Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

ex-molinator13 mar 2017, 16:48

 3483  Uma
Allez komaan? Fouten in het artikel?
Fouten heb ik niet gezien maar het is wel zeer onvolledig.
Blijkbaar hebben ze niet gezien dat Annelies bij de fietsproef, na de opgave, het busje is ingestapt en bij de derde opdracht snel even gaten in de boot geboord heeft. Dat Robin dan zegt dat een boot per definitie niet zinkt is toch een waarheid als een (verdronken) koe.
En de printscreen van Annelies die ongemerkt Eline inhaalt en een spijker onder haar wiel legt (in welke topic staat die ook weer? iemand?) - ook niets.
En maar op Robin zijn kap zitten, terwijl het juist hij is die gezorgd heeft dat de kooropdracht kon slagen door zelf niet te zingen.
Los daarvan, heeft er iemand gezien hoe Annelies een wit poeder in het flesje van Marzena gedaan heeft vlak voor die museumopdracht, en de zakken van Sam gestolen heeft - die was zo zat dat ie dacht dat ie er geen had.
Typisch voor zo'n krant om alles te verdraaien om Robin verdacht te maken.
Gebruikersavatar

OrthoMol13 mar 2017, 17:52

 219
brecht.denys schreef:Misschien telt alleen de rode kleur net boven het mol-bordje?
Samen met het verkleurmannetje ...
Sorry vr mn lange post mr toch ff de moeite om onder de loep te nemen ;

Daar heb ik zelf ook mijn bedenking bij dat de kleur rood de hint vormt nr De mol in combi met het verkleurmannetjie ;
Robin staat vr Roodborstje > het woord zegt het zelf al : ROOD
Verkleurmannetjie > Kameleon ; zich anders voordoen dan de werkelijkheid > kleur bekennen > De mol zal kleur moeten gaan bekennen ( mssn in Afl. 6?)
Robin's molboekje heeft de grijze kleur > grijs betekent id kleurenleer wanneer je complementaire kleuren met elkaar mengt bekom je grijs. Mssn van grijze muis nr rode mol? Of wanneer je alle tips vd kandidaten samenlegt, kom je op De mol 😉

Hieronder vind je zo'n aantal begrippen waaruit Robin's karakter en gedrag mbt proeven en omgang nr de andere kandidaten toe kan afleiden , gezien het om een belangrijk aspect draait, mn emotie > Robin is 'n gevoelsmens.
Althans, vele van deze omschrijvingen vallen toe te passen nr reacties van Robin op bepaalde situaties bvb. in tentjes slapen of od grond slapen, het verdedigen van de money kwestie bij proeven, het aldanniet afgeven ve fiets aan een medekandidaat, het loslaten van persoonlijke spullen bvb zn potteke Nivea 😃 , het voortouw ( verbaal ) nemen bij opdrachten....

Symbolische betekenis kleur Rood-oranje - Emotie en eigenschappen
(rood-oranje is bekend als scharlaken rood)
Emoties en eigenschappen die geassocieerd worden met (evenwichtig) rood-oranje zijn: het gebruiken van kracht en macht op een wijze manier; een voorbeeld zijn voor anderen. Rood-oranje (scharlaken) wordt vaak geassocieerd met warmte, intensiteit en passie en is de kleur van seksualiteit, zinnelijkheid en verlangen. Indien rood-oranje overactief is, kunnen de negatieve aspecten naar voren komen: dominantie, wantrouwen, angst, jaloezie, roekeloosheid en ongeremdheid. Een tekort aan rood-oranje duidt op problemen in de omgang met anderen, afstandelijkheid, onverschilligheid in gedrag en houding.

Psychologische betekenis kleur rood-oranje (scharlaken)
Oersymbool: de jonge, impulsieve strijder.
Naar buiten gericht.
Actiegericht.
Temperamentvol.
Strijdbaar, extravert.

Psychologische symboliek rood-oranje
Betekenis kleur rood-oranje - Kernbegrip: Naar buiten gerichte energie, zelfhandhavingsdrang.
Psychologische functie: Het waargenomene leidt tot ontdekking en ontginning van het braakliggende.
Psychologische uitwerking: Naar buiten gerichte activiteit, streven naar verovering, oppervlakte exploratie en exploitatie van het nieuwe.
Psychologische drijfveren: Behoefte aan erkenning door voorop te gaan.
Psychologisch gebied: Het aanvals- en verdedigingsinstinct

Psychologische symboliek oranje
Betekenis kleur Oranje - Kernbegrip: Op zichzelf gericht levensgenieten.
Psychologische functie: Behoefte aan esthetiek en comfort.
Psychologische uitwerking: Zoeken naar bevrediging van de behoefte aan levensgenieten in de eigen persoonlijke levenssfeer.
Psychologische drijfveren: Behoefte aan rust en privacy onder het motto: leef en laat leven, om zo in zichzelf te kunnen genieten van de materiële en kunstzinnige genoegens van het leven.
Psychologisch gebied: Persoonsgerichte lustbevrediging
Gebruikersavatar

OrthoMol13 mar 2017, 20:26

 219
[ external image ]
'k Wil hier niks mee zeggen hoor 😉 maar kan het nog opvallender?? Hoogst wsl wel !
Gebruikersavatar

johan.maes18 mar 2017, 13:06

 153  Sven
Zou het kunnen dat het molbordje staat voor de ontbrekende kleur groen? De mol krijgt immers altijd een groen scherm.

Wat als je dat groen dan zou inpassen in het schilderij?
Gebruikersavatar

itchy.tzekrallo21 mar 2017, 12:34

 129
Hier in dit topic heb ik het foto terug gevonden ( post van Masterofsuspence) waar je Eline ziet staan voor de gele stroken van het schilderij met geel shirt en waar ook het boordje mol staat. Er was de link gelegd met Robin zijn broek maar met wat nu geweten is kan het zeker ook met Eline verbonden worden, wil zeggen dat het strokiesverhaal naar Eline wijst.
Gebruikersavatar

Moldedju21 mar 2017, 14:29

 507  Yens
Klopt, ik had er toen dit van gemaakt in een creatieve bui 🙂

[ external image ]

Het blijft ook nog steeds verdacht dat afspraak naar boven lag op het einde. En dat Eline die bladeren juist daarvoor even in haar handen had.

Maar pak mol rood kan je ook verklaren naar Davey Van Rode en naar Annelies via de malle mergpijp theorie.

Ik sluit Davey wel uit door deze proef omdat hij afspraak nooit naar boven kan hebben gelegd. Hij zat in de auto !
Gebruikersavatar

Moldedju27 mar 2017, 23:38

 507  Yens
Moldedju schreef:Met al de kennis van wat hierboven geschreven staat (wat een mooi zoekwerk!) heb ik de GPS opdracht nog eens in detail overlopen en er viel mij nog wat op.

Nadat ze alle woorden hebben proberen te vinden zien we eerst hoe ze de papieren van de palen afhalen (Eline neemt papier met AFSPRAAK). Daarna bellen ze verder met Davey en Hans en zien we verschillende keren het tafeltje met de groene lamp. Er gebeurt in deze volgorde hetvolgende:

1. Naast de lamp op het tafeltje liggen er geen papieren.

[ external image ]

2. Daarna heeft iemand de papieren op tafel gelegd. Er zijn nu twee stapeltjes en het woord BROEIKAS ligt van boven. Het andere stapeltje lijken opdrachten te zijn.

[ external image ]

3. Nadat Davey en Hans zijn binnengekomen zien we op het tafeltje drie stapeltjes en het woord AFSPRAAK (zoals hier reeds schitterend gevonden werd). Iemand heeft dit dus in tussentijd bewust naar boven gelegd! ...
Benieuwd of we volgende week dit gaan terugzien ....
Misschien was dat strookiesverhaal dus echt gewoon de bliksemafleider?
Gebruikersavatar

Klaartje27 mar 2017, 23:56

 2245  Uma
Moldedju schreef:Benieuwd of we volgende week dit gaan terugzien ....
Misschien was dat strookiesverhaal dus echt gewoon de bliksemafleider?
Ik ben ook benieuwd, maar het kan nu bijna niet anders dat wat er met dat papier AFSPRAAK gebeurde in combinatie met dat papier MOL (en de blind date proef met de mol de volgende aflevering), geen toeval was. Dat vond ik eigenlijk de beste hint die naar Eline als mol zou kunnen wijzen en waartegen je eigenlijk niks kon inbrengen dan dat het toeval was. Geen toeval dus.

Moldedju, well spotted nondedju! 🙂
Gebruikersavatar

Frolva28 mar 2017, 09:01

 2204
Klaartje schreef:Ik ben ook benieuwd, maar het kan nu bijna niet anders dat wat er met dat papier AFSPRAAK gebeurde in combinatie met dat papier MOL (en de blind date proef met de mol de volgende aflevering), geen toeval was. Dat vond ik eigenlijk de beste hint die naar Eline als mol zou kunnen wijzen en waartegen je eigenlijk niks kon inbrengen dan dat het toeval was. Geen toeval dus.

Voor mij kan het maar een echte hint zijn indien Eline in elke aflevering verwees naar een proef in de volgende aflevering. 😉

Even alles terug bekijken. :mrgreen:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen03 apr 2017, 00:07

 8153
Geen idee of iemand dit nog zal lezen, maar bij deze:

Vandaag nog (maar) eens teruggekeken naar de Elektroproef.
Zoals al opgemerkt staat Eline na afloop te "roefelen" in de bladen en ligt op een bepaald moment het blad met "afspraak" bovenaan.

Maar wat mij (nu, te laat) opviel:
Er is een bordje "pak" en een bordje "mol". Boven de bordjes hangt het strookiesschilderij. Als je het midden neemt van "pak" en "mol" zie je 2 tinten geel. Eline draagt een gele top die qua tint het midden houdt tussen de 2 stroken geel. Op een bepaald ogenblik staat ze precies tussen "pak" "mol" en de 2 stroken geel.

Nu ja, achteraf is alles gemakkelijk en nu we weten wie de mol is, is het geen tunnelvisie meer maar een kwestie van hineininterpretierung 😉
Gebruikersavatar

itchy.tzekrallo03 apr 2017, 07:10

 129
Moet maar eens gaan kijken in Afrikaanse woorden, 16 ( de laatste posts) en zien bij Nr. 63251 van mij en 63335 van Moldedju.
Ik denk dat je je zodanig op Annelies focuste en alle andere argumenten die in de richting van Eline konden wijzen niet meer echt registreerde.
Maar ja, vijgen na pasen
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21