Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

shana08 mar 2017, 17:21

 8
Hey iedereen, na het herbekijken van de laatste aflevering was er een vraag blijven hangen in mijn achterhoofd. Het gebouw waar Robin, Sam, Annelies en Eline zaten en waar Davey en Hans dus moesten geraken, bevond zich in de Voortrekkerstraat. Ik vond dat dit toch expliciet vermeld werd.

Eigenlijk heb ik zitten wachten op een topic hierover, maar aangezien ik nog niets hierover gelezen heb, begin ik er maar zelf eens één :mrgreen:

Zou dit kunnen verwijzen naar de mol? Namelijk dat de mol een 'voortrekker' is? Ik kan dit linken aan Davey, in deze aflevering en ook in de vorige vond ik hem een sleutelfiguur dat de leiding nam en voor de anderen beslissingen nam. Ook voor het bemachtigen van de vrijstelling kwam hij prominent naar voor. Maarja, ik zit dan ook in mijn Daveytunnel 🙂

Anderzijds kan ik dit ook best wel linken aan Robin: hij was ook een voortrekker bij het samenstellen van de Afrikaanse woorden en het opzoeken van de woorden in de woordenboeken. Net als in het museum heeft hij nu weer de communicatie in handen: hij heeft steeds de telefoon bij hem. (maar Robin heb ik eigenlijk uitgesloten als mol, maar dat is persoonlijk)

Dit kan natuurlijk ook op andere manieren en aan andere personen gelinkt worden, maar ik vond toch dat die Voortrekkerstraat stof tot nadenken geeft. Waarom kiezen ze voor die straat met die straatnaam? 😃
Gebruikersavatar

Woestijnmol08 mar 2017, 17:28

Forum veteraan  222
Ik denk dat ze de opdrachten al ruim op voorhand voorbereiden, voordat ze goed en wel weten hoe de kandidaten het spel zullen spelen en wie welke rol in de groep zal nemen. Ik zou er dus niet teveel aandacht aan besteden als je dat wil doortrekken (heb je hem 😉 ) tot het gedrag van de kandidaten.
Misschien dat er een andere hint in verborgen zou liggen..
Gebruikersavatar

Jansen08 mar 2017, 17:31

 3423  Yens
Beste Shana, op de foto hieronder zie je het Voortrekkersmonument in Pretoria:

[ external image ]

De Voortrekkers waren Nederlandstalige Afrikaner boeren, die tussen 1830 en 1850 emigreerden uit de door de Britten geannexeerde Kaapkolonie naar het binnenland van Zuid-Afrika in de zogenaamde Grote Trek, om hier hun eigen onafhankelijke Boerenstaten te stichten.

Je kan hier verder over lezen op deze pagina: https://nl.wikipedia.org/wiki/Voortrekkers

Je komt in Zuid-Afrika dus veel "voortrekkers namen" tegen 🙂.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen08 mar 2017, 17:34

 8153
eveline.vanhemel schreef:
Je komt in Zuid-Afrika dus veel "voortrekkers namen" tegen 🙂.

Zoals je in Italië in elke stad of dorp wel een Via Garibaldi of een Piazza Garibaldi hebt?
Gebruikersavatar

shana08 mar 2017, 17:36

 8
eveline.vanhemel schreef:
De Voortrekkers waren Nederlandstalige Afrikaner boeren, die tussen 1830 en 1850 emigreerden uit de door de Britten geannexeerde Kaapkolonie naar het binnenland van Zuid-Afrika in de zogenaamde Grote Trek, om hier hun eigen onafhankelijke Boerenstaten te stichten.

Je kan hier verder over lezen op deze pagina: https://nl.wikipedia.org/wiki/Voortrekkers

Je komt in Zuid-Afrika dus veel "voortrekkers namen" tegen 🙂.
Ahaaa, oke, geen speciaal uitgekozen straatnaam dus :p Had beter eerst mijn research gedaan in plaats van direct te posten :roll:
Bedankt voor de info! 😃
Gebruikersavatar

Jansen08 mar 2017, 17:37

 3423  Yens
chicawah schreef:Zoals je in Italië in elke stad of dorp wel een Via Garibaldi of een Piazza Garibaldi hebt?
Inderdaad, verwijzend naar belangrijke geschiedenis van het land 🙂.
Gebruikersavatar

ONBEKEND08 mar 2017, 17:44

 
Vind het eigenlijk nog zo slecht niet bedacht, al vind ik momenteel ook geen link, maar is de eerste keer dat ze de straatnaam benoemen toch, of ben ik mis?