Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

chicawah.janssen14 mar 2017, 17:14

 8153
frank.lancaster schreef:In deze opdracht staat er een kandelaar op tafel met vijf kaarsen. (Op dat moment zitten er nog vijf kandidaten in het spel). De kandelaar bestaat uit vier kaarsen die rond één kaars staan. Deze centrale kaars staat duidelijk hoger dan de overige kaarsen. Een verwijzing naar de mol? Elke kandidaat zit op dat moment in een hotelkamer. Deze kamers, zo is te zien in een overzichtsbeeld, liggen mooi naast elkaar. De kamer in het midden is van Robin. Of is het een verwijzing naar Davey, de derde (en dus middelste) kandidaat die in de donkere kamer gaat zitten? Opvallend, Robin draagt in deze opdracht een T-shirt met daarop de tekst From Dusk Till Dawn. In de volgende opdracht moeten ze 'from dusk till dawn' (van zonsondergang tot zonsopgang) met de caravan rijden.
Heel scherpzinnig opgemerkt!!! Bingo denk ik (maar ik zit in de R-pijp).
Gebruikersavatar

Mke14 mar 2017, 17:35

 112
chicawah schreef:Jullie verwarren allemaal GDC met de persoon die verantwoordelijk is voor de voice over. Het is die man die even mol speelde, niet Gilles. En hoe groot die man is en of hij rechte of kromme vingers heeft, weet niemand van ons (denk ik toch).
Euhm... ik dacht alleszins al altijd dat Gilles De Coster de voice-over doet... nee? :s
Gebruikersavatar

Frolva14 mar 2017, 17:39

 2204
Volgens mij is CHICAWAH een smiley vergeten.

Toch?

😉
Gebruikersavatar

chicawah.janssen14 mar 2017, 17:41

 8153
Frolva schreef:Volgens mij is CHICAWAH een smiley vergeten.

Toch?

😉
:mrgreen:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen14 mar 2017, 17:43

 8153
Mke schreef:Euhm... ik dacht alleszins al altijd dat Gilles De Coster de voice-over doet... nee? :s
Tiens, dat heb ik nu eigenlijk nog nooit gedacht. Voor mij klinkt de voice over niet als Gilles. Maar, ondanks het feit dat mijn gehoor mij hier misschien in de steek laat: ik ben wel zeker dat de voice over een man is. 😃
Gebruikersavatar

Mke14 mar 2017, 17:45

 112
chicawah schreef:Tiens, dat heb ik nu eigenlijk nog nooit gedacht. Voor mij klinkt de voice over niet als Gilles. Maar, ondanks het feit dat mijn gehoor mij hier misschien in de steek laat: ik ben wel zeker dat de voice over een man is. 😃
Ik ben keitrots op u! 😃
Gebruikersavatar

skred14 mar 2017, 18:38

 110  Uma
frank.lancaster schreef:In deze opdracht staat er een kandelaar op tafel met vijf kaarsen. (Op dat moment zitten er nog vijf kandidaten in het spel). De kandelaar bestaat uit vier kaarsen die rond één kaars staan. Deze centrale kaars staat duidelijk hoger dan de overige kaarsen.
Inderdaad! die kandelaar was me ook al meteen opgevallen, trouwens ook met rode kaarsen. Het lijkt trouwens dat de lonten gebrand hebben. De kandelaar blinkt ook erg... zou je in het donker met een nachtkijker een weerspiegeling kunnen zien? 😃
Gebruikersavatar

jelle.depelsmaeker14 mar 2017, 18:45

 2
Mijn eerste reactie was ook dat de lengte van Annelies en Sam niet kunnen kloppen in verband met de hoogte tegenover de kaarsen. Dus zijn er nog drie "mogelijke" mollen over. Tenzij mijn idee verkeerd is natuurlijk!:)
Gebruikersavatar

Taupe07714 mar 2017, 19:09

 767  Yens
Ik zit ook in een tunnelvisie maar ik merk 2 zaken op.
Na het spel zegt GDC "1 van jullie heeft prima werk geleverd" en kijkt naar Robin.
Robin heeft meeste gescoord in de opdrachten ervoor, waardoor hij voor de meeste kijkers de minst verdachte is, weeral.
Echter is perfect mogelijk dat de beelden waarin hij zo goed scoort of erna zijn opgenomen of dat Robin het een challenge vond zoveel mogelijk te halen aangezien hij ze erna weer kon wegspelen.

Er is duidelijk veel geknipt met de beelden van de mol bij de kandidaten, enkel bij Sam laten ze meer zien van de mol. Hier zijn we zeker dat die persoon de Mol is. Ik moet het nog eens in detail zien maar lijkt me dat deze persoon langer is dan Annelies.
Gebruikersavatar

sherlock14 mar 2017, 19:27

 216
Taupe077 schreef:Ik zit ook in een tunnelvisie maar ik merk 2 zaken op.
Na het spel zegt GDC "1 van jullie heeft prima werk geleverd" en kijkt naar Robin.
Robin heeft meeste gescoord in de opdrachten ervoor, waardoor hij voor de meeste kijkers de minst verdachte is, weeral.
Echter is perfect mogelijk dat de beelden waarin hij zo goed scoort of erna zijn opgenomen of dat Robin het een challenge vond zoveel mogelijk te halen aangezien hij ze erna weer kon wegspelen.

Er is duidelijk veel geknipt met de beelden van de mol bij de kandidaten, enkel bij Sam laten ze meer zien van de mol. Hier zijn we zeker dat die persoon de Mol is. Ik moet het nog eens in detail zien maar lijkt me dat deze persoon langer is dan Annelies.
Dat viel me ook op: Robin was geweldig bezig in de hotelkamerproeven. Maar ie wist wellicht dat, ALS ie de mol is, ie dat daarna allemaal fijntjes kon weghalen uit de pot.
Gebruikersavatar

Mke14 mar 2017, 19:30

 112
sherlock schreef:Dat viel me ook op: Robin was geweldig bezig in de hotelkamerproeven. Maar ie wist wellicht dat, ALS ie de mol is, ie dat daarna allemaal fijntjes kon weghalen uit de pot.
Goed gezien... en dat maakt Davey voor mij mss net minder verdacht.
Ik vond het raar dat hij zoveel fout had, maar anderzijds zou het als mol wel een goed moment zijn om er schijnbaar goed uit te komen om je minder verdacht te maken...
Gebruikersavatar

sherlock14 mar 2017, 19:46

 216
Misschien nog eentje dat in aanmerking komt: Robins T-shirt onder zijn hoodie. Die is net mooi open zodat er "US" is te zien. Namelijk de makers en de mol (GDC & Robin) tegen de kandidaten. US against THEM.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 18