Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

johan.maes07 mar 2017, 19:14

 153  Sven
In een poging om een beetje een overzicht te scheppen na alweer een verwarrende aflevering heb ik het eens over een andere boeg gegooid, ervan uitgaande dat de mol nooit de doorslaggevende factor kan zijn om een proef te doen slagen, tenzij hij echt niet anders kon, ie er kon niet voldoende subtiel gesaboteerd worden.

Op basis hiervan denk ik 3 kandidaten te kunnen uitsluiten als potentiële mol:

- Robin: In de dierenproef (afl. 2) komt hij met de cruciale oplossing aandraven en in de GPS-proef (afl. 5) is hij het die met een logische redenering (we hebben toch nog maar 30 minuten etc.) de proef richting kans op slagen stuwt.

- Sam: hoewel dit door velen wordt afgedaan als een actie om niet verdacht te worden is de proef met het koor (afl. 2) voor mij nog altijd het bewijs dat Sam de mol niet is. De mol gaat (moet) volgens mij altijd saboteren waar hij op een redelijke wijze kan saboteren, niemand had het Sam verweten mocht hij niet geslaagd zijn.

- Davey: mss minder overtuigend dan de andere twee maar was doorslaggevend gisteren in de GPS-proef (afl. 5). Weliswaar samen met Hans, maar was het niet makkelijk geweest om voorheen al de foute richting uit te rijden? Bovendien had hij er als mol bij de fietsproef (afl. 4) niks aan gehad om al volop te beginnen houthakken voor de anderen er waren. Ook bij het paintballen (afl. 5) gaat hij volop voor het geld.

Blijven over: Annelies en Eline, en bij Eline kan je stellen dat ze in de golfproef (afl.4) op de proppen komt met de tactiek die uiteindelijk de proef doet slagen. Je kan zeggen dat de tactiek weinig kans op slagen had, maar een mol zou dit toch niet meteen riskeren?

Ergo, Annelies is de mol 😛
Gebruikersavatar

Jansen07 mar 2017, 21:38

 3423  Yens
johan.maes schreef:In een poging om een beetje een overzicht te scheppen na alweer een verwarrende aflevering heb ik het eens over een andere boeg gegooid, ervan uitgaande dat de mol nooit de doorslaggevende factor kan zijn om een proef te doen slagen, tenzij hij echt niet anders kon, ie er kon niet voldoende subtiel gesaboteerd worden.

Op basis hiervan denk ik 3 kandidaten te kunnen uitsluiten als potentiële mol:

- Robin: In de dierenproef (afl. 2) komt hij met de cruciale oplossing aandraven en in de GPS-proef (afl. 5) is hij het die met een logische redenering (we hebben toch nog maar 30 minuten etc.) de proef richting kans op slagen stuwt.

- Sam: hoewel dit door velen wordt afgedaan als een actie om niet verdacht te worden is de proef met het koor (afl. 2) voor mij nog altijd het bewijs dat Sam de mol niet is. De mol gaat (moet) volgens mij altijd saboteren waar hij op een redelijke wijze kan saboteren, niemand had het Sam verweten mocht hij niet geslaagd zijn.

- Davey: mss minder overtuigend d...
- Robin: volledig mee akkoord, op basis van de redenen die je opsomt heb ik hem gisteren volledig geschrapt als kandidaat mol.
- Sam: een van mijn verdachten, maar je hebt gelijk wat betreft de koorproef, ik begrijp nog altijd niet wat er daar gebeurd is. Ik heb soms het gevoel bij Sam dat hij voorzetten geeft zodat anderen maar hoeven binnen te koppen. Bv. gisteren bij de Afrikaans proef. Bij het woord "baba" zegt hij: "is dat nu baby of grootvader". Hij zaait hier dus twijfel onder de andere kandidaten, met als gevolg dat ze een verkeerde beslissing nemen. Volgens mij was het enkel Robin die hier voor het antwoord "baby" ging.
- Davey: heb ik vorige week n.a.v. de fietsproef al een trapje lager gezet als kandidaat mol en na gisteren nog lager wegens zijn manier van doen in de auto met de gps'en. Wat betreft de "hunger games" proef, vind ik het frappant dat veel mensen hem hier verdacht vond... Verdacht? Hij was de enige in dit spel die tenminste een plan had, dat trouwens nog bijna gelukt was als Hans niet in het bos was blijven zitten. Sorry, maar het is natuurlijk zo dat hij in de kijker stond omdat hij iets deed, maar zijn gedrag dan bombarderen als verdacht? Ik denk dat er veel mensen in de Davey tunnel zitten...
- Eline: tot en met afl. 3 was Eline mijn topverdachte, tot vorige week Eline ineens heel opvallende dingen ging doen die duidelijk bedoelt waren om geld in de pot te krijgen, vooral dan in de golfproef speelde ze voor mij een heel goed. Aan de andere kant vond ik wel dat ze vroeg afviel in de fietsproef maar in die proef was het volgens mij niet de beste manier om te mollen door gewoon vroeg af te vallen. Gisteren kreeg ik tijdens de Afrikaans proef (of woordenboekenproef) ook weer even een raar gevoel bij haar maar ik moet die proef nog eens opnieuw bekijken omdat ik er niet echt de vinger op kan leggen. Zij blijft (wel samen met Sam) een van mijn topverdachten.
- Annelies: sorry mannekes, maar zij is de mol echt niet.... Ik denk wel dat ze veel dingen doet om haarzelf verdacht te maken. Zoals gisteren met de quizvragen: dat ze denkt dat de Notre Dame hoger is dan Big Ben en het Atomium, dat is volgens mij echt met opzet gedaan. Dat ze Monet en Manet door mekaar haalt, lijkt me niet zo verdacht, ik denk dat veel mensen dat zouden doen en zeker omdat beide schilders een Déjeuner sur l'herbe hebben... Wat volgens mij ook een opzettelijke fout was, was haar stelling dat Marie Curie ooit de nobelprijs literatuur heeft gehaald. Annelies geeft les in Godsdienst maar ze heeft ook een regentendiploma in Nederlands en Engels, en dan denk ik toch dat je redelijk op de hoogte bent van wie de nobelprijzen literatuur hebben gehaald, zeker zo iemand bekend als Marie Curie.

Als laatste wil ik nog even terugkomen op het afvallen van Hans: dit was een regelrechte schok voor mij omdat ik hem echt zag als de winnaar van het spel. Hans is in mijn ogen iemand met een zeer scherp verstand en het feit dat hij op de verkeerde mol zat, doet mij echt denken dat mol iemand is die niet echt opvalt. En dan komen we volgens mij terug terecht bij Sam en Eline maar vooral bij Sam...

Ik kan verkeerd zijn, maar dit is momenteel mijn buikgevoel, we zullen volgende week het vervolg zien.
Gebruikersavatar

Mateo07 mar 2017, 21:58

 870
eveline.vanhemel schreef: ...
Ik heb soms het gevoel bij Sam dat hij voorzetten geeft zodat anderen maar hoeven binnen te koppen. Bv. gisteren bij de Afrikaans proef. Bij het woord "baba" zegt hij: "is dat nu baby of grootvader". Hij zaait hier dus twijfel onder de andere kandidaten, met als gevolg dat ze een verkeerde beslissing nemen. Volgens mij was het enkel Robin die hier voor het antwoord "baby" ging.
Sam doet dat inderdaad: voorzetten geven en twijfel zaaien.
En vooral fijn zoveel mogelijk uit de spotlights blijven.
Gebruikersavatar

Kobe07 mar 2017, 22:14

 429
Ja hij molt zeker en vast (wat sommigen vinden dat hij absoluut niet doet), maar doet dit op momenten dat het niet opvalt, maar toch cruciaal is.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT07 mar 2017, 22:47

 767  Yens
Ik vond het gewoon heel raar en heel verdacht dat alle belangrijke dingen gedropt werden en gebeurden (gestuurd door de programmamakers gedurende het spel, door de luidsprekers in het bos) bij en rond Davey. Hij zat echt heel de tijd in de perfecte positie en het lijkt mij gewoon écht heel verdacht dat alles (bijna) heel het spel in zijn voordeel en rond hem gedaan wordt.
Gebruikersavatar

Noptje08 mar 2017, 00:44

 181
Het enige waar ik totaal niet mee akkoord ben in dit topic, is dat de mol ALTIJD moet saboteren. Dat is zeker niet zo, en werd vorig jaar ook door Gilles bevestigd als ik me goed herinner. Het is de bedoeling om vaak te saboteren, maar niet altijd als er zich een kans voordoet. Gilles mocht ook slagen in de metroproef vorig jaar, als er maar 1 persoon op de metro zou zitten (uiteindelijk zat er niemand maar soit).
Ik denk dat de makers wel ergens een getal in hun hoofd hebben, van zoveel mag er gewonnen worden uiteindelijk.
De proef doen slagen, op momenten waar je het echt gemakkelijk kan doen (koorproef Sam/ golfopdracht Eline (deze al zeker aangezien ze die 3000€ sowieso kwijt zijn, het zij naar de groep, het zij naar Hans)/etc..) mislukken, is ook net een goeie manier om je medekandidaten op het verkeerde spoor te zetten.

Ik vind het wel een erg goed seizoen van de mol, waarbij het moeilijk is om 'zeker' te zijn wie de mol is. Nu ze nog met 5 zijn, zou ik nog altijd geen geld durven zetten op wie de mol is. Vorig jaar zat ik redelijk rap op Gilles, maar toen las ik ook bijna niks op dit forum, nu lees ik hier vaak dingen die me dan weer doen twijfelen 😃
Gebruikersavatar

Peterzzzzzz08 mar 2017, 06:07

 30
Ik ga volledig mee in de theorie, en ik schrap daardoor ook Robin, Davey (100%) en Sam (99%). Zeker als je kijkt hoe ze echt spelen om geld in de pot te krijgen.

De golfproef valt weg voor mij omdat er sowieso 5000 euro verdiend zou worden (Hans of Groep) toch?

Is er ergens een berekening van hoeveel geld iedereen al opgebracht en gekost heeft voor de groep?

Stel dat we er van uitgaan dat de mol een vrouw is dan vindt ik de pose bij Eline tijdens de eliminatie vrij verdacht. (Kans op exit is 1/3 en ze zit er vrij relax bij in vergelijking met de anderen)


[ external image ]
Gebruikersavatar

chicawah.janssen08 mar 2017, 07:17

 8153
[quote="Peterzzzzzz"]

Is er ergens een berekening van hoeveel geld iedereen al opgebracht en gekost heeft voor de groep?

[quote]

Topic "Follow the money"
Gebruikersavatar

fréderic.chevalier08 mar 2017, 07:24

 20
De tip van Robin om alle gps'en langer dan 30' uit te schakelen lijkt slim, maaris dwaas.

1. Hij verlaat de ratio om via de taal zeker de juiste gps te vinden en kiest voor gokwerk. Als hij de mol was had hij veel kans op die manier de juiste gps uit te schakelen.
2. Iedereen weet dat je met een beetje gas geven rap tijd kunt afdoen van die teller.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen08 mar 2017, 07:42

 8153
fréderic.chevalier schreef:De tip van Robin om alle gps'en langer dan 30' uit te schakelen lijkt slim, maaris dwaas.

1. Hij verlaat de ratio om via de taal zeker de juiste gps te vinden en kiest voor gokwerk. Als hij de mol was had hij veel kans op die manier de juiste gps uit te schakelen.
Heb ik mij ook bedacht.
Maar wie besliste om alleen de 2 te behouden met een bestemming die binnen het half uur te bereiken was? Was dat ook Robin? Of was dat Davey? Want dat was uiteindelijk wel het beste dat ze er nog konden van maken.
Gebruikersavatar

Jansen08 mar 2017, 08:39

 3423  Yens
chicawah schreef:Heb ik mij ook bedacht.
Maar wie besliste om alleen de 2 te behouden met een bestemming die binnen het half uur te bereiken was? Was dat ook Robin? Of was dat Davey? Want dat was uiteindelijk wel het beste dat ze er nog konden van maken.
Ik denk dat Davey iets zei in de zin van: "er zijn er verschillende die toch al langer dan een half uur aangeven. Dat halen we toch niet meer." Waarop Robin dan repliceerde: "zet die dan uit, dat heeft toch geen zin meer". Allez, iets in die stijl volgens mij.
Gebruikersavatar

Frolva08 mar 2017, 08:58

 2204
eveline.vanhemel schreef:Ik denk dat Davey iets zei in de zin van: "er zijn er verschillende die toch al langer dan een half uur aangeven. Dat halen we toch niet meer." Waarop Robin dan repliceerde: "zet die dan uit, dat heeft toch geen zin meer". Allez, iets in die stijl volgens mij.
Wat er getoond werd:

Robin zegt aan de telefoon: "We hebben nog een half uur."

Davey zegt: "Ja. Het is er op of er onder, peins ik, jong."

En dan zegt Robin:
[ external image ]