Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

nyckelpiga14 mar 2017, 09:34

 69
Ik vroeg mij af of het echt de mol was die die enveloppen weg heeft genomen, of gewoon telkens Gilles De Coster?
Ik heb mij gebaseerd op de lengte van de persoon bij Sam, en dan zag je toch wel dat de mol (als het echt de mol is) met zijn/haar heup boven de tafel komt.



[ external image ]
[ external image ]

Als we dat vergelijken met de kandidaten, kon je op die manier al Sam uitsluiten (is niet meer nodig), maar ook Annelies, want ze lijkt me te klein. Tenzij het gewoon constant Gilles was die de enveloppen kwam wegnemen.

[ external image ]

[ external image ]

Ik heb ook een screenshot van Gilles genomen, en hij lijkt mij groter dan de persoon die bij Sam stond aan de tafel.


[ external image ]
Gebruikersavatar

robin.bastaens14 mar 2017, 11:03

 71  Uma
Goed opgemerkt!
Gebruikersavatar

Serpones14 mar 2017, 11:28

 22
Het is kleinste van de groep die aan tafel stond. De hand die wordt getoond in de handschoen is geen grote hand waarbij pink niet veel kleiner is dan middenvinger. De bewegingen van de arm in het donker zijn over het algemeen sierlijk en elegant, dus eerder vrouwelijk. Deze proef haalt mij volledig uit de Robin-tunnel en krijg kokerzicht op Annelies.. zou wel straf zijn want de makers maakten haar gisteren en de vorige aflevering heel verdacht.. kan toch niet de bedoeling zijn?
Gebruikersavatar

ex-molinator14 mar 2017, 11:51

 3483  Uma
FlightWolf23949 schreef:Ik heb net deze print screens genomen. Heeft iemand een idee dat Gilles of Eline toevallig scheve vingers hebben? 😉
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
Als Gilles scheve vingers heeft dan is het beeld niet dat van Gilles want dan zou hij 2x bij "de mol" moeten geweest zijn.
Dus: zou je zelfs nu al kunnen afleiden dat de mol ofwel Eline, ofwel Davey is.
Tenzij zowel Gilles als Eline scheve vingers hebben.
En die handschoenen vervormen de contouren van de hand en vingers waarschijnlijk.
Iets teveel What If's om er conclusies uit te kunnen trekken, maar toch knap opgemerkt (en ik zal toch maar de vingers van de kandidaten eens bekijken 😉 )
Gebruikersavatar

FlightWolf2394914 mar 2017, 11:55

 183
ex-molinator schreef:Als Gilles scheve vingers heeft dan is het beeld niet dat van Gilles want dan zou hij 2x bij "de mol" moeten geweest zijn.
Dus: zou je zelfs nu al kunnen afleiden dat de mol ofwel Eline, ofwel Davey is.
Tenzij zowel Gilles als Eline scheve vingers hebben.
En die handschoenen vervormen de contouren van de hand en vingers waarschijnlijk.
Iets teveel What If's om er conclusies uit te kunnen trekken, maar toch knap opgemerkt (en ik zal toch maar de vingers van de kandidaten eens bekijken 😉 )
De derde foto is van Davey, maar daar is de hand iets minder duidelijk. Als Gilles scheve vingers heeft kan hat natuurlijk zijn dat hij 'de mol' gespeeld heeft bij elke kandidaat, en dat de effectieve mol nooit bij iemand anders in de kamer was.
Gebruikersavatar

ex-molinator14 mar 2017, 12:09

 3483  Uma
FlightWolf23949 schreef:De derde foto is van Davey, maar daar is de hand iets minder duidelijk. Als Gilles scheve vingers heeft kan hat natuurlijk zijn dat hij 'de mol' gespeeld heeft bij elke kandidaat, en dat de effectieve mol nooit bij iemand anders in de kamer was.
Dat zou Woestijnvis onwaardig zijn, en ik zou me als (zeer enthousiaste) kijker echt bedrogen voelen. Vergelijk met GVB vorig jaar - die opdracht is effectief uitgevoerd zoals aangekondigd en zoals we die te zien gekregen hebben.
Gebruikersavatar

FlightWolf2394914 mar 2017, 12:15

 183
ex-molinator schreef:Dat zou Woestijnvis onwaardig zijn, en ik zou me als (zeer enthousiaste) kijker echt bedrogen voelen. Vergelijk met GVB vorig jaar - die opdracht is effectief uitgevoerd zoals aangekondigd en zoals we die te zien gekregen hebben.
Point taken :mrgreen:
Gebruikersavatar

Koly14 mar 2017, 12:20

 2
Ik denk niet dat Gilles DC elke keer zou optreden als mol en de kaartjes wegnemen. Vorig jaar was er ook een proef dat je kon praten tegen de mol en iedereen een koptelefoon op had en enkel Gilles (Van Bouwel) je echt kon horen. Achteraf werd ook gezegd dat dit de enige proef was waar de mol echt op geoefend heeft en dus echt was. Ik denk dus dat dit ook zeker echt was en de mol wel degelijk in de kamer rondliep.

Voor de rest leek het mij ook eerder een vrouwelijk manier van bewegen van de hand. Maar dit kan een man dan natuurlijk ook weer expres proberen doen...
Gebruikersavatar

Jansen14 mar 2017, 12:56

 3423  Yens
Op de homepagina van "Wie is de mol" staat zoals gebruikelijk een artikel over de afvaller van de laatste aflevering. In dit geval dus Sam (spijtig genoeg...). Dit artikel wordt begeleid door een foto: je ziet links in de foto het befaamde "rode scherm" en rechts zie je Sam in de donkere kamer terwijl de mol met zijn wijsvinger het gezicht van Sam aanraakt:

[ external image ]

Er valt me iets op aan die foto, nl. de vinger van de mol... Het lijkt me dat je op deze foto vaag de contouren van de vinger die zijn gezicht aanraakt kunt zien door de handschoen heen. Ik kan me vergissen natuurlijk, maar kijken jullie ook eens? Bij mij komt het over als een fijn vingertje en ik breng het dan eerder in verband met een vrouw. Na afloop van de proef, zei Sam ook dat hij het gevoel had dat de aanraking eerder "vrouwelijk" was.

Graag jullie mening hierover 🙂.
Gebruikersavatar

ex-molinator14 mar 2017, 13:05

 3483  Uma
eveline.vanhemel schreef:...
Graag jullie mening hierover 🙂.
Ik zal eerst de proef op de som moeten nemen en geblinddoekt aangeraakt moeten worden door verschillende entiteiten (met handschoen dan nog) en dan kijken of ik iets kan afleiden. Ik vrees dat het niets wordt.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen14 mar 2017, 13:10

 8153
eveline.vanhemel schreef: Na afloop van de proef, zei Sam ook dat hij het gevoel had dat de aanraking eerder "vrouwelijk" was.

Graag jullie mening hierover 🙂.
Waarop baseerde hij zich? Ik denk dat een heel lichte aanraking door een gehandschoende man ook vrouwelijk kan aanvoelen (misschien vanavond eens uitproberen met mijn man - helaas heb ik alleen van die rubberen afwashandschoenen).
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 18