Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

chicawah.janssen22 mar 2017, 10:18

 8153
Frolva schreef: Ook de volgorde waarin de donkere kamer proef werd gespeeld laat mij niet los (al kan ik niet juist duiden waarom).
Sam / Robin / Davey / Annelies / Eline

De eerste twee zijn inmiddels afgevallen (maar dat kan uiteraard toeval zijn).

Je zou ook denken dat er weinig ruimte is om de volgorde van het afleggen van de proef te manipuleren: immers, bij de eerste kandidaat (Sam) is het volledig gewonnen bedrag nog beschikbaar (wordt ook expliciet zo gezegd door GDC aan Sam), terwijl bij Annelies er nog maar twee kaartjes (400 euro) over zijn; ook bij Eline nog slechts twee kaartjes.
Sam zit duidelijk met een druiper en bij Annelies zijn de kaarsen inderdaad minder opgebrand. Kan je van iedereen zo'n screenshot maken? Dan kunnen we de volgorde proberen achterhalen.

Stel dat Annelies als allereerste kwam. Daarna deed ze het mollenpak aan en kwam de rest. Ik denk dat het handigst was als eerst de mol aan de beurt was. Ze haalden de kandidaten een voor een uit hun kamer. De tweede kan niet weten dat er tussen de eerste en hem meer tijd verstreek omdat de eerste zich in het pak moest hijsen.
Ik vermoed dat ze na de proef allemaal bij elkaar mochten zitten. Als er heel veel tijd zat voor en na Annelies (omwille van het kostuum), dan was dat opgevallen.
Doordat er bij Annelies geen geld werd weggenomen, valt het de kijker niet op.

Ook bij het luchtkussen werden de proeven in een andere volgorde uitgevoerd dan ze ons toonden. Dat was een proef zonder Annelies.
Laatst gewijzigd door chicawah.janssen op 22 mar 2017, 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Klaartje22 mar 2017, 10:26

 2245  Uma
Als er met de volgorde is gefoefeld en Annelies zou als eerste zijn gegaan (en niet Sam), wat je op basis van de kaarsen zou kunnen concluderen, is er dan nog wel een logische verklaring te vinden voor het feit dat GDC op dat moment al aan Annelies kan meedelen dat er nog maar 400 euro overschiet nadat alle voorgaande kandidaten de proef hebben afgelegd (want dat zou dan op dat moment nog helemaal niet bekend zijn)?

Daar wringt er toch iets bij mij als het gaat om de stelling: Annelies is als eerste gegaan en heeft daarna het mollenpak aangetrokken. Maar ik verneem graag uw zienswijze hieromtrent.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen22 mar 2017, 10:35

 8153
Klaartje schreef:Als er met de volgorde is gefoefeld en Annelies zou als eerste zijn gegaan (en niet Sam), wat je op basis van de kaarsen zou kunnen concluderen, is er dan nog wel een logische verklaring te vinden voor het feit dat GDC op dat moment al aan Annelies kan meedelen dat er nog maar 400 euro overschiet nadat alle voorgaande kandidaten de proef hebben afgelegd (want dat zou dan op dat moment nog helemaal niet bekend zijn)?

Daar wringt er toch iets bij mij als het gaat om de stelling: Annelies is als eerste gegaan en heeft daarna het mollenpak aangetrokken. Maar ik verneem graag uw zienswijze hieromtrent.
Inderdaad, hoe konden ze weten dat er maar 400 euro meer zou overschieten?
Het zou kunnen (maar het lijkt mij heel veel werk) dat ze een aantal shots gemaakt hebben met in elk shot een ander bedrag. Maar dat zouden dan wel heel veel extra takes zijn.
Pff... los je een raadsel op, dan komt er een ander voor in de plaats.

Dan is er bij Annelies bij deze proef ook nog het mysterie van de bril.
Gebruikersavatar

rolhad22 mar 2017, 10:38

 434
chicawah schreef: Dan is er bij Annelies bij deze proef ook nog het mysterie van de bril.
Welke is dat? (heb ik precies nog niet zien passeren)
Gebruikersavatar

bentxi22 mar 2017, 10:41

 43  Emanuelle
chicawah schreef: Ik vermoed dat ze na de proef allemaal bij elkaar mochten zitten. Als er heel veel tijd zat voor en na Annelies (omwille van het kostuum), dan was dat opgevallen.
Ik denk niet dat de kandidaten na de proef in het donker onmiddellijk samen werden gezet. Want de mol moest de ganse tijd in de 'donkere kamer' zijn, 'k denk dat dat nogal zou opvallen bij de andere kandidaten 😃
Wat wel kan is dat ze eerst Annelies doen en 3 of 4 takes doen met de verschillende mogelijkheden (600€,400€, 200€, 0€) en ze dan in functie van hoe de andere kandidaten scoorden, de relevante take met Annelies ergens tussen plakken. Dat kan dan ook de verklaring zijn voor de veranderde positie van haar bril...
Maar misschien (te) veel moeite voor weinig resultaat.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen22 mar 2017, 10:46

 8153
bentxi schreef:Ik denk niet dat de kandidaten na de proef in het donker onmiddellijk samen werden gezet. Want de mol moest de ganse tijd in de 'donkere kamer' zijn, 'k denk dat dat nogal zou opvallen bij de andere kandidaten 😃
Wat wel kan is dat ze eerst Annelies doen en 3 of 4 takes doen met de verschillende mogelijkheden (600€,400€, 200€, 0€) en ze dan in functie van hoe de andere kandidaten scoorden, de relevante take met Annelies ergens tussen plakken. Dat kan dan ook de verklaring zijn voor de veranderde positie van haar bril...
Maar misschien (te) veel moeite voor weinig resultaat.
:oops: Efkes vergeten dat ze hen niet bij elkaar konden zetten omwille van de mol. Ik dacht aan soortgelijke proeven in vorige reeksen die ze alleen moesten afleggen maar waar ze daarna in dezelfde ruimte bij elkaar terechtkwamen.

Als er met Annelies verschillende takes waren, kan het inderdaad de positie van de bril verklaren. Maar het verklaart niet waarom ze die bril überhaupt bij zich had. Tenzij ze dacht dat ze gezellig samen een boekje ging lezen met de mol 😉
Gebruikersavatar

bentxi22 mar 2017, 10:49

 43  Emanuelle
Misschien is ze echt zo blind als een mol (zonder haar bril wel te verstaan) 😉
Gebruikersavatar

katrien.dheere22 mar 2017, 10:50

 10
chicawah schreef:Inderdaad, hoe konden ze weten dat er maar 400 euro meer zou overschieten?
Het zou kunnen (maar het lijkt mij heel veel werk) dat ze een aantal shots gemaakt hebben met in elk shot een ander bedrag. Maar dat zouden dan wel heel veel extra takes zijn.
Pff... los je een raadsel op, dan komt er een ander voor in de plaats.

Dan is er bij Annelies bij deze proef ook nog het mysterie van de bril.

Annelies verliest geen geld. Wanneer de andere drie na haar komen, dan kom je ook op €400 uit bij Eline. De take van Annelies kan dus perfect als eerste zijn opgenomen.
Gebruikersavatar

bentxi22 mar 2017, 10:52

 43  Emanuelle
katrien.dheere schreef:Annelies verliest geen geld. Wanneer de andere drie na haar komen, dan kom je ook op €400 uit bij Eline. De take van Annelies kan dus perfect als eerste zijn opgenomen.
Behalve dat ze dan nog niet weten dat de andere kandidaten 1000€ gaan verliezen, tenzij je ook voor meerdere takes gaat...
Gebruikersavatar

Klaartje22 mar 2017, 11:19

 2245  Uma
rolhad schreef:Maar dan zou het ook raar zijn dat Davey opeens zijn molboekje mee had, niet? (niemand wist op dat moment af van wat de opdracht ging zijn)
Dat vond ik ook heel raar: niemand anders had zijn molboekje bij, dat laat je toch liggen op je hotelkamer?

De kandidaten nemen waarschijnlijk wel overal hun molboekje mee naar toe, maar tijdens de proeven hebben ze dat toch niet direct op zak? Er zijn toch veel proeven waarbij dat bijvoorbeeld niet mogelijk is, zoals van het dak springen, alle proeven waarbij water aan te pas komt.

Heel vreemd dat molboekje bij Davey, maar die bril die omgekeerd ligt tov even daarvoor, dat is ook heel verdacht. Net zoals die briefjes die bij Davey duidelijk door iemand verschoven zijn op een moment dat dat niet kan.

De proef in het donker wordt alsmaar donkerder en mysterieuzer.
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 18