Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

Torremolinos08 mar 2017, 21:29

 264
eveline.vanhemel schreef:Ik geef je opnieuw gelijk... ik denk dat het "onverdacht" zijn van Sam nog steeds komt door die geslaagde koorproef. Ideaal he, een gedeelte van een proef doen slagen en dan daarna subtiel mollen... Als Sam de Mol is, heeft hij het fantastisch gedaan!
Ik heb dit ook steeds gedacht. Iedereen zat erop te kijken, Sam held van de dag... Koorproef was ook erg makkelijk te manipuleren, Sam stond laatste in de rij. En als Eline en Annelies 2x eruit gehaald waren, was er nog niks verdiend. Sedert die proef heeft Sam nooit doorslaggevend veel gedaan in proeven.
Ik heb zelfs het gevoel dat Annelies sedert die proef gewoon Sam door heeft (Eline misschien ook). Misschien hebben ze gemerkt dat hij extreem vlug de tekst kon, of nog iets anders?
Gebruikersavatar

Moldedju09 mar 2017, 22:35

 507  Yens
Torremolinos schreef:Ik heb dit ook steeds gedacht. Iedereen zat erop te kijken, Sam held van de dag... Koorproef was ook erg makkelijk te manipuleren, Sam stond laatste in de rij. En als Eline en Annelies 2x eruit gehaald waren, was er nog niks verdiend. Sedert die proef heeft Sam nooit doorslaggevend veel gedaan in proeven.
Ik heb zelfs het gevoel dat Annelies sedert die proef gewoon Sam door heeft (Eline misschien ook). Misschien hebben ze gemerkt dat hij extreem vlug de tekst kon, of nog iets anders?
Ik vind nog wel een paar dingen die niet kloppen bij Sam als mol:
- Proef 1 gaat hij als eerste over die elastiek samen voordat Bouba het doet. Zou ik nooit als eerste doen als mol. Als Bouba het niet lukt en je kan het zelf ook niet, was het toch gewoon een te moeilijke proef, zijn er 2 lopers minder dan halen ze het nooit.
- Hop-on hop off: hij en Bouba gingen voor de pasvragen maar konden daarna het aantal vissen niet raden. Als Mol weet je dat aantal nochtans op voorhand en waarom zou je dat dan niet zeggen. Pasvragen voor jou, minder verdacht door Bouba en minder problemen met de groep die Hans niet terugwillen.
- Museum: alhoewel hij en Davey de indruk geven goed zat te zijn, slagen ze toch in hun proef. Ideale reden nochtans om even dat alarm te laten afgaan zonder dat het verdacht zou zijn. Heb je Sam zien springen ...? Davey was daar trouwens ook geweldig 🙂
- Golfproef: als er 1 proef is die je als mol wel een beetje goed probeert te doen is het deze. En golfen kan je toch een beetje oefenen op voorhand. Het maakt namelijk niet uit als de groep wint want ofwel verdient de groep geld ofwel Hans, dus een mollenactie heeft geen enkel nut.
- Paint-ball: Sam ligt al uit het spel voordat hij er aan begonnen was en kan dus geen enkele invloed uitoefenen. Als mol heb je hier toch een beetje op geoefend denk ik dan.
Gebruikersavatar

ONBEKEND09 mar 2017, 22:40

 
Moldedju schreef: - Museum: alhoewel hij en Davey de indruk geven goed zat te zijn, slagen ze toch in hun proef. Ideale reden nochtans om even dat alarm te laten afgaan zonder dat het verdacht zou zijn. Heb je Sam zien springen ...? Davey was daar trouwens ook geweldig 🙂.
Meer nog, hij waarschuwt en helpt Davey die bijna tegen de laser botste, dat had ie niet moeten doen als hij de mol was. Als het alarm toen was afgegaan, werd Davey eerder verdacht.
Gebruikersavatar

Torremolinos10 mar 2017, 05:02

 264
Moldedju schreef:Ik vind nog wel een paar dingen die niet kloppen bij Sam als mol:
- Proef 1 gaat hij als eerste over die elastiek samen voordat Bouba het doet. Zou ik nooit als eerste doen als mol. Als Bouba het niet lukt en je kan het zelf ook niet, was het toch gewoon een te moeilijke proef, zijn er 2 lopers minder dan halen ze het nooit.
- Hop-on hop off: hij en Bouba gingen voor de pasvragen maar konden daarna het aantal vissen niet raden. Als Mol weet je dat aantal nochtans op voorhand en waarom zou je dat dan niet zeggen. Pasvragen voor jou, minder verdacht door Bouba en minder problemen met de groep die Hans niet terugwillen.
- Museum: alhoewel hij en Davey de indruk geven goed zat te zijn, slagen ze toch in hun proef. Ideale reden nochtans om even dat alarm te laten afgaan zonder dat het verdacht zou zijn. Heb je Sam zien springen ...? Davey was daar trouwens ook geweldig 🙂
- Golfproef: als er 1 proef is die je als mol wel een beetje goed probeert te doen is het deze. En golfen kan je toch...
Bedankt om me uit de Samtunnel te proberen sleuren 😃
Toch kun je een paar dingen omdraaien of nuanceren (zoals altijd bij de mol)
- misschien dacht hij de boel meer te kunnen vertragen door wel mee te zijn bij proef 1? Bouba zei zelf dat hij nog fit was toen Sam er al door zat.
- hop on hop off: misschien wilde hij wel dat Hans de vragen kreeg. Iemand nieuws in de groep die een deel info miste, maar wel iemand met meer info eruit in zijn plaats. Verstoorde groepsdynamiek door binnenkomende Hans + verdenking op hem.
- museum: ok daar heb ik niks :(
- golfen: volgens mij had hij niks te maken met persoonlijk geld, dus enkel geld uit de groepspot houden was zijn doel. Let erop dat Eline en Annelies er wel raken met die proef, maar dat dit bijna niet getoond werd... En als Hans persoonlijk geld won, zorgde dat weer voor wat storing in de groep.

Maar ja, tkan alle kanten op...
Gebruikersavatar

Jansen10 mar 2017, 07:53

 3423  Yens
Torremolinos schreef:- museum: ok daar heb ik niks :(
De molstreek hier was dat hij tevoren in het café veel gedronken / of deed alsof hij te veel gedronken had. Hierdoor vertrouwden de andere kandidaten hem (en Davey) niet en mochten ze "maar" voor de 500 € gaan. Ze "winnen" hier dus wel, dus scoren goed bij de andere kandidaten en komt er onverdacht uit 🙂.
Gebruikersavatar

Laleia11 mar 2017, 03:22

 306
chicawah schreef:Op dit beeld kan je dan ook Robin verdacht vinden. Waarom zitten Robin en Eline hier elkaar te bekijken (beloeren)?
Volgens mij is het een uitwisseling van verstandhouding tussen de drie op de laatste rij. De drie vooraan weten dat ze door zijn, dus op de achterste rij hebben ze zoiets van: 'mannen, dat gaat hier tussen ons.'
Gebruikersavatar

johan.maes21 mar 2017, 07:43

 153  Sven
johan.maes schreef:Blijven over: Annelies en Eline, en bij Eline kan je stellen dat ze in de golfproef (afl.4) op de proppen komt met de tactiek die uiteindelijk de proef doet slagen. Je kan zeggen dat de tactiek weinig kans op slagen had, maar een mol zou dit toch niet meteen riskeren?

Ergo, Annelies is de mol 😛
Mijn oorspronkelijke 'theorie' zal er toch niet ver van zitten 😎
Gebruikersavatar

Peterzzzzzz24 mar 2017, 17:43

 30
johan.maes schreef:Mijn oorspronkelijke 'theorie' zal er toch niet ver van zitten 😎
Ik geloof ook nog altijd in de theorie en ik hoopte dat er maar 1 vrouw in de finale zou overblijven 😂

Na alles op een rijtje gezet te hebben ga ik ook voor Annelies.