Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

chicawah.janssen22 mar 2017, 13:43

 8153
Klaartje schreef:Ofwel had ze het nog warm van een half uur in dat pak gezeten te hebben (als zij inderdaad als laatste aan de beurt kwam en de volgorde in werkelijkheid ook gewoon deze is die wij als kijkers te zien krijgen). Dan hoeven er ook geen extra takes met verschillende bedragen opgenomen te worden.

Tja, het zou zomaar kunnen: de emotionele, naar eigen zeggen sportieve politievrouw, die echter weinig fysieke uithouding heeft en rondloopt met een basale hartslag van boven de honderd in rust, die ook (volgens het interview met Robin bij Newsmonkey) het meeste eet van iedereen en liefst elke dag frieten en hamburgers (fast food) zou eten, tja, zij kan de Mol zijn, waarom ook niet?
Volgens mij kwam Eline als eerste of als laatste aan de beurt.
Ergens heeft iemand foto's geplaatst waarbij Eline er bij de blind date met de mol bezweter uitziet dan na haar hartslagproef. Omdat ze daar eerst in het pak had rondgelopen?
Gebruikersavatar

Frolva22 mar 2017, 13:45

 2204
Klaartje schreef:Daar wringt er toch iets bij mij als het gaat om de stelling: Annelies is als eerste gegaan en heeft daarna het mollenpak aangetrokken. Maar ik verneem graag uw zienswijze hieromtrent.

Volgens mij is Annelies niet als eerste gegaan.

Indien Annelies de mol zou zijn (wat ik toevallig denk) dan lijkt het mij het meest logische dat zij als laatste zou gaan (eerst bij iedereen mollen, daarna uit het pak en aan de tafel).

Dat biedt ook de mogelijkheid om op dat ogenblik te kiezen als hoeveelste Annelies zogezegd de proef zal afleggen, wetende dat Annelies - als enige - er geen zal verliezen (als tweede? Dan laten we nog drie kaartjes liggen. Als vierde? Dan laten we nog twee kaartjes liggen. ...)

Maar echt duidelijk is het voor mij ook nog niet. :mrgreen:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen22 mar 2017, 13:46

 8153
sherlock schreef:Er is een mogelijke verklaring voor de wijziging van Annelies haar bril: ik denk dat ze in de originele positie misschien een reflectie zagen van "De mol" in de glazen. Daarom zouden ze mogelijks de positie van de bril kunnen hebben veranderd om te vermijden dat weerspiegelingen zag.

Het is maar een hypothese, natuurlijk.
Dus werd de bril door de crew verlegd puur om pragmatische redenen. Wellicht gaan wij het, in al onze paranoia, weer veel te ver zoeken :roll:
Gebruikersavatar

rolhad22 mar 2017, 13:48

 434
commisaris Witse schreef:Meerdere takes met Eline met alle mogelijke geld op tafel of zelfs geen geld. Zij was wel de enige die nog in haar lichte outfitje deelnam in het donker... kwestie van snel dat witte pak aan te trekken, dat is mijn idee hierover :mrgreen: :mrgreen: Zit al weken op Eline als mol 😃 😂 :-D 😂 :-D
De makers van De Mol zijn eigenlijk gewoon de mollen dus!

"snel dat wit pak aan te trekken", ik denk wel dat de crew alles gecontroleerd doet en met wat ruimte in tijd.
We hebben het niet over de kandidaten he :p

Maar is al meer interessanter dan Annelies haar bril.
Gebruikersavatar

Woestijnmol22 mar 2017, 15:45

Forum veteraan  222
Frolva schreef:
Van de hartslagproef 'weten' we inmiddels dat de kandidaten niet in vijf aan elkaar grenzende hotelkamers zaten en gelijktijdig dezelfde proef deden. De proef deden ze een voor een in dezelfde kamer.
Hoe weet je dat ?
Gebruikersavatar

Frolva22 mar 2017, 16:23

 2204
Woestijnmol schreef:Hoe weet je dat ?
Was dat niet de conclusie na dit topic?

Afl 6 - de kamer van De Mol (gedichtje)
Gebruikersavatar

Woestijnmol22 mar 2017, 16:39

Forum veteraan  222
Frolva schreef:Was dat niet de conclusie na dit topic?

Afl 6 - de kamer van De Mol (gedichtje)
Ah, bedankt.
tegenwoordig verschijnt er zoveel op dit forum dat ik helaas niet genoeg tijd heb om alles te lezen, goed dat je mij bij deze update 😉
Gebruikersavatar

Jay-Lo22 mar 2017, 19:00

 1690  Sven
Frolva schreef:Volgens mij is Annelies niet als eerste gegaan.

Indien Annelies de mol zou zijn (wat ik toevallig denk) dan lijkt het mij het meest logische dat zij als laatste zou gaan (eerst bij iedereen mollen, daarna uit het pak en aan de tafel).

Dat biedt ook de mogelijkheid om op dat ogenblik te kiezen als hoeveelste Annelies zogezegd de proef zal afleggen, wetende dat Annelies - als enige - er geen zal verliezen (als tweede? Dan laten we nog drie kaartjes liggen. Als vierde? Dan laten we nog twee kaartjes liggen. ...)

Maar echt duidelijk is het voor mij ook nog niet. :mrgreen:
Dat is het meest plausibel scenario voor mij.
Ik denk niet dat de kandidaten daarna gezellig samen mochten zitten. Dat zou nogal gemakkelijk zijn om de mol zo te ontmaskeren, aangezien die er zowizo als laatste zou bij komen.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen22 mar 2017, 20:36

 8153
Frolva schreef:Volgens mij is Annelies niet als eerste gegaan.

Indien Annelies de mol zou zijn (wat ik toevallig denk) dan lijkt het mij het meest logische dat zij als laatste zou gaan (eerst bij iedereen mollen, daarna uit het pak en aan de tafel).

Dat biedt ook de mogelijkheid om op dat ogenblik te kiezen als hoeveelste Annelies zogezegd de proef zal afleggen, wetende dat Annelies - als enige - er geen zal verliezen (als tweede? Dan laten we nog drie kaartjes liggen. Als vierde? Dan laten we nog twee kaartjes liggen. ...)

Maar echt duidelijk is het voor mij ook nog niet. :mrgreen:
Maar als Annelies werkelijk als laatste ging (wat mij het meest logisch lijkt als ze de mol is), dan kloppen de kaarsen alleen als ze bij haar nieuwe kaarsen gebruikt hebben.
Gebruikersavatar

Jansen23 mar 2017, 16:52

 3423  Yens
bentxi schreef:Behalve dat ze dan nog niet weten dat de andere kandidaten 1000€ gaan verliezen, tenzij je ook voor meerdere takes gaat...
Dat kan toch niet... wat gaan ze dan tegen de kandidaten zeggen: Ok, laten we het nu nog eens proberen met twee kaartjes?
In mijn ogen kan er in deze proef niet met de volgorde geknoeid zijn: ook trouwens niet dat Annelies en Eline omgedraaid zijn. Stel dat Eline voor Annelies aan de beurt was, dan was al het geld al weg als Annelies aan de beurt kwam en was er geen geld meer om voor te spelen. Theoretisch gezien kan er met de volgorde van de eerste drie iets gebeurd zijn maar met welke reden dan? Dat zou geen enkel nut gehad hebben.
Gebruikersavatar

Frolva23 mar 2017, 17:55

 2204
eveline.vanhemel schreef:In mijn ogen kan er in deze proef niet met de volgorde geknoeid zijn: ook trouwens niet dat Annelies en Eline omgedraaid zijn. Stel dat Eline voor Annelies aan de beurt was, dan was al het geld al weg als Annelies aan de beurt kwam en was er geen geld meer om voor te spelen.
Hangt er allemaal van af wat de spelregels zijn, natuurlijk. En dat weten wij niet.
In hoeverre mogen de makers een proef mee beïnvloeden en in hoeverre moet de mol de proeven daadwerkelijk en eerlijk afleggen? Geen idee van.

Concreet: Annelies verliest (als enige) geen geld in de donkere kamer. Is dat omdat ze haar hartslag onder controle kan houden, of wordt dat wat gemanipuleerd?
En als ze geld verliest kan ze gerust als laatste komen en kunnen ze haar ergens tussen monteren, met twee of drie kaartjes voor zich, afhankelijk waar men haar tussen wil.
Gebruikersavatar

Jansen23 mar 2017, 18:13

 3423  Yens
Frolva schreef:Hangt er allemaal van af wat de spelregels zijn, natuurlijk. En dat weten wij niet.
In hoeverre mogen de makers een proef mee beïnvloeden en in hoeverre moet de mol de proeven daadwerkelijk en eerlijk afleggen? Geen idee van.

Concreet: Annelies verliest (als enige) geen geld in de donkere kamer. Is dat omdat ze haar hartslag onder controle kan houden, of wordt dat wat gemanipuleerd?
En als ze geld verliest kan ze gerust als laatste komen en kunnen ze haar ergens tussen monteren, met twee of drie kaartjes voor zich, afhankelijk waar men haar tussen wil.
Sorry hoor, maar als dit klopt wat je zegt dan is Annelies zeker niet de mol maar de makers van het programma... Als dit effectief gemonteerd is dan is dat de grootste kijkersverlakkerij die ik al ooit gezien heb. Moest dat effectief zo zijn dan was dit zeker de laatste editie die ik nog zal bekijken...
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18