Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

ex-molinator14 mar 2017, 10:47

 3483  Uma
Mke schreef:...
(en een hartslag die consequent hoog is, geeft over het algemeen minder reden tot verder onderzoek dan een hartslag die sporadisch verhoogd is :p)
Vandaar mijn formulering : 1 waarneming, en dan nog "vernomen" (niettegenstaande we wel mogen aanvaarden dat die op een correcte wijze geregistreerd wordt) .

BTW die Mke, is dat geen typfout? MDE 😉
Gebruikersavatar

Mke14 mar 2017, 10:57

 112
ex-molinator schreef:Vandaar mijn formulering : 1 waarneming, en dan nog "vernomen" (niettegenstaande we wel mogen aanvaarden dat die op een correcte wijze geregistreerd wordt) .

BTW die Mke, is dat geen typfout? MDE 😉
Neen, dat is een afkorting van mijn naam (:
Ik behoor eerder tot de categorie van Hans...
Gebruikersavatar

Jansen14 mar 2017, 11:07

 3423  Yens
Eline haar "slechte fysieke conditie" blijkt ook al een beetje uit andere proeven (fietsproef bv.), die zeer hoge hartslag is weer wat meer koren op de molen...
Om dat even te illustreren, ga ik hier wat persoonlijke info posten:
Ik ben sinds een aantal jaren moeilijk te been wegens ernstige problemen aan mijn linkerknie. Fysieke inspanning zit er bij mij dus al enkele jaren niet meer in. Ik heb ook al een aantal operaties ondergaan en voorafgaand aan een operatie wordt er steeds een cardiogram gemaakt om te zien of je hart de narcose van de operatie aankan. Ik ben bijna 52 jaar (niet echt piepjong) en als je een cardiogram laat maken voorafgaand aan een operatie dan wordt er ook rekening gehouden met een stressfactor omdat er een operatie zit aan te komen. De laatste keer dat dit bij mij werd gedaan, had ik een hartslag van 75... Vandaar dat ik toch echt wel denk dat als een meisje van 24, die dan ook nog eens heel sportief is en een job heeft waarbij fysieke paraatheid toch wel een must is, een hartslag van over de 100 heeft, er dan reden tot ongerustheid is...
Gebruikersavatar

stef.deroeck14 mar 2017, 11:21

 14  Nele
Een normale hartslag in rust is voor volwassenen tussen de 60 en 100 per minuut. Dus zoveel is haar hartslag er niet boven, rekening houdend met de stress van de proeven.

En het is niet omdat je bij de politie bent dat dat wil zeggen dat je in goede fysieke conditie bent.
Gebruikersavatar

Mke14 mar 2017, 12:40

 112
eveline.vanhemel schreef:Eline haar "slechte fysieke conditie" blijkt ook al een beetje uit andere proeven (fietsproef bv.), die zeer hoge hartslag is weer wat meer koren op de molen...
Om dat even te illustreren, ga ik hier wat persoonlijke info posten:
Ik ben sinds een aantal jaren moeilijk te been wegens ernstige problemen aan mijn linkerknie. Fysieke inspanning zit er bij mij dus al enkele jaren niet meer in. Ik heb ook al een aantal operaties ondergaan en voorafgaand aan een operatie wordt er steeds een cardiogram gemaakt om te zien of je hart de narcose van de operatie aankan. Ik ben bijna 52 jaar (niet echt piepjong) en als je een cardiogram laat maken voorafgaand aan een operatie dan wordt er ook rekening gehouden met een stressfactor omdat er een operatie zit aan te komen. De laatste keer dat dit bij mij werd gedaan, had ik een hartslag van 75... Vandaar dat ik toch echt wel denk dat als een meisje van 24, die dan ook nog eens heel sportief is en een job heeft waarbij fysieke paraatheid toc...

Voor jou zou 100 dan inderdaad niet normaal zijn, maar voor iemand anders kan dat perfect ok zijn, je moet dat echt interindividueel bekijken.
Gebruikersavatar

Frolva14 mar 2017, 17:18

 2204
Tenzij ik mij vergis wordt er niet gezegd hoe de hartslag in rust werd bepaald.
Misschien gebeurde dat niet zoals dat (medisch gezien) zou moeten.
't Is ook maar een spel, natuurlijk.
Gebruikersavatar

ex-molinator14 mar 2017, 18:27

 3483  Uma
Frolva schreef:Tenzij ik mij vergis wordt er niet gezegd hoe de hartslag in rust werd bepaald.
Misschien gebeurde dat niet zoals dat (medisch gezien) zou moeten.
't Is ook maar een spel, natuurlijk.
Was dat niet op basis van de hartslag van de deelnemers bij een van die vorige testen waarbij ze hun hartslag op een bepaalde frequentie moesten krijgen?
Gebruikersavatar

marc.vangils14 mar 2017, 22:38

 25
Ehm we zijn wel erg gemakkelijk beïnvloedbaar. Er wordt gezegd dat de hartslag 109 is in rust.
Op momenten dat we Eline zien in deze proef is dat ook ongeveer zo.

Maar we weten niet wat Eline voorafgaand aan deze proef heeft gedaan. Misschien als voorbereiding een half uur zwaar cardio-werk. En of ze offbeeld lekker chillt weten we ook niet, want we zien gemonteerde beelden en wat ze in die andere shots doet?

De mol weet absoluut zeker wat de antwoorden op de vragen zijn en dat deze proef eraan komt. Dus kan er flink voorbereid zijn.
Gebruikersavatar

Mke14 mar 2017, 23:16

 112
marc.vangils schreef:Ehm we zijn wel erg gemakkelijk beïnvloedbaar. Er wordt gezegd dat de hartslag 109 is in rust.
Op momenten dat we Eline zien in deze proef is dat ook ongeveer zo.

Maar we weten niet wat Eline voorafgaand aan deze proef heeft gedaan. Misschien als voorbereiding een half uur zwaar cardio-werk. En of ze offbeeld lekker chillt weten we ook niet, want we zien gemonteerde beelden en wat ze in die andere shots doet?

De mol weet absoluut zeker wat de antwoorden op de vragen zijn en dat deze proef eraan komt. Dus kan er flink voorbereid zijn.
Daar heb je volledig gelijk in... de discussie hiervoor ging meer over de mogelijkheid dat het een normale hartslag zou kunnen zijn, wat het geval is.

Daarmee weten we jammer genoeg verder nog steeds niks 🙂
(Behalve dat ze zich niet per se naar een cardioloog moet reppen)

Het kan zijn dat die hoge hartslag echt is, het kan zijn dat ze erom doet. Zoals bij ongeveer alles op dit forum kunnen we maar speculeren, zolang we de ontknoping niet gezien hebben, kan het nog (bijna) allemaal hè...
Gebruikersavatar

marc.vangils15 mar 2017, 00:04

 25
Ik schat de kans enorm klein in dat ze als politie inspecteur , dus niet gewoon agent , zon hoge hartslag in rust heeft, haar functie heeft toch zeker een bepaalde fysieke vereiste en ook haar hobbits zijn vrij sportief.

Ik zou er niet van verschieten als we in de ontknoping een sportieve Eline haar harstslag zien omhoog werken, just voor deze proef.