Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

rolhad22 mar 2017, 11:28

 434
Klaartje schreef:maar die bril die omgekeerd ligt tov even daarvoor, dat is ook heel verdacht.
Ik zie er niet veel mis in.
De kandidaten wisten niet wat er ging gebeuren (werden pas op de plaats zelf geïnformeerd wat er ging gebeuren).
Natuurlijk gaat ze dan haar bril voor de zekerheid meenemen.

En de positie van de bril die anders ligt.. wat zou daar een hint van kunnen zijn dat zij de mol is? Lijkt mij ook niets eerlijk gezegd. 🙂
Gebruikersavatar

commisaris Witse22 mar 2017, 12:19

 260
rolhad schreef:En de positie van de bril die anders ligt..
[ external image ] Ik vroeg toen ik dit postte op 18 maart of dit opgenomen was op een ander moment.

ex-molinator schreef: Nogmaals de donkere kamer scene herbekeken (vertraagd) en er is wel iets raar aan de hand.
Op 41:30 en volgende seconden zie je Eline (achterkant), en ze zit recht op de stoel, de rug NIET tegen de achterkant. "De mol" wandelt rechts van haar rond te tafel en je hoort Eline "Davey" zeggen (zonder dat we haar gezicht zien), met haar handen op haar benen. Op 41:44 verschijnt een volledig beeld van Eline en de zin die begon met "Davey" wordt afgemaakt, MAAR nu zit ze tegen de achterleuning en haar handen zijn niet meer op haar benen.
Het lijkt a...
Klaartje schreef: Daar heb ik namelijk iets heel vreemds gezien toen Davey aan de beurt was.
Je moet eens letten hoe de drie briefjes met 200 euro op de tafel geschikt liggen op het moment dat GDC de kaarsen uitblaast: ze liggen niet netjes op één lijn, de middelste ligt duidelijk heel scheef ten opzichte van de eerste.
Even later zie je in de beelden opgenomen in het donker dat die drie briefjes heel mooi op één lijn liggen, dus er is daar nog iemand aan geweest tussen het moment dat GDC de kaarsen uitblaast en het moment dat wij de eerste beelden in het donker zien.
Daar klopt dus volgens mij iets niet, daar stinkt volgens mij zelfs iets geweldig. Hier ook een "tweede take"? Of gewoon een slordigheid? Ik heb er niet direct een verklaring voor.
Dus voor 3 kandidaten al zijn er mogelijkerwijs meerdere opnames geweest ?????? Dit blijf ik enorm intrigerend vinden......
Gebruikersavatar

chicawah.janssen22 mar 2017, 12:22

 8153
commisaris Witse schreef: Dus voor 3 kandidaten al zijn er mogelijkerwijs meerdere opnames geweest ?????? Dit blijf ik enorm intrigerend vinden......
😲 Ik ook!
En het lijkt mij zo vreemd voor iets waarbij 3 minuten lang je hartslag gecontroleerd wordt. Als je praat en beweegt, dan verandert er waarschijnlijk toch iets aan je hartslag, zelfs al is het dan misschien heel miniem.
Gebruikersavatar

rolhad22 mar 2017, 12:26

 434
commisaris Witse schreef: Dus voor 3 kandidaten al zijn er mogelijkerwijs meerdere opnames geweest ?????? Dit blijf ik enorm intrigerend vinden......
Reden te meer om het juist minder verdacht te vinden?(omdat het niet specifiek 1 persoon is)
In montage moet je ook gewoon inkorten, wie weet wat er daartussen gewoon nog is gebeurd.
Laatst gewijzigd door rolhad op 22 mar 2017, 12:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Holmes22 mar 2017, 12:30

 395
Probleem is, zoals al bvb in de eerste aflevering (dakproef) gebleken is, dat ze de beelden niet altijd in chronologische volgorde monteren... en er gewoon een spannend verhaal van willen maken.
Dan wordt het moeilijk om de juiste conclusies te trekken.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen22 mar 2017, 12:32

 8153
joachim.demol schreef:Hier de screenshots van de kaarsen bij alle kandidaten. Ik weet niet of we hier wijzer door worden.
Bij Eline krijgen we slechts een seconde de brandende kaarsen te zien.
Ik zou de beelden eens groter moeten kunnen bekijken, maar zo op het eerste zicht lijkt de volgorde mij
Eline - Annelies - Davey/Robin - Sam.
Gebruikersavatar

rolhad22 mar 2017, 12:38

 434
chicawah schreef:Ik zou de beelden eens groter moeten kunnen bekijken, maar zo op het eerste zicht lijkt de volgorde mij
Eline - Annelies - Davey/Robin - Sam.
Dus Eline eerst en de productie wist al op voorhand dat er 2 briefjes van 200 gingen overblijven?
Gebruikersavatar

commisaris Witse22 mar 2017, 13:13

 260
rolhad schreef:Dus Eline eerst en de productie wist al op voorhand dat er 2 briefjes van 200 gingen overblijven?
Meerdere takes met Eline met alle mogelijke geld op tafel of zelfs geen geld. Zij was wel de enige die nog in haar lichte outfitje deelnam in het donker... kwestie van snel dat witte pak aan te trekken, dat is mijn idee hierover :mrgreen: :mrgreen: Zit al weken op Eline als mol 😃 😂 :-D 😂 :-D
Gebruikersavatar

chicawah.janssen22 mar 2017, 13:27

 8153
commisaris Witse schreef:Meerdere takes met Eline met alle mogelijke geld op tafel of zelfs geen geld. Zij was wel de enige die nog in haar lichte outfitje deelnam in het donker... kwestie van snel dat witte pak aan te trekken
Ja, raar dat zij geen verse kleren aangedaan heeft en de rest wel. Meer een kwestie van niet te veel te zweten in dat pak denk ik.
Er is een filmpje "niet op TV" waarbij de kandidaten na de duikproef praten over hoe het zou zijn als je het verder zonder bagage moet stellen. Daar zegt Eline dat ze dat afschuwelijk zou vinden omdat het toch fijn is te kunnen douchen en verse kleren aan te trekken.

Als er bij verschillende kandidaten meerdere takes nodig waren, dan zijn de bril van Annelies en de briefjes op tafel bij Davey waarschijnlijk gewoon toevalligheden.
Gebruikersavatar

Klaartje22 mar 2017, 13:35

 2245  Uma
commisaris Witse schreef:Meerdere takes met Eline met alle mogelijke geld op tafel of zelfs geen geld. Zij was wel de enige die nog in haar lichte outfitje deelnam in het donker... kwestie van snel dat witte pak aan te trekken, dat is mijn idee hierover :mrgreen: :mrgreen: Zit al weken op Eline als mol 😃 😂 :-D 😂 :-D
Ofwel had ze het nog warm van een half uur in dat pak gezeten te hebben (als zij inderdaad als laatste aan de beurt kwam en de volgorde in werkelijkheid ook gewoon deze is die wij als kijkers te zien krijgen). Dan hoeven er ook geen extra takes met verschillende bedragen opgenomen te worden.

Tja, het zou zomaar kunnen: de emotionele, naar eigen zeggen sportieve politievrouw, die echter weinig fysieke uithouding heeft en rondloopt met een basale hartslag van boven de honderd in rust, die ook (volgens het interview met Robin bij Newsmonkey) het meeste eet van iedereen en liefst elke dag frieten en hamburgers (fast food) zou eten, tja, zij kan de Mol zijn, waarom ook niet?
Gebruikersavatar

sherlock22 mar 2017, 13:42

 216
Er is een mogelijke verklaring voor de wijziging van Annelies haar bril: ik denk dat ze in de originele positie misschien een reflectie zagen van "De mol" in de glazen. Daarom zouden ze mogelijks de positie van de bril kunnen hebben veranderd om te vermijden dat weerspiegelingen zag.

Het is maar een hypothese, natuurlijk.
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18