Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

Holmes12 mar 2017, 18:39

 395
Ok thx Eveline. Er wordt de laatste tijd zo veel geschreven dat ik niet alles meer kan lezen... 😂
Gebruikersavatar

TibetanFox12 mar 2017, 18:48

 5
OK ik heb het fragment (rond minuut 19) nog een tiental keer beluisterd en de gps zegt volgens mij "kereszteződés ponthoz", wat in het Nederlands "kruispunt" betekent. Als je het fragment bekijkt, zie je ook dat ze bijna aan een (groot) kruispunt komen. Luister zelf ook maar in Google translate en vergelijk met de GPS-stem in het fragment.

Dus ik ben nu wel 100% zeker dat de achtste taal effectief Hongaars is, maar...

Als dit een tip zou zijn, zouden we het aan iemand of aan iets moeten kunnen linken, en als dat niet het geval is, is het misschien gewoon niet belangrijk 😉

Toch blijf ik het ook vreemd vinden dat inderdaad nooit wordt vermeld welke taal de achtste juist was... Waarom zou Gilles in de voiceover niet gewoon iets zeggen als: "En de taal die zij zoeken, is het Hongaars". Blijft toch vreemd...
Gebruikersavatar

ex-molinator12 mar 2017, 18:52

 3483  Uma
TibetanFox schreef:OK ik heb het fragment (rond minuut 19) nog een tiental keer beluisterd en de gps zegt volgens mij "kereszteződés ponthoz", wat in het Nederlands "kruispunt" betekent.
Kan gelinkt worden aan Annelies. Ze geloofde in de godsdienst met het kruis maar heeft er nu en punt achter gezet. (vergezocht maar een link is een link 😉 )
Gebruikersavatar

Noptje12 mar 2017, 18:54

 181
TibetanFox schreef:...
Toch blijf ik het ook vreemd vinden dat inderdaad nooit wordt vermeld welke taal de achtste juist was... Waarom zou Gilles in de voiceover niet gewoon iets zeggen als: "En de taal die zij zoeken, is het Hongaars". Blijft toch vreemd...
Langs de andere kant, als Gilles het wel in voiceover zegt, dan gaan mensen ook weer denken dat het een hint is. Want dan zou de redenering zijn: Maar als het niks betekend waarom tonen ze het dan? 😃

Het kan altijd alle kanten uit, maar ik denk niet dat we hier iets achter moeten zoeken.
Gebruikersavatar

matthias.bouquet12 mar 2017, 18:56

 171
Dank je wel Tibetan fox en anderen voor de doorbraak.
Of er nu iets achter zit is nog maar de vraag, maar in ieder geval kan ik nu wel met meer gemoedsrust gaan slapen.
Gebruikersavatar

Holmes12 mar 2017, 19:01

 395
TibetanFox schreef:OK ik heb het fragment (rond minuut 19) nog een tiental keer beluisterd en de gps zegt volgens mij "kereszteződés ponthoz", wat in het Nederlands "kruispunt" betekent. Als je het fragment bekijkt, zie je ook dat ze bijna aan een (groot) kruispunt komen. Luister zelf ook maar in Google translate en vergelijk met de GPS-stem in het fragment.

Dus ik ben nu wel 100% zeker dat de achtste taal effectief Hongaars is, maar...
Knap gevonden.
Gebruikersavatar

sherlock12 mar 2017, 19:02

 216
TibetanFox schreef:OK ik heb het fragment (rond minuut 19) nog een tiental keer beluisterd en de gps zegt volgens mij "kereszteződés ponthoz", wat in het Nederlands "kruispunt" betekent. Als je het fragment bekijkt, zie je ook dat ze bijna aan een (groot) kruispunt komen. Luister zelf ook maar in Google translate en vergelijk met de GPS-stem in het fragment.

Dus ik ben nu wel 100% zeker dat de achtste taal effectief Hongaars is, maar...

Als dit een tip zou zijn, zouden we het aan iemand of aan iets moeten kunnen linken, en als dat niet het geval is, is het misschien gewoon niet belangrijk 😉

Toch blijf ik het ook vreemd vinden dat inderdaad nooit wordt vermeld welke taal de achtste juist was... Waarom zou Gilles in de voiceover niet gewoon iets zeggen als: "En de taal die zij zoeken, is het Hongaars". Blijft toch vreemd...
Dit lijkt me inderdaad correct. Straf werk!
Gebruikersavatar

ex-molinator12 mar 2017, 19:10

 3483  Uma
sherlock schreef:Robin-tunnelaars, zet jullie zaklantaarns alvast aan! 😃

https://en.wikipedia.org/wiki/Bety%C3%A ... _tradition
OK, de link is er maar dit dan er dan ook eentje voor de forummers. Voor de kandidaten is het bijna onmogelijk deze als een hint te beschouwen (en dan nog de link te vinden) - in de veronderstelling dat het het een hint is).
Gebruikersavatar

sherlock12 mar 2017, 19:18

 216
ex-molinator schreef:OK, de link is er maar dit dan er dan ook eentje voor de forummers. Voor de kandidaten is het bijna onmogelijk deze als een hint te beschouwen (en dan nog de link te vinden) - in de veronderstelling dat het het een hint is).
Ik beschouw het niet als hint, hoor. Vandaar de vette knipoog. Dit is echt een pure toevalstreffer.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen13 mar 2017, 07:32

 8153
ex-molinator schreef:Kan gelinkt worden aan Annelies. Ze geloofde in de godsdienst met het kruis maar heeft er nu en punt achter gezet. (vergezocht maar een link is een link 😉 )
😂 😂 😂
Gebruikersavatar

chicawah.janssen13 mar 2017, 07:37

 8153
Wijn in het Hongaars is BOR (niet moeten opzoeken want ik ken enkele woorden Hongaars, o.a. dat voor beha). Is dat verdorie niet het begin van Robin achterstevoren? 😛
Helaas is rood vőrős :roll:

😉