzaam naar de afleveringen te kijken. Have fun!
Gebruikersavatar

Jansen14 mar 2017, 10:25

 3423  Yens
beagle schreef:Haha, leuk gevonden... wat een toeval dat Sam een Beagle heeft!
Neen hoor, ook niets gerookt, simpelweg 5 minuten op Google gespeeld :
Alle kandidaatsnamen met Déjeuner sur l'herbe (zonder Le) onder de optie boeken (idee strokiesverhaal en de slechts enkele bewaarde fragmenten van Monet's versie.)
En dit kwam onmiddellijk te voorschijn :

https://books.google.be/books?id=C01pb_ ... in&f=false
Kijk meer precies op pagina 13.

Sowieso kunnen de Ohs en de Bahs al naar da o/a verwisseling verwijzen.
Maar vond het bijkomend grappig dat het eigenlijk over een Picknick gaat. En dan kom ik bij B. De Groot terecht, of dezelfde "initialen" als Bob De Groot van stripreeks Robin Hoed.... In het Nederlands heet nr 16 " Een koekje van eigen deeg ".
een koekje van eigen deeg (=iets geven [...] Sowieso ga ik ervan uit dat de Mol moet kunnen gevonden worden door gewoon heel opmerkzaam naar de afleveringen te kijken. Have fun!
Leuk gevonden 🙂. Maar ik vind vooral je laatste zin belangrijk: daar ben ik dus ook van overtuigd. Al die tips die er meestal door de montage aan toegevoegd werden (ZZA-plaat, strOOkiesverhaal, enz.), die hebben de kandidaten nooit te zien gekregen. Aan de andere kant hebben zij dan wel weer meer zicht op mekaar in de momenten dat er geen proeven worden gedaan. Maar toch denk ik dat het moet mogelijk zijn om de mol te vinden door psychologische eliminatie en door goed te kijken wat de kandidaten doen. De hints kunnen vanzelfsprekend helpen - zeker omdat er altijd wel hints ingestoken worden door de programmamakers en... omdat het gewoon leuk is om ze te vinden 🙂.