Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

weyns196023 mar 2017, 18:25

 426
eveline.vanhemel schreef:Sorry hoor, maar als dit klopt wat je zegt dan is Annelies zeker niet de mol maar de makers van het programma... Als dit effectief gemonteerd is dan is dat de grootste kijkersverlakkerij die ik al ooit gezien heb. Moest dat effectief zo zijn dan was dit zeker de laatste editie die ik nog zal bekijken...
Helemaal akkoord. Dat de montage op zo'n manier gebeurt dat de kijkers in een bepaalde richting worden gestuurd, dat is nu eenmaal het spel, het zou saai zijn als we alles natuurgetrouw zouden zien want dan halen we de mol er misschien al heel snel uit. Maar dat er gefoefeld wordt (en daar zijn nu toch al wel bewijzen van), dat kan er bij mij niet in, dat is liegen en heeft niets meer te maken met "zoek de mol aan de hand van de hints". Dus de makers zullen al met hele goede uitleg moeten komen om al dat gefoefel goed te praten, anders haak ik ook af want dan is deze editie althans voor mij een zware teleurstelling. Dit is geen Komen Eten of Expeditie Robinson waar naar hartelust door elkaar wordt gemonteerd, dit is De Mol en ik hoopte dat de spelregels duidelijk waren en het spel eerlijk...
Gebruikersavatar

Frolva23 mar 2017, 18:39

 2204
Dan zal het wel niet zo zijn! 😉

Het is toch van alle (mol)tijden dat de makers het programma mee sturen door de mol informatie te geven over de komende proeven of zelfs tijdens de proeven in te lichten over bepaalde ontwikkelingen?

De vraag is alleen: hoe ver mogen ze gaan?
Gebruikersavatar

Jansen23 mar 2017, 18:42

 3423  Yens
Frolva schreef:Dan zal het wel niet zo zijn! 😉

Het is toch van alle (mol)tijden dat de makers het programma mee sturen door de mol informatie te geven over de komende proeven of zelfs tijdens de proeven in te lichten over bepaalde ontwikkelingen?

De vraag is alleen: hoe ver mogen ze gaan?
Tussen sturen en vervalsen is er een groot verschil... en dit hier zou vervalsen zijn.
Gebruikersavatar

weyns196023 mar 2017, 19:41

 426
Frolva schreef:Dan zal het wel niet zo zijn! 😉

Het is toch van alle (mol)tijden dat de makers het programma mee sturen door de mol informatie te geven over de komende proeven of zelfs tijdens de proeven in te lichten over bepaalde ontwikkelingen?

De vraag is alleen: hoe ver mogen ze gaan?
Dat klopt wel, maar het spel verliep tot dit jaar wel eerlijk. Het maakt me niet uit of er wordt gedaan of de kandidaten in kamers naast mekaar zitten of op dezelfde kamer, of dat er bepaalde scenes zo in beeld worden gebracht die de kijker het bos insturen. Je kon op basis van wat je zag, wel conclusies trekken (al dan niet juiste, maar het was wel mogelijk om de mol te ontmaskeren). Als er dit jaar voorwerpen opduiken die niet in het spel horen te zitten (denk aan scrabble en rugby-zie ook eerdere posts) en als een loopje wordt genomen met de waarheid, dan wordt er vals gespeeld en is voor mij de fun er helemaal af. De reden dat ik Davey heb als mol, is niet omwille van mollenstreken of bepaalde montages, wel op basis van lichaamstaal en (voor mij subtiele) uitgesproken hints.
Gebruikersavatar

oceanwool23 mar 2017, 19:46

 8
Frolva schreef:Dan zal het wel niet zo zijn! 😉

Het is toch van alle (mol)tijden dat de makers het programma mee sturen door de mol informatie te geven over de komende proeven of zelfs tijdens de proeven in te lichten over bepaalde ontwikkelingen?

De vraag is alleen: hoe ver mogen ze gaan?
In seizoen 3 kreeg Marc zelfs een oortje in!
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 mar 2017, 20:47

 8153
oceanwool schreef:In seizoen 3 kreeg Marc zelfs een oortje in!
Serieus? Dat herinner ik mij niet.
Gebruikersavatar

Social23 mar 2017, 21:10

 353  Uma
chicawah schreef:Serieus? Dat herinner ik mij niet.
Yep, tijdens een proef waarbij ze moesten wandelen op een stijl pad geloof ik. Met raadsels onderweg.
Gebruikersavatar

Klaartje28 mar 2017, 00:12

 2245  Uma
chicawah schreef:Volgens mij kwam Eline als eerste of als laatste aan de beurt.
Ergens heeft iemand foto's geplaatst waarbij Eline er bij de blind date met de mol bezweter uitziet dan na haar hartslagproef. Omdat ze daar eerst in het pak had rondgelopen?
Dat gaat uiteindelijk blijken te kloppen, denk ik. Ze had het gewoon nog warm van in dat pak rond te lopen. Soms is het toch o zo simpel en waarom zie ik dat dan niet? 🙂
Gebruikersavatar

chicawah.janssen28 mar 2017, 10:33

 8153
Klaartje schreef:Dat gaat uiteindelijk blijken te kloppen, denk ik. Ze had het gewoon nog warm van in dat pak rond te lopen. Soms is het toch o zo simpel en waarom zie ik dat dan niet? 🙂
Troost je, ik zocht het ook veel te ver.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen28 mar 2017, 20:33

 8153
Dontor schreef:Zit er toevallig geen logica in het uitblazen van de kaarsen?
Zou GDC de middelste kaars niet eerst (of laatst) uitblazen bij de mol?
Ik herbekijk de fragmenten nog eens ...

Bij Eline zien we duidelijk GDC (zij het kort in beeld) de middelste kaars uitblazen
Daar zijn we te licht over gegaan. Is een echte hint volgens mij!
Gebruikersavatar

chicawah.janssen28 mar 2017, 20:38

 8153
BertV schreef:Bij het bekijken van die proef was mij direct 1 iets opgevallen: het nemen van de enveloppe.
Bij zowel Robin, Davey als Annelies worden de briefjes genomen met de vingertoppen.
Bij Eline wordt het briefje genomen met de volledige hand. Zou het GDC zijn die dit genomen heeft?
Heel goed opgemerkt! Ook daar zijn we te snel over gegaan.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18