Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

nyckelpiga07 mar 2017, 13:31

 69
Ik heb na aflevering 5 nog steeds het gevoel dat er een soort van thema is doorheen de reeks. Eerst dacht ik aan Alice in Wonderland (vallen met de stoel, krokodil, doolhof, sleutel, muis en leeuw, en zelfs het golfen, gezelschapsspel en die struisvogels). Nu denk ik ook aan ontdekkingsreizigers, zoals de opdracht in dat kasteel (shallow of London), geluid van Peter Pan (James Hook > James Cook) en de hints naar de ruimte (sterren, navigatie). Ook denk ik aan Griekse of Romeinse mythes (oordeel van Paris met de gouden appel > verwijst naar schilderij van Manet), Hunger Games verwijst naar Minotaurus (doolhof).
Gebruikersavatar

skred07 mar 2017, 13:46

 110  Uma
Met de openingscene en Heptapod B muziek van Arrival, dacht ik dat het thema is keuzes maken vs gedestineerd zijn en de toekomst weten. Dit kan je linken aan de referenties naar astologie, de verwijzingen in een aflevering naar de volgende, de mol die weet wat er gaat gebeuren maar geen keuze heeft vs. De kandidaten die constant keuzes moeten maken, maar daardoor onzeker zijn over hun toekomst. Het doolhof staat ook symbool voor 'verloren zijn'/keuzes maken.... Het is maar een idee...
Gebruikersavatar

ONBEKEND07 mar 2017, 14:08

 
Volgens mij is het thema echt gewoon film en voor mij, wijst zowat elke film die we hier al gevonden hebben naar Robin.

Zoals je zegt, nu ook het geluid van Peter Pan, en die krokodil: Hook met ROBIN Williams.
Producer van The hunger Games is Robin Bissell.
Museum opdracht: "Night of the museum" Met ROBIN Williams
Boetseeropdracht pinguin "Happy feet" met Robin Williams.
1ste aflevering de vraag over de film Gladiator, met Russel Crowe die ook Robin Hood speelt!
In de muzieklijst staat het liedje Nycteris van Hans Zimmer uit de fim Batman (en Robin)
Opdracht met de rode lantaarn....film Green Lantarn (want de mol krijgt altijd groen)? Met Tim Robbins...alhoewel met 2 B's.
Opdracht in de gevangenis...The Shawshank Redemption? Met Tim Robbins.....
ROBIN Williams wou de rol van Rubeus Hagrid in de film Harry Potter and the Goblet of Fire, maar is daarvoor afgewezen omwille van zijn nationaliteit.
Hunger Games = pijl en boog, ROBIN Hood = pijl en boog
Misschien ver gezocht, maar....Robin die zegt 'Dat gaat nooit zinken, een boot zinkt niet, heb jij al ooit een boot zien zinken?". Titanic is een liedje van Robin Schulz, weer een verwijzing naar een film...
Gebruikersavatar

ONBEKEND07 mar 2017, 14:20

 
Ohja en tijdens het scrabble legt Gilles het woord MERG en beetje later als hij het woord HINT legt op 3x woordwaarde, maar 4x woordwaarde aanrekent, zegt hij juist op dat moment "misschien moeten jullie wat meer uit jullie pijp komen."

Eerst merg, dan pijp, misschien is het feit dat hij het x4 heeft gedaan de tip dat we naar een 4 letterwoord moeten zoeken, het woord pijp misschien.

En wie rookt er pijpen? Popeye, alweer gespeeld door Robin Williams.

Misschien ver gezocht, maar toch.....
Gebruikersavatar

TRZNTRX07 mar 2017, 14:58

 46  Uma
Mij valt op dat er enkele keren subtiel enkele manieren in beeld komen van hoe je een mol kan vangen. En ik kan ze bijna allemaal linken aan Annelies:
1. persfoto Annelies: heeft een choker aan => de choker mole trap is een mollenval

2. proef met kerkklokken met Annelies => je kan mollen verjagen met lawaai

3. proef met de kooien => op een diervriendelijke manier een mol vangen adhv een kooi (deze kan ik niet direct aan Annelies linken, maar dan eerder aan Robin)

4. elektrische proef => met trillingen kan je een mol verjagen. Annelies zegt in deze aflevering ook letterlijk "Ik heb een innerlijke tril" omdat ze zenuwachtig is. Maar dat kan ik ook linken met dit molletje 😛 http://www.originelegeschenken.be/NL/a/ ... -molletje/

5. familie in de kooi => je kan de mol doen stikken met rook. Annelies heeft ook hier de aanzet gegeven tot het ontploffen van een rookbom
[ external image ]
Gebruikersavatar

Mūses . .08 mar 2017, 14:07

 90
sandra.impe schreef:Volgens mij is het thema echt gewoon film en voor mij, wijst zowat elke film die we hier al gevonden hebben naar Robin.

Zoals je zegt, nu ook het geluid van Peter Pan, en die krokodil: Hook met ROBIN Williams.
Producer van The hunger Games is Robin Bissell.
Museum opdracht: "Night of the museum" Met ROBIN Williams
Boetseeropdracht pinguin "Happy feet" met Robin Williams.
1ste aflevering de vraag over de film Gladiator, met Russel Crowe die ook Robin Hood speelt!
In de muzieklijst staat het liedje Nycteris van Hans Zimmer uit de fim Batman (en Robin)
Opdracht met de rode lantaarn....film Green Lantarn (want de mol krijgt altijd groen)? Met Tim Robbins...alhoewel met 2 B's.
Opdracht in de gevangenis...The Shawshank Redemption? Met Tim Robbins.....
ROBIN Williams wou de rol van Rubeus Hagrid in de film Harry Potter and the Goblet of Fire, maar is daarvoor afgewezen omwille van zijn nationaliteit.
Hunger Games = pijl en boog, ROBIN Hood = pijl en boog
Misschien ver ...
Een slachtoffer van tunnelvisie?? — Zoals ik al eerder vermeld heb is film geen thema maar louter inspiratie 😉

GDC zei het zelf aan het begin van die paintballproef (The Hunger Games).

En sorry hoor maar één liedje uit heel die lijst pikken waar je toevallig Robin aan kunt linken . .

. . Zo kun je elke dag met een andere verdachte afkomen – gewoonweg de lijst afgaan tot je bv. Eline kunt linken :

- "Corrupt Cops" = Eline
- "On A Mission" = Eline
- "Infiltrator" = Eline
- Vliegtuig = grenscontrole = Eline
- Paintballproef, The Hunger Games en een vrouw in de hoofdrol = Eline
- Mijnenveger = oorlog = zal ook wel weer de politie zijn . . = Eline
- Opgesloten in een kooi (Robin) = gevangenis —> Eline
- Opgesloten in een kooi (Hans) = gevangenis —> Eline
- Opgesloten in een kooi (Partners) = gevangenis —> Eline
- Cocktails = BOB-actie = Eline
- Museumproef = sluipen + security = overval + ontsnapping = Eline
- Eliminatieronde aan tafel = ondervraging = Eline
- Slackline = BOB-actie = Eline
- Kleren doorzoeken = fouilleren = Eline
- Lopen = praktisch examen vd. politie + achtervolging = Eline
- Quiz = theoretisch examen vd. politie = Eline
- Kettingen afl. 1 = handboeien = Eline
- Fietskettingen afl. 4 = handboeien = Eline
- Valproef = één of andere stormoefening vd. politie = Eline
- Klokken = alarm of een politie-sirene = Eline
- Gevangenis N. Mandela = Eline
- Autoritten = patrouilleren = Eline
- Stroomstoten = taseren = Eline
- Rode lantaarn = achtervolging = Eline
- Verkleurmannetje = undercover = Eline
- Hysduim = liften = BOB-actie = Eline
- Bromponie = brommer = vd. politie = Eline
- Marie Curie = een vrouw = Eline
- 3 Days of Peace and Music = vrede = de politie = Eline
- Julia = een vrouw = Eline
- Stofwolkbom = de politie = Eline
- Eén verdachte, rararaa, maar wie = de politie = Eline
- De Mol-logo = vingerafdruk = Eline
- . . .

Stel dat je hier nu eens dieper op in gaat en echt zaken begint op te zoeken? En dan morgen een gloednieuwe lijst over Davey, onze getattooeerde timmerman . . en zo zijn we weer vertrokken . . No offence ma da's toch zever, of vind je nu zelf van nie?? :roll:
Gebruikersavatar

ONBEKEND08 mar 2017, 14:17

 
Sorry dat ik een eigen mening heb hè en ze hier ook es deel :roll:

Trouwens, het enige dat ik hier heb geschreven over waarom ik Robin verdenk, is omdat de vraag in dit topic gaat over welk thema deze reeks zou kunnen gaan. En mijn mening is nu eenmaal dat het thema films is. Wat jij allemaal aanhaalt, gaat niet over een bepaald thema en heeft dus ook niks met deze topic te maken.

Ik heb heus nog veeeeeeel meer redenen waarom ik Robin verdenk, zoals jij nu redenen voor Eline aanhaalt, alleen hebben die redenen niks met dit topc te maken, dus post ik ze ook niet hier!

Elk zijn eigen mening en ik vind mijn mening geen zever nee, ook al kan ik het misschien mis hebben, net zoals jij trouwens!
Gebruikersavatar

Mke08 mar 2017, 14:36

 112
Mūses . . schreef:Een slachtoffer van tunnelvisie?? — Zoals ik al eerder vermeld heb is film geen thema maar louter inspiratie 😉

No offence ma da's toch zever, of vind je nu zelf van nie?? :roll:
Ik vermoed dat ze zelf van niet vindt, anders had ze het waarschijnlijk niet gepost... :roll:

En eerlijk, het is niet meer of minder zever dan jouw theorie waarin je stelt dat alles gelinkt is aan de Zodiak hoor :p

Je hebt volledig gelijk dat als je maar moeite genoeg doet, je vanalles en nog wat kan vinden dat in de richting wijst van gelijk welke kandidaat... wat wel en niet juist is, zullen we pas weten na de laatste aflevering.

Maar dat maakt heel dit forum toch net zo leuk, niet?
Hoe ingenieus sommige redeneringen ook mogen zijn, de meesten ervan zullen uiteindelijk niet meer waard zijn dan de aller eenvoudigste of de meest vergezochte.

Laat gerust weten hoe waarschijnlijk alle ideeën volgens jou zijn, maar bederf de pret liever niet door iemand z'n ingeving zever te noemen he, dat is een beetje demotiverend lijkt mij... thx! 😉
Gebruikersavatar

Frolva08 mar 2017, 14:39

 2204
Mūses . . schreef:No offence ma da's toch zever, of vind je nu zelf van nie?? :roll:
Sommigen zullen dat vinden, anderen niet. 😉

Ik heb op dit forum al véél (in mijn ogen) zever gelezen en (in de ogen van anderen :mrgreen: ) waarschijnlijk gepost.
Maar sommige van die 'zever' - zo zal in de laatste aflevering blijken - zijn tips waardoor je de mol kon ontmaskeren!

Dus blijven posten, allemaal!

(en ik vond je post heel geestig, enkel die :roll: op het einde had voor mij niet gehoeven. :roll: :mrgreen: )
Gebruikersavatar

ONBEKEND08 mar 2017, 14:39

 
Een slachtoffer van tunnelvisie??
"Tunnelvisie, in de context van een zoektocht naar de juiste interpretatie van een verzameling waarnemingen, is het bezien van alle aanwijzingen vanuit één als juist aangenomen hypothese, waardoor andere verklaringen over het hoofd worden gezien, bijvoorbeeld bij het oplossen van misdrijven."
En aangezien ik ook verdachtmakingen, tips en hints over de andere kandidaten post, lijkt me dit ook niet helemaal te kloppen.
Zoals ik al eerder vermeld heb is film geen thema maar louter inspiratie
Oh dat IS zo, dat weet jij al met zekerheid, proficiat, je weet meer dan eender wie hier dan.
En sorry hoor maar één liedje uit heel die lijst pikken waar je toevallig Robin aan kunt linken
Is het eenverplichting om meer dan 1 liedje aan iemand te kunnen linken, voor je hier mag posten of voor die persoon mogelijks de mol kan zijn? Ik hou me nu eenmaal minder bezig met die muzieklijst.
Gebruikersavatar

Mūses . .08 mar 2017, 15:03

 90
sandra.impe schreef: ...
😲 . .
Ik zeg toch niet dat je je eigen mening niet mag delen??
Ik zei alleen maar dat er een kleine (of zelf geen) kans in zit dat 'film' een thema zou kunnen zijn en dat al jouw bevindingen die je hierboven postte, niet echt logisch klinken daar Robin niets te maken heeft met film; — stel dat je volgende week afkomt met een aanwijzing die echt de doorslag geeft, dàn zou het een wereld van verschil maken . . in tegenstelling tot wat ik hier lees! Dit komt bij mij over als gewoon redenen zoeken (waar ook mogelijk) om iemand te 'kunnen' viseren; in dit geval Robin . . (– en Eline was louter een voorbeeld die ik aanhaalde die ik eerder wél logisch vond gezien haar job). Als 90% van de hints wijzen naar een 'random' naamgenoot en zo de mol gevonden kan worden, oké . . :mrgreen:
. . dat belooft dan voor eventuele volgende edities. Jesus, ik zei "no offence", dus pak dat ook eens niet zo serieus op. Kwam ik echt zo aanvallend over?! 😂 – Kan maar proberen van je uit je tunnel te trekken; opdracht mislukt . . :cry: . . En ja, dit lijkt mij toch wel wat tunnelvisie ja. En zekerheid, wat is wel zeker? Ik vind nu eenmaal dat dit . . niet echt zekerheid biedt, ma' kom 😉
Gebruikersavatar

ONBEKEND08 mar 2017, 15:28

 
Open minded zijn en net zoveel zoeken naar hints over de andere kandidaten lijkt mij geen tunnelvisie, maar goed...wat dan nog moest ik dat hebben....

Gilles had vorig jaar ook niks te maken met godsdienst, maar stootte het zoutvat om net zoals Judas uit 1 van de afleveringen. De kandidaten hoeven er niet persoonlijk iets te maken mee hebben, er moet gewoon een link gevonden worden tussen de kandidaten en de verborgen hints.

En niks die al gevonden is intussen biedt zekerheid, wellicht ook niet al hetgeen jij al gepost hebt. Trouwens, was er vorig jaar op eender welk moment ooit zekerheid? Ik dacht toen ook al na enkele afleveringen dat het Gilles was, net zoals velen met mij, en velen geloofden dat tot op het eind helemaal niet. Omdat er nu eenmaal niet iets is zoals HET bewijs, van alle kandidaten vinden we wel dat ze zichzelf verdacht maken op bepaalde momenten en van alle kandidaten vinden we wel verborgen hints ook. En de ene persoon gelooft nu eenmaal al eerder in deze theorie, en de andere in een andere theorie. En aangezien ik persoonlijk, naar mijn eigen mening, al meer verdachte dingen gezien heb bij Robin en ook meer verborgen hints "zie" dan bij de andere kandidaten, blijft hij voorlopig mijn hoofdverdachte ja, maar dat wil niet zeggen dat ik niet open sta voor andere meningen en hints. Ik heb er hier ook al over Davey, Sam en Hans geplaatst ook.